2022-08-04, 16:27
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hm...kanske var det exklusive honom själv då om nu även Pernroth var med under själva förhandlingen. Skit samma - hur som helst så angav Esbjörn för journalister att en man deltagit via telefon och det var just Binninge. Binninge ringde upp mig kort efter att förlikningen var undertecknad och berättade om utfallet vilket jag också då hintade om i tråden INNAN det blev känt via massmedia dagen efter. Hur skulle jag veta detta om det nu var så att jag bara diktade ihop att jag hade en direktlina till JB, som nighter825 och någon annan så länge försökt påskina vara fallet.

Har du aldrig funderat på om Binninge ljuger för dig?
2022-08-04, 16:31
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Finns inget som tyder på det och det finns ju för honom heller ingen som helst förtjänst i ett sådant beteende. Tvärtom visade sig gång på gång att det han sa till mig sen också visade sig stämma.
2022-08-04, 16:37
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Finns inget som tyder på det och det finns ju för honom heller ingen som helst förtjänst i ett sådant beteende. Tvärtom visade sig gång på gång att det han sa till mig sen också visade sig stämma.

Mycket av det du hänvisar till att det kommer ifrån Binninge verkar ju inte stämma överens med verkligheten.
2022-08-04, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick

Troligen inte.
För kubun hittar säker på sin kontakt med Binninge.
Får inte gömma bort att Esbjörn hävda att sona ombud tvinga Esbjörn att skriva på förlikningen I såna fall om man ska tro kubun och Esbjörn, betyder det att Binninge tvinga en äldre man ihop med andra skriva på något han inte ville. Enligt vissa här en äldre dement man. Och dessa ska ha vetat om Esbjörn var dement.

Kubun kan lägga fram bevis för sina påståenden, som Binninge var med när Esbjörn skrev på förlikningen.
2022-08-04, 16:49
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Hm...kanske var det exklusive honom själv då om nu även Pernroth var med under själva förhandlingen. Skit samma - hur som helst så angav Esbjörn för journalister att en man deltagit via telefon och det var just Binninge. Binninge ringde upp mig kort efter att förlikningen var undertecknad och berättade om utfallet vilket jag också då hintade om i tråden INNAN det blev känt via massmedia dagen efter. Hur skulle jag veta detta om det nu var så att jag bara diktade ihop att jag hade en direktlina till JB, som nighter825 och någon annan så länge försökt påskina vara fallet.

Njaee, du var först med att en förlikning ingåtts så någon direktlinje hade du ju.
Dessutom skaffade du även fram de ursprungliga inlägg 1 sid 1 med alla inlagorna, kudos för de.
Så vi vet att du läst alla inlagor och har en något mer nyanserad bild än t.ex den djävla ängeln.
Sen kan vi vara överens om att vi inte är överens utan att slänga så mycket invektiv kring oss.
Vissa fakta som vi uppfattar olika är ändå fakta och det kan du hålla med om.
Sen har vi ännu en hel del ännu obevisade påståenden som vi gärna skulle få bevisning för.
Kan du som verkar mer bundis med änglafan, förmå hen att åtminstone försöka bevisa sina påståenden?
Finns övermaga von oben attityd och nedlåtande kommentarer från hen, tycker nog det räcker nu.
2022-08-04, 20:38
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Demens orsakas av skador i hjärnan.

I samband med utredningar i vården 2010 gjordes en datortomografi av Esbjörns hjärna (CT) och redan då beskrev man fynd av små infarkter i hjärnan samt en viss "skrumpning" (degeneration) av hjärnans vita substans.

CT av hjärnan 11 mars 2021 visar på en uttalad småkärlssjukdom och att skrumpningarna av hjärnans vita substans var ännu mer uttalade än vid tidigare undersökning. Det hade således skett en degenerativ förändring och hjärnskadorna var än mer omfattande.

