2022-08-06, 01:24
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja du verkar ju i alla fall vara full som ett svin, eftersom du läser saker jag inte skrivit och yrar om grejer jag aldrig hävdat, så där levererar du ju en riktig ragger-jackpot.

Jag har inte nämt ett ljud om dina socialfall. Mig veterligen får man inte ens äga en bil överhuvudtaget om man får socialbidrag.

Det jag sa var att att ungarna får börja med det som är överkomligt i pris just för att dom/vi i arbetarklassen knegar ihop våra pengar för egen maskin.

Och om du inte vet så basal fakta som att många jänkare vare den tidens billiga bilar som ingen ville ha, när det begav sig, är det nog snarare du som ska somna om i pojkrummet.

Att du tror att genomsnittliga 18åringar från arbetarklassen i dag har råd att kasta upp mer än vad pilsnerbilarna ligger på i pris för en sommarbil förstärker att det enbart är i dina fantasier du är raggarkingen.

Det du inte fattar, är att mattsvart inte är arbetarklass, utan socialfall. Det är där socialfallen kommer in i bilden. Det är dessa socialfall du sitter och försvarar, inte riktiga raggare.
Sen att du tror att bilen skulle vara skriven på någon av socialfallen, säger ju en hel del om hur mycket du vet om detta.
Givetvis har en 18-åring råd att köpa sig en fin raggarbil. Har 18-åringen jobb, så är det inga problem alls. Det är du som lever i en fantasivärld angående priser på fina raggarbilar. Många raggarbilar är fortfarande billiga, även om vi t.ex. jämför med en begagnad Volvo. Så samma gäller fortfarande.

Som riktig raggare har man ju såklart koll på sånt.

Citat:
Det handlade om bilkulturen generellt och inte specifikt CCW. Om du inte var dyngrak hade du förstått det OCH läst att vi redan är överens om att ljudet är för högt på sina håll men om du har tinnitus eller måste gå och lägga dig 22.00 är du på fel plats, för det ska inte vara tyst som i graven på en cruisin, sen får du tycka att du är hur mycket raggar-kung du vill men det definierar inte du. Och hade du vetat en bråkdel av vad du ger sken av och hur mycket du blåser upp dig hade du vetat att det dagens ungar håller på med är en västanvind mot hur det gick till när det var som värst bakåt i tiden, när polisbilar vältes, raggare körde ner staket till folkparker osv osv.

Blöjraggare.

Då kanske det är läge för mig att informera dig om att denna tråd handlar om just CCW i Rättvik.
Inte ens det klarade du av att hålla reda på.

Citat:
Grejen är att det har du ingen aning om.

Grejen är den, är man på plats, då vet man.
Sitter man hemma och fantiserar ihop saker, likt dig, då har man ju såklart ingen aning om nånting.

Mattsvart har väldigt lite att göra med den riktiga raggarkulturen. Fjantarna sitter ju med hörselskydd för att själva stå ut med skiten dom håller på med. Säger en hel del om hur dom funkar.
Dom är as helt enkelt.
Citera
2022-08-06, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Det du inte fattar, är att mattsvart inte är arbetarklass, utan socialfall. Det är där socialfallen kommer in i bilden. Det är dessa socialfall du sitter och försvarar, inte riktiga raggare.
Sen att du tror att bilen skulle vara skriven på någon av socialfallen, säger ju en hel del om hur mycket du vet om detta.
Givetvis har en 18-åring råd att köpa sig en fin raggarbil. Har 18-åringen jobb, så är det inga problem alls. Det är du som lever i en fantasivärld angående priser på fina raggarbilar. Många raggarbilar är fortfarande billiga, även om vi t.ex. jämför med en begagnad Volvo. Så samma gäller fortfarande.

Som riktig raggare har man ju såklart koll på sånt.

Då kanske det är läge för mig att informera dig om att denna tråd handlar om just CCW i Rättvik.
Inte ens det klarade du av att hålla reda på.

Sitter man hemma och fantiserar ihop saker, likt dig, då har man ju såklart ingen aning om nånting.

