2022-08-08, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Du har ingen källa på att Brottsoffret hade använt droger va? Varken då eller någonsin?

Jo det har jag.

Citat:
På söndagen uppgav nämligen CSG:s vd Pelle Johansson följande för Expressen:

– Utifrån den information vi har nu ska hjärtstoppet handla om hans narkotikapåverkan och inte vara kopplat till ingripandet.

Han är en långt mer trovärdig källa än vad en pissluffare som kallar sig haschpundare på fb är. Han vet att obduktion kommer att göras och han vet vad den kommer att visa
Senast redigerad av PolackenPatrik 2022-08-08 kl. 16:21.
Citera
2022-08-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Jo det har jag.

Han är en långt mer trovärdig källan än vad en pissluffare som kallar sig haschpundare på fb är. Han vet att obduktion kommer att göras och han vet vad den kommer att visa
Så din källa är alltså en person som påstår att han har en källa?
Citera
2022-08-08, 16:22
Medlem
Citat:
Så din källa är alltså en person som påstår att han har en källa?

Ja, precis. En utbildad person som har förstahandsinformation. Nu väntar vi på din källa om att OV var LSD-påverkade
Citera
2022-08-08, 16:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Det här stycket som du skrev är väl enda som jag verkligen håller med dig om allt det andra, egentligen bara svammel. Som en rent subjektiva.

Men jag håller med dig om att även på den tiden när jag jobbade så fanns det rötägg inom det här yrket. Men ofta var det sådana som var bara utbildade av polisen. De jobbade aldrig som anställda på ett säkerhetsföretag som Securitas där jag själv var.
De här större bevakningsföretagen är ganska noggranna med vilka människor de anställer, även om det kommer in en och annan som inte ska vara där så brukar de kunna försvinna ganska snabbt igen.

Och vet vad det riktigt tragiska och samtidigt roliga är? Just de här som får kicken från säkerhetsbolaget. Flertalet av dom har idag arbete som poliser i Sverige.

Samt, jag tycker som sagt fortfarande att skit skall skit ha beter man sig illa får man räkna med att det får konsekvenser och det är någonting som jag själv lärt mina egna barn också. Någonting som jag tror att dagens föräldrar lite grann glömmer bort och lära sina barn att visa hänsyn till andra människor.

Det är väl just därför som man tycker att den här lilla mamman inte skulle gå ut så hårt i Expressen och börjar anklaga vakterna att de skulle titta henne i hennes ögon? Jag kan titta lilla mamma i ögonen och berätta för henne att hade inte hennes jävla son varit en fyllskalle så hade han aldrig råkat ut för det här och lilla älskade sonen hade varit i livet.
De större bolagen anställer de som tar sig igenom polisens utbildning och godkänns.
Frågan är då hur bakgrunden kan se ut som media rapporterar om:
https://www.expressen.se/nyheter/qs/ranare-och-valdtaktsman-arbetar-pa-kanda-vaktbolag/

" Samt, jag tycker som sagt fortfarande att skit skall skit ha beter man sig illa"

Repeterar: det är en man som avlidit i samband med ingripande vid tjänsteutövning. Det handlar inte om avhysning om nån snattat i en butik.

"Lilla mamma" som du spottar ur dig i nedvärderande syfte har förlorat sin son och hon ifrågasätter hur han kunde dö (likt flera andra) samt hur deras chef kunde utala sig narkotikapåverkan samt frikänna vakterna.

Det här visar att det var lämpligt att du antingen bytte yrke, gick i pension alternativt fick avgå:
Citat:
Så lilla mamma: " Hade du haft ordentlig normal uppfostran på din son och lärt honom att inte springa runt och dricka massa sprit och slå på oskyldiga människor så hade han varit i livet idag. Skyller inte på vakterna, utan skyll på dig själv -Tack vare din brist på uppfostran
Eftersom vi än inte vet omständigheter och om det visar sig att han var agiterad av fysisk sjukdom i samband med alkoholpåverkan:
Är det inte lite bättre att tagga ner än att skylla på mamman?

Om man skulle applicera ditt empatistörda resonemang på andra yrkesgrupper vore det förödande.
Har du en aning om hur många situationer som uppstår med våldsamma, utåtagerande personer inom tex akutsjukvården?
Där personal utan batong får göra sitt bästa i väntan på polis (alt ordningsvakt inomhus) varav orsakerna kan bero på allt mellan droger, snefylla, psykiska eller fysiska akuta sjukdomstillstånd, demens eller rent missnöje.
Vore ju snyggt om personalen vid ett omhändertagande hade ett så gravt tunnelseende att de åberopade att mammorna inte uppfostrat korrekt; att det kokar ner i både fel omhändertagande, skuldförskjutnung - en miserabel människosyn.
Det här är så korkat att jag börjar överväga om du inte skulle överväga att söka vård. Det är ett dödsfall det handlar om:
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Lär er ta ett nej från en man i uniform eller så kanske det är eran tur nästa gång, Livet kommer bli lättare för er om ni börjar lära er att ni inte kan eller får bete er hur som helst
Senast redigerad av develi 2022-08-08 kl. 16:26.
Citera
2022-08-08, 16:26
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
https://www.expressen.se/nyheter/krim/ingripandet-mot-juha-sekund-for-sekund/

"Filmsekvensen inleds när de två vakterna har brottat ner Juha Hynninen och håller honom i ett grepp mot marken. Hur länge greppet då har hållits är okänt för Expressen.

