Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-03, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Undra om det är avsiktligt eller ej att C blandar ihop händelser och tidsperspektiv. Han verkar dra upp gamla "oförrätter" som att det nyss hänt, tills någon ifrågasätter tidsperspektivet och då erkänner han att det var länge sedan. Som att B skulle ha haft blåmärken från krogen och han misstänkt att hon var våldtagen och tog droger, men ibland handlar det om senaste året, ibland runt när O föddes, och det senaste jag läste var om männen som förföljde henne och han tror att dom slagit sönder rutan på bile i n och våldtagit henne, men alla andra vittnar om att det var Pawel som slog sönder bilen... Ibland undrar jag om han blandar ihop vad hans fru och hans äldre son gjort...

Jag förstår inte riktig vad som avses i citatet "... om männen som förföljde henne och han tror att dom slagit sönder rutan på bilen och våldtagit henne, men alla andra vittnar om att det var Pawel som slog sönder bilen... Ibland undrar jag om han blandar ihop vad hans fru och hans äldre son gjort..."
Citera
2022-08-03, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jag förstår inte riktig vad som avses i citatet "... om männen som förföljde henne och han tror att dom slagit sönder rutan på bilen och våldtagit henne, men alla andra vittnar om att det var Pawel som slog sönder bilen... Ibland undrar jag om han blandar ihop vad hans fru och hans äldre son gjort..."

Är Pawel Beatkas förste man eller Ceazarys son?
Citera
2022-08-03, 00:55
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Är Pawel Beatkas förste man eller Ceazarys son?

Hans äldre son från tidigare förhållande.
Citera
2022-08-03, 01:40
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Där träffade du mitt i prick! Håller fullständigt med dig. Riktigt psyksjuk är han,om och när han kommer ut i samhället igen utgör han en stor fara för allmänheten.
Inte minst för alla kvinnor.

SORRY men jag håller inte med. Han är inte psyksjuk. Han har inte hög IQ men han är väl medveten vad är rätt och vad är fel. Han är inte begåvad men han vet att man kan bli psykförklarad och därför han kör med alla förhör som han gör. Vänder hit och dit. Låtsas inte komma ihåg. Sorry. Det är inte sjukdom! Det är det han hoppas på. Han är inte sjuk på nåt sätt. Hans personlighet är helt vriden... av vaddå? Uppfostran? Märk att hans son som blev uppfostrat av Cs föräldrar är också inte väl anpassat i ett modernt samhälle.
Citera
2022-08-03, 01:48
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett

Japp. I första äktenskap fick han två barn. En tjej och en son. Om man lägger ihop ena och andra så kommer det upp att Cs ex satt i fängelse i Sverige. Sitter hon där fortfarande?
Dotter växte i mammas familj och sonen i pappas.
Citera
2022-08-03, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
mordet

Oj - ok. Har han figurerat i det här mordfallet el något annat våldsbrott? Är han på fri fot?
Citera
2022-08-03, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Japp. I första äktenskap fick han två barn. En tjej och en son. Om man lägger ihop ena och andra så kommer det upp att Cs ex satt i fängelse i Sverige. Sitter hon där fortfarande?
Dotter växte i mammas familj och sonen i pappas.

Aha. Är de här två barnen uppväxta alternativt bor i Polen eller i Sverige?
Citera
2022-08-03, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Jag tror inte heller att B gjort något av det som C påstår. Förutom träffat en ny, vilket är bekräftat i FUP (grannen). I ett förhör med en väninna uppger väninnan att hon "skämtat" om prostitution på fyllan. Tror det kan bero just på att C anklagat henne så mycket för just detta, men tvivlar på att det hänt på riktigt.

Ja precis, varför inte skämta om det när alla ändå tror att det är sant? Om ens make har manipulerat alla ens polsktalande vänner och bekanta till att tro att man är en dålig mor, dricker och knarkar och säljer sex så har man inte mycket att leva upp till. Det ligger antagligen nära till hands att man börjar tro alla lögner om sig själv.

Det jag ser i FUP är en normal ung kvinna som älskade sina barn och jobbade hårt men som också ville att livet skulle kännas roligt ibland. Inget mer än det.
Citera
2022-08-03, 13:22
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Jag tror inte heller att B gjort något av det som C påstår. Förutom träffat en ny, vilket är bekräftat i FUP (grannen). I ett förhör med en väninna uppger väninnan att hon "skämtat" om prostitution på fyllan. Tror det kan bero just på att C anklagat henne så mycket för just detta, men tvivlar på att det hänt på riktigt.

Njao, en vän säger att hon såg B gå in på toaletten på den polska festen på Harem och att B sedan påstod att hon hade tagit något. Och minns jag inte fel är det en annan väninna som säger att B sagt att hon provat droger någon gång i sitt liv.

So what om hon provat någon gång för 8-9 år sedan. Av allt att döma lever hon ett städat liv, sköter jobb och ekonomi, hennes barn har inget ont att säga om henne.
Citera
2022-08-03, 13:28
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
mordet

Oj - ok. Har han figurerat i det här mordfallet el något annat våldsbrott? Är han på fri fot?

Han figurerar här. Polisen är uppenbarligen mycket intresserade under utredningen att veta var han befunnit sig då han sägs ha slagit sönder rutan på Bs bil och det, av det jag läst, är ytterst oklart om han befinner sig i Sverige eller Polen vid tiden för brottet, och även vad han har för fordon till sitt förfogande.

En tidigare kollega har också hört honom skryta om att han misshandlat en hyresgäst i samband med avhysning.
Citera
2022-08-03, 13:31
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Avtjänar straffet i Sverige och sen utvisning på livstid. Han får aldrig återvända till Sverige, om nu allt går som Åkl yrkar på.
Finns inte en chans i helvetet att han utvisas på livstid och chansen att det ens blir några år, är liten även den. Oftast orkar inte ens åklagarna yrka på utvisning eftersom det sällan döms ut.
Citera
2022-08-03, 13:36
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
SORRY men jag håller inte med. Han är inte psyksjuk. Han har inte hög IQ men han är väl medveten vad är rätt och vad är fel. Han är inte begåvad men han vet att man kan bli psykförklarad och därför han kör med alla förhör som han gör. Vänder hit och dit. Låtsas inte komma ihåg. Sorry. Det är inte sjukdom! Det är det han hoppas på. Han är inte sjuk på nåt sätt. Hans personlighet är helt vriden... av vaddå? Uppfostran? Märk att hans son som blev uppfostrat av Cs föräldrar är också inte väl anpassat i ett modernt samhälle.

Det är skillnad mellan sjuk och sjuk. Jag tror också han har personlighetsstörningar åt det narcissistiska/psykopatiska hållet i och med att han hela tiden väver ihop sanning och lögn, lägger skulden på andra för precis allt, försöker manipulera andra att tro på hans version och även verkar paranoid. Det är dock inte detsamma som att han led av en allvarlig psykisk störningar i samband med brottet och inte kan anses ansvarig för sina handlingar. Jag tror absolut han ljuger om minnesförlusterna i det stora hela eftersom han minns mer/annorlunda för varje gång han ställs mot motstridande bevis. Dock tror jag han är i chock precis efter händelsen, det vittnar även te-grannarna om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in