Mattsvart har väldigt lite att göra med den riktiga raggarkulturen. Fjantarna sitter ju med hörselskydd för att själva stå ut med skiten dom håller på med. Säger en hel del om hur dom funkar.
Dom är as helt enkelt.

Det är ju du som inte har en jävla aning om vad du pratar om.

Det finns folk med riktigt fina originalrenoveringar som spelar högt.

Det finns folk som har både tre och fyra finbilar men även en grisbil.

Du har ingen susning om vem som kör vad och vad han är god för genom att titta på bilen.

Det finns gott om 18 åringar från arbetarklassen som inte hunnit få ihop mer än till körkortet, en 740 och soppan, det säger allt vilket uppblåst arsle du är som dömmer ut dom grabbarna.

En sann motorentusiast som inte har ett sånt där uppblåst ego som ditt dömmer inte folk på det sättet pga bilen.

Sen vet jag inte varför du fortsätter tjata om dina socialfall, det kan vara bra och hyggligt folk även om dom tvingas söka försörjningsstöd någon månad.

I sak har du dock två poänger, den delen som enbart terroriserar folk med sina ljudanläggningar är ett problem men det har vi redan pratat om och har du överhuvudtaget varit i Rättvik vet du mycket väl att det inte rör sig om många.

Det andra jag håller med dig om är dina utläggningar om att förstöra saker.

Men det du inte förstår är att kulturen utvecklas över tid och du kan inte låsa fast det tidsfönstret när just DU blev 18 och DU köpte din första bil och låta hela övriga världen definieras efter DIG.

Ingen unge oavsett samhällsklass har det där tänket att vara svinrädd om allting på samma sätt som ni som är födda på 60/70 talet eller när du nu är född.

Välte man polisbilar och plöjde ner staket till folkparker kan du ge dig fan på att man också hade spelat sönder trumhinnorna på folk om det gått, men det gick inte. Det var inte tekniskt möjligt då.

Sen var det du som allvetande expert på distans började yra om cheva vanar på bensinmackar och utan att ens varit på plats agerar raggar-överdommare och ingen slänger ur dig omdömen om folk baserat på ingenting.
Citera
2022-08-06, 03:02
Medlem
Citat:
Det är ju du som inte har en jävla aning om vad du pratar om.

Det finns folk med riktigt fina originalrenoveringar som spelar högt.

Det finns folk som har både tre och fyra finbilar men även en grisbil.

Du har ingen susning om vem som kör vad och vad han är god för genom att titta på bilen.

Det finns gott om 18 åringar från arbetarklassen som inte hunnit få ihop mer än till körkortet, en 740 och soppan, det säger allt vilket uppblåst arsle du är som dömmer ut dom grabbarna.

En sann motorentusiast som inte har ett sånt där uppblåst ego som ditt dömmer inte folk på det sättet pga bilen.

Sen vet jag inte varför du fortsätter tjata om dina socialfall, det kan vara bra och hyggligt folk även om dom tvingas söka försörjningsstöd någon månad.

I sak har du dock två poänger, den delen som enbart terroriserar folk med sina ljudanläggningar är ett problem men det har vi redan pratat om och har du överhuvudtaget varit i Rättvik vet du mycket väl att det inte rör sig om många.

Det andra jag håller med dig om är dina utläggningar om att förstöra saker.

Men det du inte förstår är att kulturen utvecklas över tid och du kan inte låsa fast det tidsfönstret när just DU blev 18 och DU köpte din första bil och låta hela övriga världen definieras efter DIG.

Ingen unge oavsett samhällsklass har det där tänket att vara svinrädd om allting på samma sätt som ni som är födda på 60/70 talet eller när du nu är född.

Välte man polisbilar och plöjde ner staket till folkparker kan du ge dig fan på att man också hade spelat sönder trumhinnorna på folk om det gått, men det gick inte. Det var inte tekniskt möjligt då.

