Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-03, 21:31
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Jag undrar, var den lilla sonen med i bilen när C "begravde" B också? Alla tre mobiler verkar ha pingat i närheten av var kroppen hittats, men C hävdar att han redan lämnat av O då. Och på övervakningsfilm från trappen har O sin telefon i handen.
Ja, jag citerar mig själv. Undrar om någon annan här i tråden som läst FUP kan förklara mobilpingandet närmare, det lämnade frågetecken hos mig gällande tidslinjen
Citera
2022-08-03, 22:03
Medlem
Efter att ha kollat igenom hur deras telefoner har rört sig har jag kommit fram till följande.

18:23 åker alla tre från Professorsgatan mot Oxie och är vid golfklubben ca 18:30.
18:30 Skickar pojkvännen Alexander två ? på snapchat till B som någon verkar ha läst, eftersom han 18:55 skriver att hon läser hans meddelanden, men svarar inte.

18:41 Ringer Jerzy till C s telefon men han svarar inte.

Klockan 18:45 registreras en interaktion på Beatas telefon via snapchat med ”Pudel”. Inget innehåll registrerat: Vad är Pudel?

18:41 kopplar allas telefoner upp mot master nån km norr om Oxie för att sen röra sig Svedala.

Han verkar ha kört på E65 mot Ystad men svängt av vid Svedala och kört norrut.
18:52 kopplas både C och O s telefoner upp sig mot en mast norr om Yddingesjön.
Beatas telefon kopplas upp mot samma mast 19:18.

19:57 är C och O på McDonalds i Malmö och 20:10 släpper han av O.

Efter 20:00 Rör sig Beatas telefon mot Ystad och kommer fram 20:52.

21:15 Dumpar han väskan i Ystad.

22:42 är han tillbaks på Professorsgatan.

Klockan 22:50 skickar han sms till B s telefon med texten. ”Kissemissen är du sur eller vad” och några sekunder senare ”ungen sover”.

Sen går han till grannarna som uppfattar honom som påverkad och dricker te.

Nu visar inte masterna exakta positioner och dom kan även också visa fel tid. Men jag tolkar det som att Oskar var med vid Yddingesjön där C antingen rekade eller faktiskt hade med B i bilen utan Oskars vetskap.

Kolla gärna själva och se vad ni kommer fram till. Aktbilaga 115. Finns många olika kartbilder med trafikuppkopplingar. Sid 83 t.ex.
Citera
2022-08-04, 02:29
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Till skribenter som funderar över att sprida ogrundad skitsnack om offret eller dela med sig av sina smaklösa teorier som nu kan motbevisas genom att läsa FUP, tycker jag ska klicka på länken och titta på bilderna från Beatas begravning innan ni skriver.

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/pogrzeb-beaty-ratzman-poruszajace-sceny-na-cmentarzu/mmt8bg9
Tack för initiativet bäste Heretic77!👍🏼
Då det dök upp en hel del olika textrutor för bekräftelser om vad man tillåter eller inte betr. cookies, reklam m.m. och texterna till detta var på polska, så laddade jag ned hela videon (drygt 8 min. 34 MB i mp4-format) som nås via den här länken på ForumFiles.

Vill betona för alla läsare att det är samma video som man når via Heretic77 länk i citatet ovan.
Citera
2022-08-04, 10:13
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Efter att ha kollat igenom hur deras telefoner har rört sig har jag kommit fram till följande.

18:23 åker alla tre från Professorsgatan mot Oxie och är vid golfklubben ca 18:30.
18:30 Skickar pojkvännen Alexander två ? på snapchat till B som någon verkar ha läst, eftersom han 18:55 skriver att hon läser hans meddelanden, men svarar inte.

18:41 Ringer Jerzy till C s telefon men han svarar inte.

Klockan 18:45 registreras en interaktion på Beatas telefon via snapchat med ”Pudel”. Inget innehåll registrerat: Vad är Pudel?

18:41 kopplar allas telefoner upp mot master nån km norr om Oxie för att sen röra sig Svedala.

