Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Tänk vad kul man kan ha för ett par hundra tusen som bara kräver ett par dagars jobb. Jag menar, skulle du slänga på någon annan såna summor i vanliga fall?
Mäklare är fullständigt onödiga.
Ja det kan man tycka. Tror du att du gör jobbet bättre själv kan du ju alltid försöka med det. Själv skulle jag aldrig någonsin sälja en bostad för miljoner utan en erfaren mäklare.
En duktig mäklare jobbar in sitt eget arvode med råge och är värd att betala för. Jag har själv anlitat mäklare jag mer än väl tyckt var värd sitt arvode. Speciellt när det gäller budgivningar med få spekulanter och det gäller att spela spelet rätt med köparna.
Och nu kommer det bli mer viktigt än någonsin vilken mäklare man väljer. Noterar att det går väldigt bra för vissa fortfarande som säljer den ena lägenheter efter den andra till relativt höga priser trots det svåra läget. Imponerande måste jag säga!
Mäklare jobbar mer än vad man kan tro. Det är inte alls bara att hämta hem pengar. Det är mycket jobb innan en bostad är såld och sedan en ständig jakt på nya objekt att sälja.
Det är många som lämnar yrket i längden och det av en anledning.