Sen var det du som allvetande expert på distans började yra om cheva vanar på bensinmackar och utan att ens varit på plats agerar raggar-överdommare och ingen slänger ur dig omdömen om folk baserat på ingenting.

Fy jävlar vad roligt.
Nyss dömde du ut ICA-handlare för vilken bil dom hade lagt sina intjänade pengar på, och sen skriver du något dylikt.
Det var inte jag som yrade om cheva vanar. Men som sagt, du har inte koll på någonting.

Du tjatar om välta polisbilar och köra ner staket. Har du inte läst om något annat intressant som har hänt? Börjar liksom bli lite tjatigt.

Att orginalrenoverade bilar skulle kunna spela högt, är ju som sen säger tekniskt omöjligt. Så där svamlar du emot dig själv. En ensam 9x4" högtalare kan helt enkelt spela för hela byn.

Nej, mattsvart och V70-ligan har ingenting med CCW att göra. Dom saknar allt intresse för klassiska bilar, deras enda intresse är att spela musik så högt det bara går. Och det går numera att spela väldigt högt. Så högt att idioterna själva sitter med hörselskydd för att stå ut.

Du skrev tidigare om att raggare inte gillade knarkare, och det stämmer ju på sätt och vis. Det förhåller sig dock så att riktiga raggare, dvs bilintresserad arbetarklass, inte tycker om folk som inte gör rätt för sig. Alltså socialfall. Att leva på soc, är inte att göra rätt för sig. Mattsvart är socialfall.

Att dessa idioter skulle kunna våldta någon, ser jag som fullt möjligt. Till och med troligt. Vi snackar ändå om socialfall här, inte arbetarklass och raggare.

Det skulle vara väldigt intressant om någon hade mera info om dessa våldtäkter. Finns det någon övrig info detta ute på nätet, eller via hörsägen?
Citera
2022-08-06, 08:42
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Drängfulla svenskar är den absolut största källan till sexuellt våld, så överrepresenterade så det finns inte.
Källan är i vanlig ordning din fantasi?
Citera
2022-08-06, 11:00
Medlem
"Classic car week i Rättvik går mot sitt slut och grundaren Roland Pettersson är nöjd med veckan som helhet men tycker att stöket på nätterna med hög musik, fylla och bråk förstör. Nu efterfrågar han en diskussion med ungdomarna för att få bukt med stöket."

https://sverigesradio.se/artikel/efter-stoket-pa-classic-car-week-arrangoren-vill-inte-ha-dom-har
Citera
2022-08-06, 11:52
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/augusti/5/05-augusti-0825-sammanfattning-natt-dalarnas-lan/

"Natten, Rättvik.

UPPDATERAD LISTA

Fylleri, omhändertagna LOB. 26,varav två underåriga.

Trafikbrott sju ärenden

Ofredande, högt spelande, urinering osv 22 ärenden

Narkotikabrott ett ärende

Misshandel . Tre ärenden.

Övergrepp i rättssak, ett ärende

Ingripande enligt pl13, avvisande/avlägsnande. Två ärenden

Brott mot alkoholagen oklart, sammanräkning pågår.

Våld mot tjänsteman. Polis biten, riven och fått hår avslitet av kvinna på sexton år. Misstänkt för våld mot tjänstenman samt våldsamt motstånd. Även LOB.

1450 fall av direktförverkad alkohol (detta avser alltså enbart natten till fredag)

Text av
Lars Hedelin, presstalesperson polisregion Bergslagen

Publicerad
05 augusti 08:23

Uppdaterad
05 augusti 09:33"
Citera
2022-08-06, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/augusti/5/05-augusti-0825-sammanfattning-natt-dalarnas-lan/

"Natten, Rättvik.

UPPDATERAD LISTA

Fylleri, omhändertagna LOB. 26,varav två underåriga.

Trafikbrott sju ärenden

Ofredande, högt spelande, urinering osv 22 ärenden

Narkotikabrott ett ärende

Misshandel . Tre ärenden.

Övergrepp i rättssak, ett ärende

Ingripande enligt pl13, avvisande/avlägsnande. Två ärenden

Brott mot alkoholagen oklart, sammanräkning pågår.

