Citat:
Ursprungligen postat av
Jannika.Jansson
Det här stycket som du skrev är väl enda som jag verkligen håller med dig om allt det andra, egentligen bara svammel. Som en rent subjektiva.
Men jag håller med dig om att även på den tiden när jag jobbade så fanns det rötägg inom det här yrket. Men ofta var det sådana som var bara utbildade av polisen. De jobbade aldrig som anställda på ett säkerhetsföretag som Securitas där jag själv var.
De här större bevakningsföretagen är ganska noggranna med vilka människor de anställer, även om det kommer in en och annan som inte ska vara där så brukar de kunna försvinna ganska snabbt igen.
Och vet vad det riktigt tragiska och samtidigt roliga är? Just de här som får kicken från säkerhetsbolaget. Flertalet av dom har idag arbete som poliser i Sverige.
Samt, jag tycker som sagt fortfarande att skit skall skit ha beter man sig illa får man räkna med att det får konsekvenser och det är någonting som jag själv lärt mina egna barn också. Någonting som jag tror att dagens föräldrar lite grann glömmer bort och lära sina barn att visa hänsyn till andra människor.
Det är väl just därför som man tycker att den här lilla mamman inte skulle gå ut så hårt i Expressen och börjar anklaga vakterna att de skulle titta henne i hennes ögon? Jag kan titta lilla mamma i ögonen och berätta för henne att hade inte hennes jävla son varit en fyllskalle så hade han aldrig råkat ut för det här och lilla älskade sonen hade varit i livet.
De större bolagen anställer de som tar sig igenom polisens utbildning och godkänns.
Frågan är då hur bakgrunden kan se ut som media rapporterar om:
https://www.expressen.se/nyheter/qs/ranare-och-valdtaktsman-arbetar-pa-kanda-vaktbolag/
" Samt, jag tycker som sagt fortfarande att skit skall skit ha beter man sig illa"
Repeterar: det är en man som avlidit i samband med ingripande vid tjänsteutövning. Det handlar inte om avhysning om nån snattat i en butik.
"Lilla mamma" som du spottar ur dig i nedvärderande syfte har förlorat sin son och hon ifrågasätter hur han kunde dö (likt flera andra) samt hur deras chef kunde utala sig narkotikapåverkan samt frikänna vakterna.
Det här visar att det var lämpligt att du antingen bytte yrke, gick i pension alternativt fick avgå:
Citat:
Så lilla mamma: " Hade du haft ordentlig normal uppfostran på din son och lärt honom att inte springa runt och dricka massa sprit och slå på oskyldiga människor så hade han varit i livet idag. Skyller inte på vakterna, utan skyll på dig själv -Tack vare din brist på uppfostran
Eftersom vi än inte vet omständigheter och om det visar sig att han var agiterad av fysisk sjukdom i samband med alkoholpåverkan:
Är det inte lite bättre att tagga ner än att skylla på mamman?
Om man skulle applicera ditt empatistörda resonemang på andra yrkesgrupper vore det förödande.
Har du en aning om hur många situationer som uppstår med våldsamma, utåtagerande personer inom tex akutsjukvården?
Där personal utan batong får göra sitt bästa i väntan på polis (alt ordningsvakt inomhus) varav orsakerna kan bero på allt mellan droger, snefylla, psykiska eller fysiska akuta sjukdomstillstånd, demens eller rent missnöje.
Vore ju snyggt om personalen vid ett omhändertagande hade ett så gravt tunnelseende att de åberopade att mammorna inte uppfostrat korrekt; att det kokar ner i både fel omhändertagande, skuldförskjutnung - en miserabel människosyn.
Det här är så korkat att jag börjar överväga om du inte skulle överväga att söka vård. Det är ett dödsfall det handlar om:
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Lär er ta ett nej från en man i uniform eller så kanske det är eran tur nästa gång, Livet kommer bli lättare för er om ni börjar lära er att ni inte kan eller får bete er hur som helst