9 sekunder: Juha ligger på marken med de två ordningsvakterna över sig. Han rör på benen. Den kvinnliga ordningsvakten sitter grensle över Juhas rygg och den manlige sitter vid sidan om med ett grepp runt Juha.

24 sekunder: Den manlige ordningsvakten håller ett grepp runt Juhas hals med två armar. Den kvinnliga ordningsvakten sitter grensle över Juha och trycker ner hans huvud med sin armbåge. Vid detta tillfälle är Juha till synes helt orörlig.

34 sekunder: Den manlige ordningsvakten håller kvar sitt grepp runt halsen. Den kvinnliga ordningsvakten lägger sin kroppsvikt för att trycka ner Juhas huvud med sin handflata. Juha är till synes fortsatt helt orörlig.

47 sekunder: Den manlige ordningsvakten håller kvar sitt grepp runt halsen. Man kan ana en färgskiftning i Juhas hy. Juha ligger helt orörlig.

57 sekunder: Den manlige ordningsvakten håller kvar sitt grepp runt halsen. Den kvinnliga ordningsvakten sitter bredvid och försöker få kontakt med en annan patrull. Juhas hy har fortsatt skifta färg. Juha är alltjämt helt orörlig.

1 minut, 4 sekunder: Den manliga ordningsvakten håller kvar sitt grepp. Den kvinnliga ordningsvakten sätter sig grensle över Juha igen. Den manlige ordningsvakten klappar Juha på huvudet utan att få respons och säger ”andas han?” Han ber den kvinnliga kollegan: ”Kan du kolla om han andas?” Juha är fortsatt helt orörlig.

1 minut, 14 sekunder: Den kvinnliga kollegan kollar andningen och säger ”ehh nej. Vänta, vänta, gör inget.”

1 minut, 17 sekunder: Den manlige ordningsvakten släpper sitt grepp. Juhas huvud sjunker livlöst en decimeter mot marken. Det syns tydligt hur Juha blöder från ansiktet. Ordningsvakterna sätter handfängsel på Juha.

1 minut, 55 sekunder: Ordningsvakterna har lagt Juha i stabilt sidoläge. Den manlige ordningsvakten frågar om Juha andas. Den kvinnliga ordningsvakten svarar att han andas. Juha är helt orörlig. Inga livräddande åtgärder pågår.

2 minuter, 8 sekunder: Juha ligger inte längre i stabilt sidoläge, utan på mage. Inga livräddande åtgärder pågår.

2 minuter, 22 sekunder: Fler ordningsvakter anländer till platsen. Den kvinnliga ordningsvakten berättar för sina nytillkomna kolleger att hon har blivit slagen i ansiktet och att mannen gjort sig skyldig till våld mot tjänsteman. Filmen tar slut."

Inget svar på din fråga men om man kollar på nästkommande film och denna redovisning av den ena filmen kanske det gå att se hur lång tid som förflöt.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vet du att han inte andades när hon gjorde kontrollerna?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror att han kan ha dött senare, efter att greppen var släppta och han rullar över på magen ...
Det tror jag eftersom det hänt förr.
Nu är det väl så att det finns uppgifter enligt ovan inklippt citat hur det ställer sig med tiden och vad som hänt.
Att inte ta hänsyn till färgskiftningar i ansiktet, orörlighet i kroppen osv utan fortsätta hålla hårt grepp är väl ganska korkat och nonchalant. Är man utbildad på rätt sätt borde man som OV ha koll på den man griper, min tilltro till dessa OV är helt noll. Om dessa filmer inte funnits så hade vakterna blåljugit i rätten, nu har de lite svårare att klara sig från dumma förklaringar och det mycket tack vare filmer och och vittnen. Just nu mår vakterna nog inte så bra, vilket de kan ha de asen men värst är det för Juhas mor skulle jag tro. Om vakterna går fria oavsett så krossar det hennes förtroende totalt för rättssäkerheten och OV i framtiden. Skulle aldrig själv vilja hamna i hennes situation, fy fan.
Citera
2022-08-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ja, precis. En utbildad person som har förstahandsinformation.
Nej, han har andrahandsinformation, det säger han ju själv? Eller tror du han har gjort en obducering på plats?
Citat:
Nu väntar vi på din källa om att OV var LSD-påverkade
Ja jag har den redo, om du bara skulle vara så snäll och ta fram en källa som jag bett dig om ett antal gånger.
Citera
2022-08-08, 16:29
Medlem
Citat:
Nej, han har andrahandsinformation, det säger han ju själv? Eller tror du han har gjort en obducering på plats? Ja jag har den redo, om du bara skulle vara så snäll och ta fram en källa som jag bett dig om ett antal gånger.