Våld mot tjänsteman. Polis biten, riven och fått hår avslitet av kvinna på sexton år. Misstänkt för våld mot tjänstenman samt våldsamt motstånd. Även LOB.

1450 fall av direktförverkad alkohol (detta avser alltså enbart natten till fredag)

Text av
Lars Hedelin, presstalesperson polisregion Bergslagen

Publicerad
05 augusti 08:23

Uppdaterad
05 augusti 09:33"

En misshandel hänger väl förmodligen ihop med 16åringen som flippat ur och lett till övergrepp i rättssak och våld mot tjänsteman.

Sen är det två misshandel till, varav en eller kanske båda kan vara motanmälan till den första.

Så kanske är allt detta bara ett enda bråk.

lite småtjafs om bilkörningen, ett enda narkotika brott och några som spelat för högt på bilstereon.

Resten är vad jag kan se bara relaterat till festande och springer polisen runt och häller ut 1500 öl begriper ju alla att vilken löjlig nivå dom satt för att tjafsa om det.

Så det här var ju snarare ett tecken på hur fridsamt det går till. Man hade i princip kunnat skramla ihop samma siffror i en park i Stockholms innerstad en fredag kväll om det inte var för idiotiska alkohollagar och att polisen gett ok att supa där.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-08-06 kl. 12:58.
Citera
2022-08-06, 13:33
Medlem
Citat:
Fy jävlar vad roligt.
Nyss dömde du ut ICA-handlare för vilken bil dom hade lagt sina intjänade pengar på, och sen skriver du något dylikt.
Det var inte jag som yrade om cheva vanar. Men som sagt, du har inte koll på någonting.

Du tjatar om välta polisbilar och köra ner staket. Har du inte läst om något annat intressant som har hänt? Börjar liksom bli lite tjatigt.

Att orginalrenoverade bilar skulle kunna spela högt, är ju som sen säger tekniskt omöjligt. Så där svamlar du emot dig själv. En ensam 9x4" högtalare kan helt enkelt spela för hela byn.

Nej, mattsvart och V70-ligan har ingenting med CCW att göra. Dom saknar allt intresse för klassiska bilar, deras enda intresse är att spela musik så högt det bara går. Och det går numera att spela väldigt högt. Så högt att idioterna själva sitter med hörselskydd för att stå ut.

Du skrev tidigare om att raggare inte gillade knarkare, och det stämmer ju på sätt och vis. Det förhåller sig dock så att riktiga raggare, dvs bilintresserad arbetarklass, inte tycker om folk som inte gör rätt för sig. Alltså socialfall. Att leva på soc, är inte att göra rätt för sig. Mattsvart är socialfall.

Att dessa idioter skulle kunna våldta någon, ser jag som fullt möjligt. Till och med troligt. Vi snackar ändå om socialfall här, inte arbetarklass och raggare.

Det skulle vara väldigt intressant om någon hade mera info om dessa våldtäkter. Finns det någon övrig info detta ute på nätet, eller via hörsägen?

Det är just den här typen av inlägg och ditt inhopp i tråden som gör att sympatierna går till ungarna och pilsnerbilarna alla dagar i veckan. När såna som du och övriga tanter och farbröder mest gnäller över allt och alla är dom där för att supa och ha kul och det har dom nätterna igenom och DET är fan så mycket mer Ragger än det där du håller på med.

Märker du inte ens hur jävla löjliga ni är som försöker få raggare av alla, som alltid haft ett inslag av utanförskap och att köra upp ett fuck you finger mot det etablerade, att klättra i den sociala hierarkin som vilken ångestladdade medelklassare som helst.

Det ska vara rätt bil, rätt volym, rätt musik och nu krävs det också rätt CV och att ha med sig sin senaste lönespec för att bli godkänd. Och till råga på allt har du fått för dig att det beteendet och dom medelklassfasonerna också definierar och fångar hela raggarsvängens själ och hjärta.