Han verkar ha kört på E65 mot Ystad men svängt av vid Svedala och kört norrut.
18:52 kopplas både C och O s telefoner upp sig mot en mast norr om Yddingesjön.
Beatas telefon kopplas upp mot samma mast 19:18.

19:57 är C och O på McDonalds i Malmö och 20:10 släpper han av O.

Efter 20:00 Rör sig Beatas telefon mot Ystad och kommer fram 20:52.

21:15 Dumpar han väskan i Ystad.

22:42 är han tillbaks på Professorsgatan.

Klockan 22:50 skickar han sms till B s telefon med texten. ”Kissemissen är du sur eller vad” och några sekunder senare ”ungen sover”.

Sen går han till grannarna som uppfattar honom som påverkad och dricker te.

Nu visar inte masterna exakta positioner och dom kan även också visa fel tid. Men jag tolkar det som att Oskar var med vid Yddingesjön där C antingen rekade eller faktiskt hade med B i bilen utan Oskars vetskap.

Kolla gärna själva och se vad ni kommer fram till. Aktbilaga 115. Finns många olika kartbilder med trafikuppkopplingar. Sid 83 t.ex.

Precis så jag läste allting också. Vilket skulle passa vad O sagt om att de varit i en skog (det finns mycket skog i området där B hittades) och skulle även passa med att O sagt att han såg en svart skepnad (det finns hästar i området). Men det finns frågetecken kring den blodiga luvan som hittades vid Sofiedals GK som gör att det för mig tyder på att C lagt livlöse B i bilen när O var kvar i samma bil.
Citera
2022-08-04, 10:31
Medlem
Citat:
Precis så jag läste allting också. Vilket skulle passa vad O sagt om att de varit i en skog (det finns mycket skog i området där B hittades) och skulle även passa med att O sagt att han såg en svart skepnad (det finns hästar i området). Men det finns frågetecken kring den blodiga luvan som hittades vid Sofiedals GK som gör att det för mig tyder på att C lagt livlöse B i bilen när O var kvar i samma bil.

Oskar säger även att det var mörkt när han satt i bilen. Solen gick ner 19:00. Han tror att han satt och tittade på film i två timmar, vilket visat sig vara en felbedömning. Men enligt datatrafiken så var dom i Oxie ca 15 min, medans dom var runt Yddingesjön i nästan 1 timma. 1 Timme för ett barn kan säkert kännas som två men knappast 15 min.

En 8 åring sitter vanligtvis framåtvänt i baksätet. Han kan ha lagt henne bagaget utan att O märkt det. Kan inte minnas att han fick några frågor om detta. Han var dessutom sjuk och säkert trött vilket försvårat för honom att ha koll på saker.

Blir mer och mer övertygad att han tog med B i bilen medans O satt och tittade på film och dom körde direkt till Svedala från Oxie.
Citera
2022-08-04, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Det är jag fullt medveten om. Jag refererade till gräsliga gräset och mig veterligen ingår DEN skribenten inte i FUP, utan det var snarare likheterna i uttryck och månne diagnos...

Jag är just djupt i Cs förhör och "till och med" jag vacklar på om det fanns medhjälpare eller ej. Jag har en del förståelse för att hans närmaste låtit sig bedras, men ser man till helheten växer där fram en herre som knappt själv verkar veta vad som är sanning och verklighet.

Hur länge hade Harem varit helt avvecklat, ett år? Och B hade inte arbetat där på... 2 år? Ändå pratar han som att det som hänt där hände igår.

Harem bar stängde för ca 2 år sedan och Beata jobbade då på helgerna. Hon jobbade även för den tidigare ägaren men slutade då 2017. Ägarna uppfattade B som en jättetrevlig tjej och arbetade bra. Maken uppfattade han som kontrollerande som brukade hämta henne vid stängning kl 02:00 och då stod han och glodde in genom rutan på henne.

