2022-08-12, 00:08
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Hur vet du att han var vmöjd med sin försäljning. Denne glasklare herre säger ju själv att han ångrade sig redan dagen efter och försökte nå Ebba på telefon.

Förövrigt lägger du extremt stor vikt vid det Majkgård en gång skrev på Facebook.
Men du lägger ingen vikt vid att Ebba lovat att inte genomföra köpet om Esbjörn inte vill.

Du beskriver Esbjörn som lättledd när det gäller
att påverkas av sin omgivning. Men finner det omöjligt att han påverkades av Ebba att fatta beslutet att skriva på kontraktet.

Du finner Esbjörns ord om att han skrev på av fri vilja som sanning, men du utgår från att han ljuger när han säger att han ångrat sig.

Tycker du själv att ditt resonemang lirar?
Som vanligt så har du tagit fel på saker och förvränger sanningen

Finns absolut inhdt som haltar

Esbjörn har aldrig sagt att han ångrade sig dagen efter, utan han sa att han ångrade sig EFTERhon averkat sly. Dvs. Ca 10 dagar efter.
Innan var han nöjd och besökte även henne i huset.
Är det så oklar för dig att det faktist finns en Facebooktråd där det står exaskt vad som bör och ska göras för att få henne att backa affären som Esbjörn borde ha backat i stället
Binninge skrive även där att detta ska vi fixa.
Att Esbjlrn skulle bli lurad av Ebba finnef jag inte troligt då det inte finns något som hon har blivit anklagad för eller har du något?

Däreomot finns deti Ii samma Facbooktråd saker som att huset skulle vara värg mycket mer än det Esbjörn erbjöd Ebba köpa det för.
Detta är bevisat helt fel av bla. Binninge

Att Esbjörn talar sanning i tinget är nog mer troligt än att Brännstöm skriver en sanning om att det skulle vara en släktgärd som Esbjörn skulle ha ångrat dagen efter han sålde.
Skärp dig nu!!
2022-08-12, 00:31
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Turerna är många och det är länge sen jag tröttnade hålla mig ajour med de juridiska turerna i "affären".

Du har väl aldrig hållit dig ajour med några juridiska turer utan har bara agerat som Binninges springpojke.
2022-08-12, 00:32
Medlem
Citat:
men lagfarten då? Är inte det en nödvändighet för henne att ha? Har fortfarande Esbjörn kvar den sk dispositionsrätten? Har väl snart gått ett år av den nu? Har Esbjörn nyttjat den på något sätt? Två år kvar då eller...?

EDIT:jo jag googlade på "lagfart" - det är då man blir registrerad ägare när man får en lagfart - ett ägarbevis helt enkelt - Så Ebba har inte fått ut nån lagfart, för hon har väl sökt? När sökte hon om att få en lagfart över fastigheten hon köpt av Esbjörn? Dröjer det.....varför?
Din efterblivna fan... Det har ju avhandlats över 5000 sidor att lagfart inte har med juridiskt ägarskap att göra. Ebba blev ägare i samma stund Esbjörn lyfte penna från köpeavtalet. Hur jävla svårt ska det vara att ta in?
2022-08-12, 00:39
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Din efterblivna fan... Det har ju avhandlats över 5000 sidor att lagfart inte har med juridiskt ägarskap att göra. Ebba blev ägare i samma stund Esbjörn lyfte penna från köpeavtalet. Hur jävla svårt ska det vara att ta in?
Om Ebba ska få rättighet att sälja fastigheten så måste hon väl ha en lagfart.....eller?
2022-08-12, 00:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Om Ebba ska få rättighet att sälja fastigheten så måste hon väl ha en lagfart.....eller?

Nope. Tänk att du efter alla gånger som detta förklarats i tråden fortfarande inte har koll på detta heller. Det är precis som martinator säger. Men du bara vägrar lyssna och fatta

En lagfart ger inga rättigheter. Den är endast, ENDAST, ett bevis på att du äger fastigheten. Vilket alla i denna tråd borde ha fattat för länge sedan, så kan man äga en fastighet även om man inte fått lagfart på den ännu. Lagfarten visar att man äger fastigheten, den säger ingenting annat. Avsaknad av lagfart säger alltså INTE att man inte äger fastigheten.

Ebba kunde rent juridiskt med all rätt ha sålt vidare fastigheten direkt efter att överlåtelsen var påskriven den 20e augusti 2020. Också detta har förklarats otaliga gånger i tråden. Sådana saker har skett, och jag vill bestämt minnas att ett rättsfall i ett liknande ärende har varit uppe i tråden. Bara att söka upp och läsa på, för den som har förmågan

Och nu har dessa saker förklarats för typ hundrade gången.

Undrar om trollen fattar nu.
2022-08-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nope. Tänk att du efter alla gånger som detta förklarats i tråden fortfarande inte har koll på detta heller. Det är precis som martinator säger. Men du bara vägrar lyssna och fatta

En lagfart ger inga rättigheter. Den är endast, ENDAST, ett bevis på att du äger fastigheten. Vilket alla i denna tråd borde ha fattat för länge sedan, så kan man äga en fastighet även om man inte fått lagfart på den ännu. Lagfarten visar att man äger fastigheten, den säger ingenting annat. Avsaknad av lagfart säger alltså INTE att man inte äger fastigheten.