Vem fan går ens och yrar som en liten unge om att "Jag är raggare" och "Jag är mer raggare än dig". Exakt alla jag träffat som ska hålla på och fronta med det, på det sättet du gör har varit pajasar. Samma typ av folk som köper en ny HD och både ska rida på hur jävla stenhårda dom är inför övriga villakvarter men samtidigt tar avstånd från exakt allt som har med den riktiga bikerkulturen att göra när det i stället krävs för att klättra socialt.

Ska du hålla på och märka ord kan vi ju leta även bland dina inlägg, att du avfärdar någon som icke raggare bara för att han spelade Eddie Meduza på hög volym säger ju allt.

Eftersom jag inte är en grinig gubbe på 70år som är född 1952 är det ganska självklart att jag måste läsa mig till eller få saker som hände långt innan jag föddes återberättade, men du var förstås med på plats då också?

Sen fick du ju svart på vitt några inlägg upp att ännu en natt passerat utan att något jätte anmärkningsvärt hänt.

Dom tog ju dessutom folk som spelade för högt så det är väl bara du ringer polisen när någon bryter mot Magdalena Ribbings vett och etikett regler, så kan du ju ringa försäkringskassans tipstelefon om dom som är sjukskrivna också när du ändå är igång och sitter och smyger bakom gardinen, som en riktigt blytung Ragger.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-08-06 kl. 14:00.
Citera
2022-08-06, 19:35
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadorerna
Jag håller delvis med de som klagar, men såhär har det sett ut de 15 senaste åren jag varit här. 2 år har det varit värre och det var under pandemin när eventet inte var organiserat.
Svansen som det klagas på är pilsnerbilar, epa-traktorer och volvos med ljudsystem för 20-50 tusen (skulle gör vilken ljudentusiast som helst grön av avund) som är igång mellan 18-06.30 när vanligt folk vill sova..

Edit. Skall tilläggas att utan dessa bilar och deras musik så hade det varit knäpptyst på kvällarna eftersom inga andra kan leverera och hur kul är det liksom

Du har fel, utan dessa skränande parasiter skulle gatorna i Rättvik vara fulla av fina bilar som rullar runt fram till kl 1 eller 2 på natten vars ägare helt enkelt idag inte vill bli sammankopplad med "svansen", eller som är rädd om eller bilen och inte vill riskera att få en ölflaska kastad på den dyra lackeringen, få punktering eller konfronteras med någon som dreglar och skriker vid korvkiosken.
Precis som det var dom första 15 åren, om vi nu ska göra delningen vid 15 år.
Citera
2022-08-07, 03:53
Medlem
Citat:
Det är just den här typen av inlägg och ditt inhopp i tråden som gör att sympatierna går till ungarna och pilsnerbilarna alla dagar i veckan. När såna som du och övriga tanter och farbröder mest gnäller över allt och alla är dom där för att supa och ha kul och det har dom nätterna igenom och DET är fan så mycket mer Ragger än det där du håller på med.

Märker du inte ens hur jävla löjliga ni är som försöker få raggare av alla, som alltid haft ett inslag av utanförskap och att köra upp ett fuck you finger mot det etablerade, att klättra i den sociala hierarkin som vilken ångestladdade medelklassare som helst.

Det ska vara rätt bil, rätt volym, rätt musik och nu krävs det också rätt CV och att ha med sig sin senaste lönespec för att bli godkänd. Och till råga på allt har du fått för dig att det beteendet och dom medelklassfasonerna också definierar och fångar hela raggarsvängens själ och hjärta.

Vem fan går ens och yrar som en liten unge om att "Jag är raggare" och "Jag är mer raggare än dig". Exakt alla jag träffat som ska hålla på och fronta med det, på det sättet du gör har varit pajasar. Samma typ av folk som köper en ny HD och både ska rida på hur jävla stenhårda dom är inför övriga villakvarter men samtidigt tar avstånd från exakt allt som har med den riktiga bikerkulturen att göra när det i stället krävs för att klättra socialt.