Citera
2022-08-04, 11:12
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Oskar säger även att det var mörkt när han satt i bilen. Solen gick ner 19:00. Han tror att han satt och tittade på film i två timmar, vilket visat sig vara en felbedömning. Men enligt datatrafiken så var dom i Oxie ca 15 min, medans dom var runt Yddingesjön i nästan 1 timma. 1 Timme för ett barn kan säkert kännas som två men knappast 15 min.

En 8 åring sitter vanligtvis framåtvänt i baksätet. Han kan ha lagt henne bagaget utan att O märkt det. Kan inte minnas att han fick några frågor om detta. Han var dessutom sjuk och säkert trött vilket försvårat för honom att ha koll på saker.

Blir mer och mer övertygad att han tog med B i bilen medans O satt och tittade på film och dom körde direkt till Svedala från Oxie.

Stackars pojke oavsett men hoppas att han varit ovetandes. Kanske han startade filmen vid golfbanan och den tog slut ungefär när de skulle åka från Bökeberg. Jag minns att när mina barn var små och frågade hur lång filmen var så sa jag ofta två timmar när filmen var kanske 1h 45min. Kanske var han så uppslukad av filmen att han inte uppfattat C och B och inte heller uppfattat att de åkt till Bökeberg.
Men min teori efter FUP är att B blev strypt medvetslös vid golfbanan. Blodet på luvan kommer från när C slagit henne i ansiktet innan han ströp henne. Sedan har de alla tre åkt till Bökeberg, där C har upptäckt att B fortfarande andades när han bar henne ur bilen. Då har han skurit henne i halsen. Sedan har han lagt hennes kropp i hålan vid trädet och täckt henne med löv och grenar. C och O körde sen och köpte hamburgare. Efter detta åker C och slänger väskan i Ystad och kastar ut Bs leg genom rutan i rondellen på väg ut ur Ystad. C är kalkylerande men är slarvig och dålig på att planera. När han sitter i förhör säger han saker som att om han gjort detta så skulle han bränt upp bilen, vilket är som han är efterklok och önskar att han gjort så. Det här var inte någon olyckshändelse, som han vill få det att framstå.
Citera
2022-08-04, 13:42
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Stackars pojke oavsett men hoppas att han varit ovetandes. Kanske han startade filmen vid golfbanan och den tog slut ungefär när de skulle åka från Bökeberg. Jag minns att när mina barn var små och frågade hur lång filmen var så sa jag ofta två timmar när filmen var kanske 1h 45min. Kanske var han så uppslukad av filmen att han inte uppfattat C och B och inte heller uppfattat att de åkt till Bökeberg.
Men min teori efter FUP är att B blev strypt medvetslös vid golfbanan. Blodet på luvan kommer från när C slagit henne i ansiktet innan han ströp henne. Sedan har de alla tre åkt till Bökeberg, där C har upptäckt att B fortfarande andades när han bar henne ur bilen. Då har han skurit henne i halsen. Sedan har han lagt hennes kropp i hålan vid trädet och täckt henne med löv och grenar. C och O körde sen och köpte hamburgare. Efter detta åker C och slänger väskan i Ystad och kastar ut Bs leg genom rutan i rondellen på väg ut ur Ystad. C är kalkylerande men är slarvig och dålig på att planera. När han sitter i förhör säger han saker som att om han gjort detta så skulle han bränt upp bilen, vilket är som han är efterklok och önskar att han gjort så. Det här var inte någon olyckshändelse, som han vill få det att framstå.

C påpekar vid ett flertal tillfällen att O somnat i bilen och därför omöjligt kan ha koll på allt...

Bilen var väl dock belamrad med saker, om jag inte blandar ihop fordonen, så bagagen tvivlar på. Dessutom vill jag minnas att saker var upplagda på bilbarnstolen, som att man röjt plats bredvid. Han säger att han la jackan under, men how about över, för att dölja? Tror inte han kör runt med B, åtminstone blodig efter strypningen, i framsätet.

