Citat:
Ja du verkar ju i alla fall vara full som ett svin, eftersom du läser saker jag inte skrivit och yrar om grejer jag aldrig hävdat, så där levererar du ju en riktig ragger-jackpot.
Jag har inte nämt ett ljud om dina socialfall. Mig veterligen får man inte ens äga en bil överhuvudtaget om man får socialbidrag.
Det jag sa var att att ungarna får börja med det som är överkomligt i pris just för att dom/vi i arbetarklassen knegar ihop våra pengar för egen maskin.
Och om du inte vet så basal fakta som att många jänkare vare den tidens billiga bilar som ingen ville ha, när det begav sig, är det nog snarare du som ska somna om i pojkrummet.
Att du tror att genomsnittliga 18åringar från arbetarklassen i dag har råd att kasta upp mer än vad pilsnerbilarna ligger på i pris för en sommarbil förstärker att det enbart är i dina fantasier du är raggarkingen.
Jag har inte nämt ett ljud om dina socialfall. Mig veterligen får man inte ens äga en bil överhuvudtaget om man får socialbidrag.
Det jag sa var att att ungarna får börja med det som är överkomligt i pris just för att dom/vi i arbetarklassen knegar ihop våra pengar för egen maskin.
Och om du inte vet så basal fakta som att många jänkare vare den tidens billiga bilar som ingen ville ha, när det begav sig, är det nog snarare du som ska somna om i pojkrummet.
Att du tror att genomsnittliga 18åringar från arbetarklassen i dag har råd att kasta upp mer än vad pilsnerbilarna ligger på i pris för en sommarbil förstärker att det enbart är i dina fantasier du är raggarkingen.
Det du inte fattar, är att mattsvart inte är arbetarklass, utan socialfall. Det är där socialfallen kommer in i bilden. Det är dessa socialfall du sitter och försvarar, inte riktiga raggare.
Sen att du tror att bilen skulle vara skriven på någon av socialfallen, säger ju en hel del om hur mycket du vet om detta.
Givetvis har en 18-åring råd att köpa sig en fin raggarbil. Har 18-åringen jobb, så är det inga problem alls. Det är du som lever i en fantasivärld angående priser på fina raggarbilar. Många raggarbilar är fortfarande billiga, även om vi t.ex. jämför med en begagnad Volvo. Så samma gäller fortfarande.
Som riktig raggare har man ju såklart koll på sånt.
Citat:
Det handlade om bilkulturen generellt och inte specifikt CCW. Om du inte var dyngrak hade du förstått det OCH läst att vi redan är överens om att ljudet är för högt på sina håll men om du har tinnitus eller måste gå och lägga dig 22.00 är du på fel plats, för det ska inte vara tyst som i graven på en cruisin, sen får du tycka att du är hur mycket raggar-kung du vill men det definierar inte du. Och hade du vetat en bråkdel av vad du ger sken av och hur mycket du blåser upp dig hade du vetat att det dagens ungar håller på med är en västanvind mot hur det gick till när det var som värst bakåt i tiden, när polisbilar vältes, raggare körde ner staket till folkparker osv osv.
Blöjraggare.
Blöjraggare.
Då kanske det är läge för mig att informera dig om att denna tråd handlar om just CCW i Rättvik.
Inte ens det klarade du av att hålla reda på.
Grejen är den, är man på plats, då vet man.
Sitter man hemma och fantiserar ihop saker, likt dig, då har man ju såklart ingen aning om nånting.
Mattsvart har väldigt lite att göra med den riktiga raggarkulturen. Fjantarna sitter ju med hörselskydd för att själva stå ut med skiten dom håller på med. Säger en hel del om hur dom funkar.
Dom är as helt enkelt.