Ska du hålla på och märka ord kan vi ju leta även bland dina inlägg, att du avfärdar någon som icke raggare bara för att han spelade Eddie Meduza på hög volym säger ju allt.

Eftersom jag inte är en grinig gubbe på 70år som är född 1952 är det ganska självklart att jag måste läsa mig till eller få saker som hände långt innan jag föddes återberättade, men du var förstås med på plats då också?

Sen fick du ju svart på vitt några inlägg upp att ännu en natt passerat utan att något jätte anmärkningsvärt hänt.

Dom tog ju dessutom folk som spelade för högt så det är väl bara du ringer polisen när någon bryter mot Magdalena Ribbings vett och etikett regler, så kan du ju ringa försäkringskassans tipstelefon om dom som är sjukskrivna också när du ändå är igång och sitter och smyger bakom gardinen, som en riktigt blytung Ragger.

I vanlig ordning, bara svammel.

Läste nyss, att dom du skyddar nyligen blev torskade 1 kg fräna droger i kärran. Och dessa försvarar du.
Helt jävla otroligt.

Det vet heller ingenting om CCW, då du aldrig satt din fot där. Du sitter bara och hittar på en massa dynga.
Citera
2022-08-07, 09:09
Medlem
Citat:
I vanlig ordning, bara svammel.

Läste nyss, att dom du skyddar nyligen blev torskade 1 kg fräna droger i kärran. Och dessa försvarar du.
Helt jävla otroligt.

Det vet heller ingenting om CCW, då du aldrig satt din fot där. Du sitter bara och hittar på en massa dynga.

Menar du att detta 1kg droger du pratar om är det polisen syftade på i sin händelserapportering från igår? Eller är det något du hittat i en av dina facebook grupper? Att någon skulle ta med sig 1kg droger och åka runt med i bilen på en cruisin i Rättvik låter mer som något i raden av allt hispiga gamla tanter snurrar ihop än att det har någon som helst verklighetsförankring.

Jag har inte specifikt försvarat dom som använder narkotika. Tvärtom har jag flera gånger skrivit att narkotika traditionellt sett varit minst lika ovälkommet i dom här kretsarna som i övriga samhället och att min bild är att det även förhåller sig så fortfarande hos den yngre generationen. Dock med tillägget att acceptansen för droger ökat generellt i samhället, på alla sociala nivåer och att det självklart även avspeglar sig hos gruppen yngre bilintresserade.

På dig låter det som om du drar likhetstecken mellan hög musik + Pilsnerbil och att mer eller mindre varannan av dom också knarkar.

Det är inte min bild alls och det finns inget heller som styrker det i polisens rapportering. Av så otroligt många ingripanden dom gjort riktat mot alkohol, lobbar, avvisningar, visitationer, kontroller av fordon osv borde dom i så fall hittat avsevärt mer än ett enda fall av droger under en fredag kväll bland så mycket folk.

Jag tvivlar inte en sekund på att du vet mer om raggarlivet än mig och många andra ut i från din definition.

Och det är det som också är ditt problem att du fastnat i din egen värld, speciellt när du parar det med ditt höga självförtroende.

Vad som framgår av dina övriga inlägg verkar du vara född på 60 eller 70 talet.

Med andra ord blev du med stor sannolikhet 18 i ett samhälle där vem som helst kunde ramla igenom en tvåårig verkstadsteknisk linje, knacka på hos det lokala bruket och få ett jobb på stående fot, ringa det kommunala bostadsbolaget och få nycklarna till en schysst 2:a med låg hyra samma eftermiddag, ett samhälle där arbetarklassen sågs som något fint, lönen från ett femskift var en mindre förmögenhet och där hela samhället var marinerat av socialism och dom ideal du predikar om sågs som fullständigt okränkbara lagar. Där samhälletsskyddsnät bestod av tjocka madrasser som var omöjliga att ramla igenom och varenda politiker och övriga vuxenvärlden gjorde allt i sin makt för att du skulle få en bra uppväxt och för att Sverige skulle vara ett så bra land som möjligt att leva i.

