2016-07-09, 23:51
Medlem
Shamdons avatar
Ur polisens händelsenotering:

2016-07-09 01:30, Våldtäkt, Västerås
Våldtäkt

På Lögarängsområdet i Västerås har en man förgripit sig sexuellt mot två kvinnor. En förundersökning har inletts och brottsrubriceringen är våldtäkt. En misstänkt man som är född -80 är gripen för brotten. Brottsoffren är födda -93 och -98.

Organisation
Polisen Västmanland

https://polisen.se/Vastmanland/Aktuellt/Handelser/Vastmanland/2016-07-09-0130-Valdtakt-Vasteras/
Citera
2016-07-09, 23:52
Bannlyst
Konstig att bara var en våldtäkt av ca 40.000 besökare . Dessutom ingen grupp våldtäkt? Undra vad det kan bero på?

Inga skäggbarn som gick runt att tryckte sitt kön emot små tjejer mao?
Citera
2016-07-09, 23:54
Medlem
Shamdons avatar
VLT har uppdaterat sin artikel tidigare i kväll.

"Ett första förhör med mannen har hållits, men polisen vill inte gå in på hur han ställer sig till anklagelserna. Efter kontakt med åklagare är mannen nu anhållen."

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.4053198-man-gripen-for-valdtakt
Citera
2016-07-10, 01:06
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rose64
Ska bli intressant och se vem GM är. Raggare är ju sedan 60-talet kända som att inte vara speciellt "trevliga" mot tjejer. Kommer ihåg hur de på tex 70-talet drog in tjejer i bilarna och våldtog dem! Mycket tafs var det också när man var på cruising! Det brukar alltid vara ett
antalvåldtäktsanmälningar på
polisernas tjänstebord efter
"Power Meet" och cruisingen i
Dalarna, Rättvik!

Va faan menar du??
Raggarkulturen har alltid varit förskonade från våldtäkter, och sådana som du!!!!
Länka med info om vad du påstår, istället för att häva ur dej rent skitsnack!!!
Citera
2016-07-10, 01:14
Avstängd
Hemi57s avatar
Den befarade våldtäkten verkar ju inte skett inne på Powermeet, utan på något ställe inne i stan..
Visst är det bilar i hela Västerås denna helg, men det är så djävla lätt för media att koppla ihop detta med själva träffen..
Typiskt skitmedia!!
Citera
2016-07-10, 01:26
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ni fattar att han är svensk va? Han snusar och druckit renat. Har hängiga fula jeans och en t-shirt med ett bilmotiv.

Så, hur hanterar vi en svenne som våldtar?

Tror det redan är bekräftat att GM är en neger/blatte dock.
Citera
2016-07-10, 01:43
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Den befarade våldtäkten verkar ju inte skett inne på Powermeet, utan på något ställe inne i stan..
Visst är det bilar i hela Västerås denna helg, men det är så djävla lätt för media att koppla ihop detta med själva träffen..
Typiskt skitmedia!!

Precis!
Att skylla det här på Powermeet och raggarna, är som att anklaga en artist när någon blir våldtagen av random arab på väg hem från en konsert.
De som borde anklagas är ju våra politiker och andra multikultivurmare, det är ju dom som vill ha hit våldtäktsmännen. Journalistkåren också, dom tycker också om våldtäktssugna araber och vill ha hit fler. Därför är dom så pigga på att skriva på ett sådant sätt att våldtäkten förknippas med själva arrangemanget, och inte med förövarna. Spelar ingen roll om det är en festival eller bilträff. Fokus måste bort från våldtäktsmannen.
Politiker, multikultivurmare och journalister skyddar våldtäktsmannen, raggarna skulle inte ha gjort det om dom hade fått chansen.
Citera
2016-07-10, 02:57
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Precis!
Att skylla det här på Powermeet och raggarna, är som att anklaga en artist när någon blir våldtagen av random arab på väg hem från en konsert.
De som borde anklagas är ju våra politiker och andra multikultivurmare, det är ju dom som vill ha hit våldtäktsmännen. Journalistkåren också, dom tycker också om våldtäktssugna araber och vill ha hit fler. Därför är dom så pigga på att skriva på ett sådant sätt att våldtäkten förknippas med själva arrangemanget, och inte med förövarna. Spelar ingen roll om det är en festival eller bilträff. Fokus måste bort från våldtäktsmannen.
Politiker, multikultivurmare och journalister skyddar våldtäktsmannen, raggarna skulle inte ha gjort det om dom hade fått chansen.

