Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-03, 13:41
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jag förstår inte riktig vad som avses i citatet "... om männen som förföljde henne och han tror att dom slagit sönder rutan på bilen och våldtagit henne, men alla andra vittnar om att det var Pawel som slog sönder bilen... Ibland undrar jag om han blandar ihop vad hans fru och hans äldre son gjort..."

Jag funderar på om P.R. var den som hade ihop det med dåligt klientel, använde droger och hade skulder, men att C avsiktligt eller ej applicerade den sanningen på B.
Citera
2022-08-03, 13:50
Medlem
SmurfStorms avatar
Tycker det är tämligen obehagligt att C använder uttrycket "beklaglig olyckshändelse" om att han virat remmen runt hennes hals, tittat henne i ögonen och inte släppt taget förrän hon ligger medvetslös på marken och blöder näsblod. Har ett "svagt" minne av att någon här inne använde det uttrycket... Det var tydligen inte en sten hon gjorde illa sig på när hon "snubblade på en kotte", utan en kniv. Och kotten är C. Är väl åtta dagar kvar innan vi får återuppta den bekantskapen...
Citera
2022-08-03, 13:53
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
SORRY men jag håller inte med. Han är inte psyksjuk. Han har inte hög IQ men han är väl medveten vad är rätt och vad är fel. Han är inte begåvad men han vet att man kan bli psykförklarad och därför han kör med alla förhör som han gör. Vänder hit och dit. Låtsas inte komma ihåg. Sorry. Det är inte sjukdom! Det är det han hoppas på. Han är inte sjuk på nåt sätt. Hans personlighet är helt vriden... av vaddå? Uppfostran? Märk att hans son som blev uppfostrat av Cs föräldrar är också inte väl anpassat i ett modernt samhälle.

Personlighetsstörning spelar ingen roll, det räknas inte som en psykisk sjukdom i rätten. Han ger alla intryck av att vara psykopat, men det är inte något som förmildrar hans dom.
Citera
2022-08-03, 13:55
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Tycker det är tämligen obehagligt att C använder uttrycket "beklaglig olyckshändelse" om att han virat remmen runt hennes hals, tittat henne i ögonen och inte släppt taget förrän hon ligger medvetslös på marken och blöder näsblod. Har ett "svagt" minne av att någon här inne använde det uttrycket... Det var tydligen inte en sten hon gjorde illa sig på när hon "snubblade på en kotte", utan en kniv. Och kotten är C. Är väl åtta dagar kvar innan vi får återuppta den bekantskapen...

Ja, även jag kan räkna ut vissa saker i tråden om jag jämför med förhören, men det är absolut inte okej att spekulera om i forumet.
Citera
2022-08-03, 15:00
Medlem
Till skribenter som funderar över att sprida ogrundad skitsnack om offret eller dela med sig av sina smaklösa teorier som nu kan motbevisas genom att läsa FUP, tycker jag ska klicka på länken och titta på bilderna från Beatas begravning innan ni skriver.

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/pogrzeb-beaty-ratzman-poruszajace-sceny-na-cmentarzu/mmt8bg9
Citera
2022-08-03, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Finns inte en chans i helvetet att han utvisas på livstid och chansen att det ens blir några år, är liten även den. Oftast orkar inte ens åklagarna yrka på utvisning eftersom det sällan döms ut.

Han blev skiträdd då dom berättar att åklagaren yrkande även på utvisning, inte rädd för rättsväsendet i Polen men för hennes släkt😁
Va särskilt en morbror/farbror till B aset va rädd för, tyvärr kommer tidigast ev utvisning ske om si sådär 20 år om den blir av och då är detta as 70 år och många släktingar till B döda redan.
Citera
2022-08-03, 17:40
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Han blev skiträdd då dom berättar att åklagaren yrkande även på utvisning, inte rädd för rättsväsendet i Polen men för hennes släkt😁
Va särskilt en morbror/farbror till B aset va rädd för, tyvärr kommer tidigast ev utvisning ske om si sådär 20 år om den blir av och då är detta as 70 år och många släktingar till B döda redan.
Ny lag träde ikraft 1/8, så blir förhoppningsvis ändringar i framtiden.
Citat:
Från och med nu är det därför möjligt att utvisa en person på grund av brottets allvar vid lägre straffvärden än vad som varit möjligt tidigare. Dessutom ska kravet på synnerliga skäl för utvisning när en person vistats länge i Sverige tas bort.