Där och då gick du precis som halva din generations arbetarklass som var motorintresserade och köpte er en amerikansk muskelbil. När soppan kostade 4:-/liter och första lönen räckte till en Dart eller Valliant eller du bara behövde lägga undan lön i ett halvår för att få en roligare bil.

Sen utan att ta någon som helst hänsyn till epoken innan eller att samhället förändras har DU gjort om DINA förutsättningar och hur DU växte upp till det som för all framtid ska definiera raggarkulturen FÖR ALLA.

Du tar ingen som helst hänsyn till att dom som är 18 i dag möter en helt igenom på alla plan annan värld än den du curlades fram genom, att ett vettigt boende startar på miljonen, att det knappt finns några svarvar kvar i industrin och om det finns krävs det i princip högskolestudier för att få stå bakom dom, att soppan kostar 25:-/litern, att sossarna och övriga samhället nästan bokstavligt talat pissar på lågutbildade etniska Svenska ungdommar på landsbygden och att övriga politiker och dom mer etablerade samhällsklasserna spolade ner dina ideal förra årtusendet.

Är det nåt som är beklämmande är det i så fall att dom som växte upp under den där gulderan inte gjorde något mer av sina liv.

Att en del av dagens 18åringar knarkar är fullständigt självklart sett till samhällsutvecklingen.

Och dom borde egentligen spela avsevärt högre musik för att trakassera generationerna innan som skapat soppan dom står mitt i.

Men nu gör dom inte det, i stället är merparten jävligt hyggliga ungdommar som finner sig i sin lott och bara är ute efter att ha kul. Precis som hela övriga världen har även raggarsvängen utvecklats.

Trots alla världens förutsättningar valde ni som var unga "raggare" för några årtionden sedan att åka runt stans torg och supa och ingå i den tidens grupp som stod längst ner i samhället. Och nu när ni har ert på det torra och förutsättningarna för dagens unga blivit bra mycket jävligare ställer ni er och pekar finger och kommer med moralpredikningar åt dom som nu står längst ner.

Dom som resonerar som du har i själva verket blivit hycklande medelklass med ideal som tvärtom raggarkulturen (den riktiga) alltid gjort uppror mot.

Därav är du den som svamlar av oss två oavsett hur många dagar mer per år du går runt i jeansjacka med chevamärke på armen.

Dessutom verkar du inte ens hålla reda på vad du själv tycker och tänker för så här skriver du i en annan tråd om en händelse i anknytning till en annan av landets stora bilträffar:

Citat:
Precis!
Att skylla det här på Powermeet och raggarna, är som att anklaga en artist när någon blir våldtagen av random arab på väg hem från en konsert.
De som borde anklagas är ju våra politiker och andra multikultivurmare, det är ju dom som vill ha hit våldtäktsmännen. Journalistkåren också, dom tycker också om våldtäktssugna araber och vill ha hit fler. Därför är dom så pigga på att skriva på ett sådant sätt att våldtäkten förknippas med själva arrangemanget, och inte med förövarna. Spelar ingen roll om det är en festival eller bilträff. Fokus måste bort från våldtäktsmannen.
Politiker, multikultivurmare och journalister skyddar våldtäktsmannen, raggarna skulle inte ha gjort det om dom hade fått chansen.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-08-07 kl. 09:51.
Citera
2022-08-07, 12:38
Medlem
[quote=Evig.Ingen.Naken.|81149571

Dom är as helt enkelt.[/QUOTE]

Nu är det som så att det finns folk som sitter hemma OCH är på platsen samtidigt. Dessa vill helst inte ha en massa blöjraggare omkring sig på natten då hyreslägenheterna och radhusen i Rättvik med omnejd inte är särskilt ljudisolerade. Sedan är hela Rättvik (där ni håller på) i en dalgång så det blir rena baslådan om man har otur.

Jag har faktiskt aldrig förstått varför man valde att sätta detta jippo i just Rättviks centrum då det är en flaskhals där och verksamheten blockerar allt som skall förbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in