Mycket bra skrivet!

Återigen, Power Meet är ett årligen återkommande event. Det drar till sig sådana som mig, förutom just detta år, faktiskt första gången på ca 25 år jag inte är på plats...

Ännu en gång! Stora folksamlingar, framförallt vid Sjöhagsvägen/Lögarebadet på dessa kvällar. Främst Västeråsbor men också några av oss tillresta som ställt bilen så att även chauffören kan få ta sig en pilsner...

Att det händer ett och annat när tusentals personer samlas på en relativt liten yta är inte så underligt, speciellt som det ju senare kvällen lider blir det fler och fler yngre och mörkare personer som kantar gatorna ...
Citera
2016-07-10, 03:25
Medlem
trasko666s avatar
Ina kulturberikare vågar visa sig på cruisingområdet så detta har inget med Power Meet att göra
Citera
2016-07-10, 04:19
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Oj!
Inte så lätt att sammanställa årets samlade våldtäkter (det är ju bara lördag) men kan du bjuda på några exempel från förra året?
http://frilansreporter.blogg.se/category/allmant-1.html

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=654648

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/polisen-forbereder-infor-power-meet
Citat:
Ibland har vi haft en och annan våldtäkt och misshandel, men vi är förberedda på allt
Det sker alltså så pass ofta att polisen är förberedda.

http://bilsnack.automotorsport.se/forum/archive/index.php/t-107017.html
Citat:
Så du menar att där inte var:
* 1 våldtäkt
* 20 grova rattfyllor
* 100 fyllor
* 1 rån
* 11 misshandel

Svårt att hitta info på nätet men jo, att våldtäkter sker vet väl alla. Jag själv var där ett år och for ut för att två äckligt lönnfeta jävlar med västar, hotfullt gick på mig och försökte kräva att jag skulle följa med dem när jag stod ensam och berusad och väntade på någon. Läser man mina inlägg så avskyr jag många attribut som kan förknippas som svenska, men också till den här sortens avskum utseendemässigt. Inte för att något hänt mig men ändå, det räcker med sådana här dräggs vidriga uppenbarelser för att föreviga avsmak och förakt. Kan knappast påstå att de ofredanden jag själv sett mot mycket unga tjejer såsom att vifta en dildoliknande attrapp (flera dm lång) i ansiktet på en jänta omkring 9-10 årsåldern (ensam flicka mitt på dagen i ett bostadsområde som kördes ikapp av raggare), varit invandrare. Det här evangemanget drar fram lägsta av lägst gällande patrask och bottenskrapp. Även om jag faktiskt tycker det är kul med folkfester och glada människor i rörelse så finns det smutsfolk som passar på.
Senast redigerad av Trashtextat 2016-07-10 kl. 04:22.
Citera
2016-07-10, 09:41
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Tror det redan är bekräftat att GM är en neger/blatte dock.
Nej, det är inte bekräftat.
Citera
2016-07-10, 09:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Typiskt skitmedia!!

Hela Västerås är Power Meet denna helgen, i den bemärkelsen att folk är ute pga arrangemanget.
Men det är givetvis inte för den sakens skull rätt att hävda att det skett brott på Power Meet, om det inte skett inne på Power Meet´s inträdesområde - alltså Johannisberg.

Om ett terrordåd skulle ske i folksamlingar på pirer på nyårsafton när Göteborgsposten håller sitt fyrverkeri, ska Göteborgsposten då anses vara medskyldiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in