Hahaha jag har gett dig otaliga källor. Det är fastställt enligt media och vittnen att knarkaren var dum i huvudet och betedde sig våldsamt. Vaktchefen har dessutom fått förstahandsinformation från vakterna att det rörde sig om en sketen pundare.

Ok, låt oss se här. Så du, en haschpundare, försöker alltså få detta att se ut som att denna psykopatiska knarkare som gav sig på oskyldiga kvinnor i tunnelbanan egentligen var helt oskyldig. Han satt och gjorde ingenting när OV anlände och brottade ner han? Han var i sina sinnes fulla bruk och helt nykter alltså enligt dig? Hahahahahahahahahaha. Haschpundare hahahahaha. Komiskt hur du hallicunerar din vänsterextrema världsbild hahaha.
Senast redigerad av PolackenPatrik 2022-08-08 kl. 16:33.
Citera
2022-08-08, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SliceBySlice
Nä inte direkt, eller jo lite!
Brukar bara skriva sånt jag kan backa upp, nu kan jag ju inte backa upp det där med ditt arvsanlag, men nog faan känns det som att inavelskoefficienten är mkt hög i ditt fall!

Snälla mod radera lite OFF T, o även detta, det bidrar inget längre

Du verkar expert på ämnet inavel, så nog fan har du erfarenhet utav inavelsläkte. Berätta för oss utomstående hur det funkar du med den livslånga erfarenheten utav det! Låt nu inte dina 12 fingrar hindra dig!
Senast redigerad av ytmamz 2022-08-08 kl. 16:35.
Citera
2022-08-08, 16:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Tvivlar på att det ens är väktare, snarare random troll bara. Tidigare i tråden har det varit användare med liknande åsikter men mycket mer trovärdighet, de försvann jävligt fort när det kom andra OV och fördömde händelsen.

Istället har trollen hittat hit...
Om det finns skevskallar inom yrket och vederbörande uppger sig ha jobbat som OV och väktare:

kanske det snarare är ett symtom på vad som tas in?

Den andra provokativa gaphalsen har jag inte dock inte brytt mig om och lagt koks på brasan.
Citera
2022-08-08, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Nu bor vi i Sverige och här förväntas ordningsmakten klara sin arbetsuppgift utan att ha ihjäl folk, killar med downs syndrom undantaget.
Sen vet jag inget om din ålder men det låter som att du borde kontakta en beroendemottagning beaktat ditt stora antal fyllor.

Mina fyllor har löst sig tack och lov men inte fan ofredade jag människor för det! Varken då eller nu som nykterist!
Citera
2022-08-08, 16:36
Medlem
Citat:
Hahaha jag har gett dig otaliga källor. Det är fastställt enligt media och vittnen att knarkaren var dum i huvudet och betedde sig våldsamt. Vaktchefen har dessutom fått förstahandsinformation från vakterna att det rörde sig om en sketen pundare.
Nej, inte en enda källa har du gett.

Källa betyder alltså ursprungsinformation, alltså att man kan spåra en typ av information bakåt till ursprungskällan.
Inte hörsägen, inte rykten, inte "Vi har fått inormation om att..." eller något sånt utan ren och skär information, svart på vitt, t.ex en obduktionsrapport i detta fallet.

Skriv gärna när du letat fram källan!

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Föreslår att du ignorerar Putte Fnask, Putte efter pappa. Hen vill bara tjafsa; låt oss inte nedlåta oss till det
Jag tycker mest det är roligt att han verkligen slår knut på sig själv för att slippa erkänna att hans bästa argument inte håller. Det finns inget som tyder på att mannen ska ha använt droger, förutom Vdns uttalanden, det vet vi alla som följt tråden så det är lite roligt att se honom försvara det som en absolut sanning. Men visst, det sabbar tråden lite så jag ska ignorera stackaren.
Senast redigerad av Haschpundaren 2022-08-08 kl. 16:40.
Citera
2022-08-08, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Mina fyllor har löst sig tack och lov men inte fan ofredade jag människor för det! Varken då eller nu som nykterist!

De här vänsterknarkarna i tråden gapar ALLTID när ordningsmakten ingriper. Deras grundinställning är att ordningsmakten ALLTID har fel. OV hade aldrig kunnat göra rätt i deras ögon. Dom är sådana där parasiter som ställer sig i ring och börjar filma när polis och OV ingriper och gnäller om att de ska släppa vederbörande trots att de HELT saknar kontext. De är aktivister och blundar för verkligheten. De vill inte se det. Det enda de vill se är att staten och ordningsmakten har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in