En sak stör mig enormt med ID-kortet som hittades nära rondellen. Det ligger på passagerarsidan. Man kastar inte ett kort så långt, i farten, från förarsidan. Sen kan det ju ha hamnat där på något annat sätt.
Citera
2022-08-04, 15:00
Medlem
Citat:
En fundering över det här med att C säger han lade hennes kropp i hålan.
Kroppen ligger på mage, ena armen under kroppen, den andra längs med kroppen. Fötterna är korsade, endast den enda skon på foten, den andra bredvid. Hur lägger man ner en kropp på marken så? Intressant var att kolla på dom ortografiska bilderna av kroppens fyndplats i fup. Lägger man ihop allt som visas o allt man läser så tycker jag iaf att de ser ut som när man snubblar över en liggandes gren/träd och faller framåt.
Citera
2022-08-04, 15:22
Medlem
SmurfStorms avatar
Sitter med AB115 och reagerar på några saker. Både B och C har en Samsung Galaxy S21, ändå envisas han om att hennes är av en nyare modell, "21+" eller nåt hävdar han. Han gillar att framställa sig som att alla andra har det bättre än honom.

En annan sak är att Cs telefonnummer är registrerat 11 dagar före Bs försvinnande. Hur kommer det sig? Innebär det att han skaffat nytt nummer i samband med att hon har skyddat boende? Är det kanske anledningen till att alla kontakter försvinner, som han säger, för att senare dyka upp igen.
Citera
2022-08-04, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
C påpekar vid ett flertal tillfällen att O somnat i bilen och därför omöjligt kan ha koll på allt...

Bilen var väl dock belamrad med saker, om jag inte blandar ihop fordonen, så bagagen tvivlar på. Dessutom vill jag minnas att saker var upplagda på bilbarnstolen, som att man röjt plats bredvid. Han säger att han la jackan under, men how about över, för att dölja? Tror inte han kör runt med B, åtminstone blodig efter strypningen, i framsätet.

En sak stör mig enormt med ID-kortet som hittades nära rondellen. Det ligger på passagerarsidan. Man kastar inte ett kort så långt, i farten, från förarsidan. Sen kan det ju ha hamnat där på något annat sätt.

Det fanns en jacka i framsätet på passagerarsidan där det fanns blodspår från både C och B.

Även jag har hittat ett par frågetecken i fupen. 1 Månad innan kroppen hittades gick en spårhund ett par meter ifrån fyndplatsen utan att upptäcka henne. Finns karta på rutten i aktbilaga 110 sid 159.

Ett vittne såg bilen vid Skabergsjö Slottsjö mellan 22-23:00 med C i förarsätet och ev en ljus kvinna bredvid, men vittnet är väldigt osäker gällande passageraren. Han körde osäkert, långsamt och med helljusen på vilket irriterade vittnen som därför tittade in i bilen när dom korsade varandra.
Ville han undvika dom stora vägarna hem från Ystad, eller vad gör han där med helljusen på?

Inget DNA eller blod på varken rem eller kniv som hittade vid kroppen.
Citera
2022-08-04, 16:40
Medlem
Citat:
Det fanns en jacka i framsätet på passagerarsidan där det fanns blodspår från både C och B.

Även jag har hittat ett par frågetecken i fupen. 1 Månad innan kroppen hittades gick en spårhund ett par meter ifrån fyndplatsen utan att upptäcka henne. Finns karta på rutten i aktbilaga 110 sid 159.

Ett vittne såg bilen vid Skabergsjö Slottsjö mellan 22-23:00 med C i förarsätet och ev en ljus kvinna bredvid, men vittnet är väldigt osäker gällande passageraren. Han körde osäkert, långsamt och med helljusen på vilket irriterade vittnen som därför tittade in i bilen när dom korsade varandra.
Ville han undvika dom stora vägarna hem från Ystad, eller vad gör han där med helljusen på?

Inget DNA eller blod på varken rem eller kniv som hittade vid kroppen.
Även en blodfläck på förarsätet som med stor sannolikhet är B:s blod. På C:s jacka var det endast höger ärmmudd som påvisade blod från B och ingen annanstans på jackan.
Ingen som har en idé om varför där var nedgrävt ett USB minne 3 cm i jorden under kroppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in