Hur detta har lyckats undgå dig efter snart två år i tråden och nästan 4k inlägg är obegripligt. Inte konstigt att du hamnar så skevt beträffande Esbjörns tillstånd.
Detta har ej gått mig förbi men han var diagnoserad med subjetiv sympmtom om du nu ska vara petig, och då vet du kanske vad det innebär.
Så när han blir diagnoserad med "riktig" demens så kommer det att märkas.
Har många som jag känner som har det.
Det Esbjörn har är inte något som på verkar vare sig huset han sålde eller hans beslut att slänga pengarna till fel hjälp.
Däremot är det jäkligt illa att lura gubben att tro att huset skulle vara något mer än ett extremt eftersatt sommarhus utan vatten avlopp mm.
Han fick exakt vad det var värt.
2022-08-04, 20:42
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Var väl en plan han hade när han slöt avtal med sin farbror, men knappast efter att ha fått reda på att hans dagar var räknade....eller hur?
Nej detta var på hösten efter Esbjörn hade sållt .
Acc vad du vet lite. eller vill kännas vid .
Är sanningen så svår att ta in?
2022-08-04, 21:12
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nej detta var på hösten efter Esbjörn hade sållt .
Acc vad du vet lite. eller vill kännas vid .
Är sanningen så svår att ta in?
Ja, å då visste han redan att han var ansatt av cancer och följaktligen skulle han då heller inte kunna ärva sin farbroders sommarhus. Kan tänka mig att han sa att han hade haft för avsikt att bruka stugan som just det den var avsedd som. Inget konstigt med det även om han nu bodde på Öland. Dock hade han givit upp planerna på att någonsin få komma i besittning av huset eftersom han högst troligt skulle avlida innan Esbjörn lämnat in. Därför var han heller aldrig intresserad av huset som sitt arvegods utan enbart, fullt förståeligt, höggradigt förbannad på Ebba som låtit snurra upp hans farbroder så han hamnat i djup ångestfylld förtvivlan
2022-08-04, 21:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jodå, av Esbjörn själv som efter att förlikningen var klar sa att de var fyra inklusive honom själv på hans sida varav en deltog via telefon vilken just var Binninge.

När berättade Esbjörn detta för dig?

Fyra inklusive honom själv, det är väl som vi hela tiden vetat då, Esbjörn, Berg, Behm och Monika.

Den grovt kriminella våldsmannen och pedofilen Johann Binninge avpolleterade sig själv långt tidigare.
2022-08-04, 21:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Kubun hävda även Binninge var med och såg till att förlikningen gick genom.

Något som inte har bekräftas av någon annan.

Kubun har avslöjats som lögnare otaliga gånger i tråden. Finns ingen anledning tro annat denna gång. Hen avslöjar ju sig själv nu när hen säger att det bara var fyra närvarande inklusive Esbjörn, och vi vet att de fyra var just Esbjörn, Berg och Behm samt Monika.

Kubun är väl dement, som inte kommer ihåg sina lögner 😆
2022-08-04, 21:34
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
När berättade Esbjörn detta för dig?

Fyra inklusive honom själv, det är väl som vi hela tiden vetat då, Esbjörn, Berg, Behm och Monika.

Den grovt kriminella våldsmannen och pedofilen Johann Binninge avpolleterade sig själv långt tidigare.
Jag har aldrig talat med Esbjörn - så typiskt dig att så förvränga. Ja jag antog att han inkluderade sig själv men om det stämmer som NI hela tiden "vetat" att Monika helt plötsligt uppträdde i egenskap av Esbjörns förhandlare under mötet så var det honom själv borträknad för Binninge var med under mötet via telefon. Esbjörn uttalade sig för media att en av de fyra varit med just via telefon.
2022-08-04, 21:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils

Du anklagar en människa för att ljuga, när det i själva verket är så att han har hjärnskador.

Jaha, så nu heter det at Esbjörn har hjärnskador också. Du har så klart ovedersägliga belägg för ditt förtal av Esbjörn om dessa hjärnskador? Varför kan du inte bara presentera dem?

Eller ljuger du nu igen, och förtalar en gammal gubbe bara för att du själv är så ömklig att du under inga omständigheter klarar av att ha fel?

Esbjörn är bevisat inte dement.

Nu väntar vi på att du antingen presenterar belägg för att Esbjörn har hjärnskador, eller att du medger att du bara hittar på och ljuger som det passar dig.

Du är inget annat än ett svin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in