Ebba kunde rent juridiskt med all rätt ha sålt vidare fastigheten direkt efter att överlåtelsen var påskriven den 20e augusti 2020. Också detta har förklarats otaliga gånger i tråden. Sådana saker har skett, och jag vill bestämt minnas att ett rättsfall i ett liknande ärende har varit uppe i tråden. Bara att söka upp och läsa på, för den som har förmågan

Och nu har dessa saker förklarats för typ hundrade gången.

Undrar om trollen fattar nu.

Rättsfallet du efterfrågar: https://lagen.nu/dom/nja/1995s178
2022-08-12, 01:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursäkta, men jag måste bara fråga, du tycker inte det används (o)värdesord för att beskriva människornas runt Esbjörn?

P*e*o*i*, h*r*, b*d*a*e*s*a, för att bara nämna några. Vissa har till och med antytts begått mord.

Tänker du att dessa epitet och anklagelser inte är till för att skapa en bra story och försöka att vinna sympatier?

För övrigt har detta inte med politik att göra, det har med en politikers handlande att göra.

Jag hade tyckt exakt samma sak oavsett vilken av partiledarna som än gjort en affär som denna. Om det varit partiledaren som representerar det partiet jag röstar på hade jag krävt hens omedelbara avgång.

Frågan jag fortfarande inte fått svar på av någon är vad du/ni hade tyckt om det var, säg, Maggan som köpt Esbjörns hus på exakt samma sätt som Ebba gjorde.

Du är sååå full av skit. Precis som andra troll i tråden.
Korkad så till den grad att en pungråtta framstår som intelligent i jämförelse är du också.

Vad du uppenbarligen inte fattat är att det är en smal sak att kolla upp dina påståenden om vad som sagts i tråden.

Så jag gjorde det.

Jag hittade flera inlägg där Ebba Busch kallas för hora.
Jag hittar bara ett enda inlägg där Johann Binninge kallas för "barnaknullande hora", och med tanke på att han i tingsrätten fälldes för barnvåldtäkt och i hovrätten för försök till barnvåldtäkt, så är det ju faktiskt en alldeles rimlig beskrivning.

Men det mest intressanta är, att ordet hora förekommer i särklass allra mest i inlägg från två troll, MarryBlunt och MarryBum, och det är då inlägg där dessa två troll gång efter gång beklagar sig över dels att Majkgård kallas för hora, vilket inte tycks ha skett en enda gång, och dels där "personer i Esjörns omgivning" kallas för hora. Men det gäller då bara en enda person och en enda gång, och då tämligen rimligt eftersom det beskrev en dömd barnvåldtäktsman.

Den person som kallats hora flest gånger i tråden är just Ebba Busch, men detta har MarryBlunt och MarryBum inte beklagat sig över en enda gång. Inte en enda. Och detta trots att Ebba aldrig ens varit i närheten av att göra något som skulle förära henne en sådan titulering. Till skillnaden från den grovt kriminella barnvåldtäktsmannen och kvinnomisshandlaren som Esbjörn av outgrundlig anledning prompt skulle ha som sitt ombud.

MarryBum och MarryBlunt är båda två lika goda kolsupare till troll som härjar med den ena lögnen efter den andra i tråden. Att ideligen gnälla över att "personer i Esbjörns omgivning" kallas för hora, när det bara skett en enda gång, samtidigt som den som fått okvädet kastat på sig flera gånger är Ebba, utan att detta beklagats en enda gång av trollen, visar tydligt vilka hycklare dessa troll är.
Senast redigerad av trngw 2022-08-12 kl. 01:43.
2022-08-12, 01:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det var just det som var det obetalbara felet av dig. Frågan var retorisk och hade alltså ett självklart svar. Svaret finns i frågan - korkat eller ej....! Så därför var det inte gångbart för dig att försöka låtsas missförstå och svara på din egenhändigt ihopknåpade fråga som om det var min ställda. Nej som sagt min var retorisk och kunde således ej besvaras. Man kan med fog säga att sådana frågor är konstaterande och inte frågande.

ROTFLMAO

Ja jösses, jag har sagt det förr och jag säger det igen, du slingrar dig som en ål varje gång du ljuger och eller skriver saker som du själv inte förstår, och sedan blir avslöjad. Nu har det gått så långt att dina frågor inte skall besvaras. Nä du, den gubben går inte och det var alldeles uppenbart att det inte var någon retorisk fråga, inte heller fanns svaret i frågan.

Det är återigen bara du som ljugit och snurrat in dig själv så i dina egna lögner att du inte ens vet vad du skriver och efterfrågar. Men svar fick du. Och det avslöjade dig ännu en gång som både lögnare och okunnig. Men det är sanslöst komiskt att du har så ofantligt svårt att släppa dina egna lögner och tillkortakommanden, utan du måste verkligen gnugga in dom i ditt eget tryne varje gång, i dina förtvivlat fåfänga fruktlösa försök att bortförklara dig.

