2022-08-04, 21:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag har aldrig talat med Esbjörn - så typiskt dig att så förvränga. Ja jag antog att han inkluderade sig själv men om det stämmer som NI hela tiden "vetat" att Monika helt plötsligt uppträdde i egenskap av Esbjörns förhandlare under mötet så var det honom själv borträknad för Binninge var med under mötet via telefon. Esbjörn uttalade sig för media att en av de fyra varit med just via telefon.

"helt plötsligt" men jösses, har du inte ens koll på det. Ja du avslöjar inte bara dina lögner utan också din totala okunskap om väl kända fakta.

Å nu ska du helt plötsligt ändra din avslöjade lögn ifrån fyra inklusive till fyra exklusive.

Jag kan inte annat än att konstatera att du än en gång avslöjats med en lögn och nu försöker du pudla bort den precis som du alltid försöker göra.

Lögner lögner lögner, det är det enda vi ser från dig ditt troll. Du sitter där på din kammare och hittar på det ena efter det andra och sedan när dina lögner motbevisas så hittar du på något annat att ljuga om istället.
2022-08-04, 21:53
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
"helt plötsligt" men jösses, har du inte ens koll på det. Ja du avslöjar inte bara dina lögner utan också din totala okunskap om väl kända fakta.

Å nu ska du helt plötsligt ändra din avslöjade lögn ifrån fyra inklusive till fyra exklusive.

Jag kan inte annat än att konstatera att du än en gång avslöjats med en lögn och nu försöker du pudla bort den precis som du alltid försöker göra.

Lögner lögner lögner, det är det enda vi ser från dig ditt troll. Du sitter där på din kammare och hittar på det ena efter det andra och sedan när dina lögner motbevisas så hittar du på något annat att ljuga om istället.
Det är väl en utmärkt egenskap att kunna ändra sig ifall man får rätt underlag istället för det felaktiga man dittills grundat sin uppfattning på. Bara du kan tycka det är att ljuga
2022-08-04, 21:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Det är nog snarare så att han glömde bort att han lovat den avlidne brorsonen för 15 år sedan om att han skulle få ärva torpet.

Citat:
Att det inte blev så att Matz ärvde har sin naturliga orsak i att han drabbades av cancer och numera är avliden. Matz var sedan han fick sin dödsdom införstådd med att han aldrig skulle komma att få ärva sin farbror och hade absolut inget emot att Esbjörns välgörare, på hans ålders höst, istället måhända skulle få ta över fastigheten.

Trollen är visst dåligt samsnackade på sina hittepåhistorier och efterhandskonstruktioner.

"Avtalet", om det någonsin existerat på riktigt, hade aldrig renderat Matz något hus även om han överlevt Esbjörn. Man skall väl inte förvånas över att trollen fortfarande inte fattat detta banala.

Att Esbjörn därtill både testamenterat huset till sol och vårar kärringen och visat det för flera andra spekulanter under en längre tid, innan han bestämde sig för att för egen maskin knata hem till Ebba och sälja henne huset, vilket han ju faktiskt, vid sina sinnens mer än tillräckligt fulla bruk, gjorde, visar bara ännu en gång hur trollen hittar på vad som än passar deras retoriska smutskastningslinje för tillfället.
2022-08-04, 21:59
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
När berättade Esbjörn detta för dig?

Fyra inklusive honom själv, det är väl som vi hela tiden vetat då, Esbjörn, Berg, Behm och Monika.

Den grovt kriminella våldsmannen och pedofilen Johann Binninge avpolleterade sig själv långt tidigare.

Binninge är till dags dato mig veterligen inte ännu avpolletterad!
T.o.m i Uppsala tingsrätts sammanställning inför HUF står han uppräknad som ombud.
Det till UT uppgivna var att inte ”betrakta” honom som ombud, bara vad gällde att sända dokument.
4 inklusive honom själv kan vara 3 ombud + Esbjörn, MPL skjutsade honom och var inte ombud.
Så ja, Berg & Behm var ombud men så även Binninge och alla ombud deltog vid undertecknandet.
Kubiken kan faktiskt ha rätt, vad gäller mycket annat verkar Binninge haft en adept som lyssnat andäktigt, för att sedan kunna sprida hans lära om den alternativa sanningen i tråden.
2022-08-04, 22:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det är väl en utmärkt egenskap att kunna ändra sig ifall man får rätt underlag istället för det felaktiga man dittills grundat sin uppfattning på. Bara du kan tycka det är att ljuga

Så då tillstår du att du med bestämdhet påstår saker och ting om sådant som du inget vet, och sedan menar du att det inte är att ljuga.