Regeländringarna innebär också att det ställs högre krav på en utlännings etablering i det svenska samhället för att denne inte ska bli utvisad samt att domstolarna inte längre ska beakta det men som personen ifråga förorsakas genom utvisningen vid straffmätningen och valet av påföljd.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/nu-galler-skarpta-regler-for-utvisning-pa-grund-av-brott/
Citera
2022-08-03, 18:41
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ja, även jag kan räkna ut vissa saker i tråden om jag jämför med förhören, men det är absolut inte okej att spekulera om i forumet.

Det är jag fullt medveten om. Jag refererade till gräsliga gräset och mig veterligen ingår DEN skribenten inte i FUP, utan det var snarare likheterna i uttryck och månne diagnos...

Jag är just djupt i Cs förhör och "till och med" jag vacklar på om det fanns medhjälpare eller ej. Jag har en del förståelse för att hans närmaste låtit sig bedras, men ser man till helheten växer där fram en herre som knappt själv verkar veta vad som är sanning och verklighet.

Hur länge hade Harem varit helt avvecklat, ett år? Och B hade inte arbetat där på... 2 år? Ändå pratar han som att det som hänt där hände igår.
Citera
2022-08-03, 20:09
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Till skribenter som funderar över att sprida ogrundad skitsnack om offret eller dela med sig av sina smaklösa teorier som nu kan motbevisas genom att läsa FUP, tycker jag ska klicka på länken och titta på bilderna från Beatas begravning innan ni skriver.

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/pogrzeb-beaty-ratzman-poruszajace-sceny-na-cmentarzu/mmt8bg9

Tack för att du påminner oss om att det "inte bara är en spännande mordgåta", utan om människorna som sörjer en dotter, syster, mamma, vän och kollega som har ryckts ifrån dom. Mina djupaste sympatier med de anhöriga.
Citera
2022-08-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Tack för att du påminner oss om att det "inte bara är en spännande mordgåta", utan om människorna som sörjer en dotter, syster, mamma, vän och kollega som har ryckts ifrån dom. Mina djupaste sympatier med de anhöriga.

Ja, precis. Jag är iaf glad att dom flesta inlägg senaste månaderna hållit en god och respektfull ton. Finns tyvärr en risk att vi snart får sällskap av någon med helt andra intentioner än att få reda på sanningen.

Så jag hoppas att personer som enbart är här för att jävlas faktiskt tittar på bilderna och tar sig en funderare vilken tragedi som denna familj drabbats av. Fick en klump i magen av bilden på Oskar när han kramar mormor med en nalle i handen.

Vet någon om han har rätt att träffa sin son vid en fällande dom?
Citera
2022-08-03, 20:42
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, precis. Jag är iaf glad att dom flesta inlägg senaste månaderna hållit en god och respektfull ton. Finns tyvärr en risk att vi snart får sällskap av någon med helt andra intentioner än att få reda på sanningen.

Så jag hoppas att personer som enbart är här för att jävlas faktiskt tittar på bilderna och tar sig en funderare vilken tragedi som denna familj drabbats av. Fick en klump i magen av bilden på Oskar när han kramar mormor med en nalle i handen.

Vet någon om han har rätt att träffa sin son vid en fällande dom?

Det var inte Oskar.

Barnen fick inte åka till Polen för begravning, tyvärr. Det verkar att de pojkarna som bor med pappa var inte heller vid begravning.
Citera
2022-08-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Det var inte Oskar.

Barnen fick inte åka till Polen för begravning, tyvärr. Det verkar att de pojkarna som bor med pappa var inte heller vid begravning.

Oj, vet du varför dom inte fick åka ner? Kanske var systerns barn då. Brodern och mamman kände jag igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in