Esbjörn är inte dement och har aldrig varit. Hans lindriga kognitiva störning är subjektiv, eller på vanlig svenska, så att du också kan få en chans att fatta, inbillad. Det är vad sjukvården kom fram till, och bad honom återkomma om tillståndet förändrades. Han återkom aldrig. Istället gick han många år senare istället till en privat psykologistuderande för att få ett utlåtande. Och tänka sig. Det blev ett utlåtande med en diagnos som slog fast att Esbjörn INTE är dement. Samma diagnos som sjukvården givit honom vid upprepade tillfällen flera år tidigare.
2022-08-12, 02:08
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Du är sååå full av skit. Precis som andra troll i tråden.
Korkad så till den grad att en pungråtta framstår som intelligent i jämförelse är du också.

Vad du uppenbarligen inte fattat är att det är en smal sak att kolla upp dina påståenden om vad som sagts i tråden.

Så jag gjorde det.

Jag hittade flera inlägg där Ebba Busch kallas för hora.
Jag hittar bara ett enda inlägg där Johann Binninge kallas för "barnaknullande hora", och med tanke på att han i tingsrätten fälldes för barnvåldtäkt och i hovrätten för försök till barnvåldtäkt, så är det ju faktiskt en alldeles rimlig beskrivning.

Men det mest intressanta är, att ordet hora förekommer i särklass allra mest i inlägg från två troll, MarryBlunt och MarryBum, och det är då inlägg där dessa två troll gång efter gång beklagar sig över dels att Majkgård kallas för hora, vilket inte tycks ha skett en enda gång, och dels där "personer i Esjörns omgivning" kallas för hora. Men det gäller då bara en enda person och en enda gång, och då tämligen rimligt eftersom det beskrev en dömd barnvåldtäktsman.

Den person som kallats hora flest gånger i tråden är just Ebba Busch, men detta har MarryBlunt och MarryBum inte beklagat sig över en enda gång. Inte en enda. Och detta trots att Ebba aldrig ens varit i närheten av att göra något som skulle förära henne en sådan titulering. Till skillnaden från den grovt kriminella barnvåldtäktsmannen och kvinnomisshandlaren som Esbjörn av outgrundlig anledning prompt skulle ha som sitt ombud.

MarryBum och MarryBlunt är båda två lika goda kolsupare till troll som härjar med den ena lögnen efter den andra i tråden. Att ideligen gnälla över att "personer i Esbjörns omgivning" kallas för hora, när det bara skett en enda gång, samtidigt som den som fått okvädet kastat på sig flera gånger är Ebba, utan att detta beklagats en enda gång av trollen, visar tydligt vilka hycklare dessa troll är.
Så enligt din teori vore det helt i sin ordning att alltid referera till Ebba som förtalerskan?
2022-08-12, 02:15
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Åter igen förklara dig blå om du vill. För så länge länge dina förklaringar inte håller på med ingen lyssna. Det var helt rätt att använda metoden idiot väktare din meningsmotståndare. Men den är inte gynnsamt för dig.För övrigt är det fler i den här tråden, som vägrar lyssna. Du Tillexempel.

Jag undrar också om du börja gå i skafferiet ofta framåt kvällen. Tonen och otrevligheter i dina inlägg har en tendens att öka ju mer klockan är. Ett råd i all välmening är att sätta ett fyllelås på mobilen och datorn.
2022-08-12, 02:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Så enligt din teori vore det helt i sin ordning att alltid referera till Ebba som förtalerskan?

Du tycker uppenbarligen att hora är bättre i fallet med Ebba. Varför har du annars inte opponerat dig mot språkbruket mot henne i minst samma utsträckning som du har besvärat dig över dina påhitt om hur personer i Esbjörns närhet kallas hora? Min enkla undersökning kunde snabbt konstatera att ingen blivit kallad hora på Esbjörns sida (en gång är ingen gång, heter det ju), medan Ebba upprepat kallats för såväl hora som utpekats som grov brottsling, trots att hon inte är dömd för något brott och än mindre har sålt sex eller begått några sexuella våldsbrott, återigen till skillnade från "personer i Esbjörns omgivning".

Till skillnad från Ebba så är Binninge dömd för sina grova brott, och till skillnad från honom så agerar inte Ebba som juridiskt ombud. Men det där är moral och etik på en nivå som du aldrig kommer att förstå.
2022-08-12, 03:16
Medlem
Efter att gått igenom listan av mål som Sture varit inblandad i som både ombud och som kärande så känns det nästan som att denne juridiska mästare är berättigad en helt egen tråd

Det komiska är att det ärende som är först är som ombud i ett ärende angående urkundsförfalskning…

Sett till namnen så verkar hans mo varit att ta på sig ärenden där klienten i många fall varit invandrare och sedan oaktat utfall drivit sina kostnader till utmätning

Det krävs en hel del jobb för att reda ut alla hans ärenden och det är inte riktigt On Topic för denna tråd
Frågan är var man skall lägga den? Företagskvaller eller?
Senast redigerad av rhdf 2022-08-12 kl. 03:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in