Om du nu inte visste hur många de var, varför påstod du då med sådan bestämdhet att de var fyra inklusive Esbjörn?

Som sagt, du är påkommen otaliga gånger med att ljuga, och nu blev du påkommen ännu en gång, och då försöker du slingra dig på alla sätt och vis. Precis som vanligt.

Du är ett lögnaktigt troll. Det har du själv lärt oss sedan lång tid tillbaka. Att du dessutom är oförbätterlig och hela tiden fortsätter ljuga och avslöja dig själv på samma vis som den grovt kriminella pedofilen Binninge gjorde gång på gång i tvisten visar bara vilka lika hopplösa kålsupare ni är bägge två.

Esbjörn, Berg, Behm och Monika närvarade, det är vad vi vet utifrån vad som framkommit i ärendet. Och nu påstår du att det var fyra närvarande inklusive Esbjörn, vilket bekräftar det redan kända. Men OJ DÅ, det stämmer ju då inte med ditt påstående om peddot eller dina tidigare lögner, så då måste du justera denna lögnen så den passar med dina tidigare. Ditt lögnaktiga klantarseltroll.
2022-08-04, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Detta har ej gått mig förbi men han var diagnoserad med subjetiv sympmtom om du nu ska vara petig, och då vet du kanske vad det innebär.
Så när han blir diagnoserad med "riktig" demens så kommer det att märkas.
Har många som jag känner som har det.
Det Esbjörn har är inte något som på verkar vare sig huset han sålde eller hans beslut att slänga pengarna till fel hjälp.
Däremot är det jäkligt illa att lura gubben att tro att huset skulle vara något mer än ett extremt eftersatt sommarhus utan vatten avlopp mm.
Han fick exakt vad det var värt.
2010 subj, den senare obj, nu demens efter ryggmärgsprov. Hade han ryggmärgsprov 2010 hade han sannolikt fått en demensdiagnos redan då.
2022-08-04, 22:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
2010 subj, den senare obj, nu demens efter ryggmärgsprov. Hade han ryggmärgsprov 2010 hade han sannolikt fått en demensdiagnos redan då.

Subjektiv då, ospecad nu. Ingen demens, fastställt då och fastställt nu.

Ryggmärgsprov har aldrig behövts eftersom det redan tidigare i utredningarna fastställts att han inte lider av demens.

Att ett troll på Flashback hittar på vad som är sannolikt har inget med verkligheten att göra.

Vården har flera gånger slagit fast att Esbjörn inte är dement. Bara IQ befriade troll på internet fortsätter hävda motsatsen in absurdum.
2022-08-04, 22:26
Bannlyst
Citat:
Jaha, så nu heter det at Esbjörn har hjärnskador också. Du har så klart ovedersägliga belägg för ditt förtal av Esbjörn om dessa hjärnskador? Varför kan du inte bara presentera dem?

Eller ljuger du nu igen, och förtalar en gammal gubbe bara för att du själv är så ömklig att du under inga omständigheter klarar av att ha fel?

Esbjörn är bevisat inte dement.

Nu väntar vi på att du antingen presenterar belägg för att Esbjörn har hjärnskador, eller att du medger att du bara hittar på och ljuger som det passar dig.

Du är inget annat än ett svin.

Du blundar för fakta för att fortsätta att kunna kränka Esbjörn. Att du inbillar dig att det är något fint med det är inte gott. Det är ont. Lika ont som de som genom historien förnekat andra deras svårigheter, istället för att sörja för dem. Tex autistiker, de med ME/CFS, Alzheimers, magsår och depression, de har alla kränkts av människor som du, utan kunskap och empati.

Som tur är är ni en utdöende art så att vi slipper ert ovetenskapliga skrock i framtiden. Det kommer att skapa en bättre värld.

Sug på den.
2022-08-04, 22:31
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Saken är glasklar, Esbjörn själv anser inte att han blivit lurad av Ebba.
Han ville själv sälja till henne.
Majkgård kände sig lurad, hon såg framför sig hur hennes imperium skulle växa sig större, med framtida arv från Esbjörn.
Tur att han lever än, frågan är hur bröderna dog, som lät testamentera huset till henne. Förgiftning?
Jag vet inte, hoppas att hela det grisiga fulspelet från "Team Esbjörn" får vad dem förtjänar, ingen nämd, ingen glömd.
Skojar du? En tråd med närmare 64000 inlägg, som fortfarande, år efter att kontraktet skrevs är extremt aktiv.Faktiskt över ett tusen nya inlägg sen jag läste i den sist. Det om något talar väl för att saken är allt annat än glasklar.

