Citat:
Ursprungligen postat av
fattakanet
Stackars pojke oavsett men hoppas att han varit ovetandes. Kanske han startade filmen vid golfbanan och den tog slut ungefär när de skulle åka från Bökeberg. Jag minns att när mina barn var små och frågade hur lång filmen var så sa jag ofta två timmar när filmen var kanske 1h 45min. Kanske var han så uppslukad av filmen att han inte uppfattat C och B och inte heller uppfattat att de åkt till Bökeberg.
Men min teori efter FUP är att B blev strypt medvetslös vid golfbanan. Blodet på luvan kommer från när C slagit henne i ansiktet innan han ströp henne. Sedan har de alla tre åkt till Bökeberg, där C har upptäckt att B fortfarande andades när han bar henne ur bilen. Då har han skurit henne i halsen. Sedan har han lagt hennes kropp i hålan vid trädet och täckt henne med löv och grenar. C och O körde sen och köpte hamburgare. Efter detta åker C och slänger väskan i Ystad och kastar ut Bs leg genom rutan i rondellen på väg ut ur Ystad. C är kalkylerande men är slarvig och dålig på att planera. När han sitter i förhör säger han saker som att om han gjort detta så skulle han bränt upp bilen, vilket är som han är efterklok och önskar att han gjort så. Det här var inte någon olyckshändelse, som han vill få det att framstå.
C påpekar vid ett flertal tillfällen att O somnat i bilen och därför omöjligt kan ha koll på allt...
Bilen var väl dock belamrad med saker, om jag inte blandar ihop fordonen, så bagagen tvivlar på. Dessutom vill jag minnas att saker var upplagda på bilbarnstolen, som att man röjt plats bredvid. Han säger att han la jackan under, men how about över, för att dölja? Tror inte han kör runt med B, åtminstone blodig efter strypningen, i framsätet.
En sak stör mig enormt med ID-kortet som hittades nära rondellen. Det ligger på passagerarsidan. Man kastar inte ett kort så långt, i farten, från förarsidan. Sen kan det ju ha hamnat där på något annat sätt.