Vad menar du med att Esbjörn inte känner sig lurad? Han har ju sagt det vid ett flertal tillfällen. I pressen och i polisförhöret angående trädfällningen.

Han säger oxå att han ångrade sig dagen efter att kontraktet skrevs. Samt att han skickade ett brev/ en lapp, till Ebba redan den 3 september. Det vill säga två veckor innan Ebba hade tillträde till huset.

Detta brev har Ebba själv skrivet om i sina Facebook inlägg. Hur har du kunnat missa det?

Och att har ville sälja, var har du fått det ifrån? Han med en dåres (dements(?)) envishet, stångats in i kaklet för att få affären hävd.

Jag vet att du tror att det finns något drivande Team Esbjörn bakom allt. Med en Madame Majkgård i spetsen.

Problemet är ju bara att det inte finns tillstymmelse till bevis för att så skulle vara fallet.

Det är lågt av dig att att antyda att Majkgård skulle ha något med brödernas död att göra. Alla som är lite insatta i detta vet att inte så är fallet.

Vi vet dessutom att brödernas arv skulle gå till allmänna arvsfonden om inte Majkgård ärvt. Och vi vet att kammarkollegiet granskar de arv allmänna reklamationsnämnden blir snuvade på. Men nog om det.

Dessutom, förutom att Majkgårds Team Esbjörn är helt ogrundat, så är det helt ologiskt och osannolikt.

Majkgård skulle bland annat behövt dupera minst fem juridiska ombud att jobba mot Esbjörns vilja.

Ganska osannolikt om du frågar mig varför skulle dessa vara berörda att offra sin karriär för henne? De kunde knappast vänta sig någon stor guldsäck i utbyte.

Huset har ju en gammal nedgången sommarstuga. Som enligt många i tråden inte var värd ett öre över styvt fyra miljoner.
Senast redigerad av Merrybum 2022-08-04 kl. 22:36.
2022-08-04, 22:35
Bannlyst
Citat:
Subjektiv då, ospecad nu. Ingen demens, fastställt då och fastställt nu.

Ryggmärgsprov har aldrig behövts eftersom det redan tidigare i utredningarna fastställts att han inte lider av demens.

Att ett troll på Flashback hittar på vad som är sannolikt har inget med verkligheten att göra.

Vården har flera gånger slagit fast att Esbjörn inte är dement. Bara IQ befriade troll på internet fortsätter hävda motsatsen in absurdum.
Ännu ett inkompetent inlägg från din sida som mest vittnar om att du inte har en aning om vad du pratar om.

Esbjörn är dement, hur mycket du än försöker förneka det, för att kunna fortsätta att kränka honom, i likhet med Ebba. Rätt läskigt och elitistiskt samhälle du eftersträvar bara för att du inte vill ha honom som granne. Jag önskar personligen att slippa det samhälle du eftersträvar, men det är väl där vi skiljer oss åt.
2022-08-04, 22:49
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Kubun har avslöjats som lögnare otaliga gånger i tråden. Finns ingen anledning tro annat denna gång. Hen avslöjar ju sig själv nu när hen säger att det bara var fyra närvarande inklusive Esbjörn, och vi vet att de fyra var just Esbjörn, Berg och Behm samt Monika.

Kubun är väl dement, som inte kommer ihåg sina lögner 😆
Nämen, hur kan du inte ha tröttnar på din egen jargong? Tänker du alltså fortfarande att du har någon form av åsiktsföreträdare? Och detta som vanligt utan att överhuvudtaget beröra ämnet. Inte argumentera emot det Kuban säger, utan angrips hen som person.

Ser du inte själv hur okomputent det verkar? Känner du inte själv att det får dig att framstå som okunnig? Hur tänker du att du ska förtjäna något åsiktsföreträdare med den metoden?

Nu har ju jag förvisso inte läst bibeln speciellt noga, men jag anser mig ha en hyfsa koll på det övergripande. Jag har inte läst någonstans att man ska misstänkliggöra sin åsiktsmotståndare, eller snacka skit om dem. Men vad vet jag, du kanske inte är någon guds man?
2022-08-04, 22:59
Bannlyst
Nu när det är uppenbart för alla att Esbjörn är dement, ska det spännande att följa tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in