2022-08-29, 16:37
Medlem
Kommer straffet avtjänas i Sverige eller blir det tillbaka till hemlandet?
Citera
2022-08-29, 17:08
Medlem
sybels avatar
Jag har lyssnat på poden nu. Mycket intressant! Nytt var att åklagaren utgår ifrån att O satt i bilen då mordet utfördes och att C tagit tillbaka erkännandet av strypning och hävdat att det var "de tre okända männen" som tippade B i gropen.
Således finns inga erkännande längre, utan C hävdar att han är oskyldig. Det sätter advokaten och åklagaren i annan dager. Åklagare måste alltså motbevisa idén om tre okända gärningsmän.
Citera
2022-08-29, 21:24
Medlem
fattakanets avatar
Även jag har lyssnat till podcastavsnittet. Väldigt tungt att höra Bs ljudupptagning och de smällar som antagligen träffat hennes kropp under förra julen.
Journalisten som intervjuas, som granskat mäns våld mot kvinnor i 10 år, hävdar att det finns likheter mellan förövarna. Däribland psykisk ohälsa, missbruk och utövande av kontroll. Tänkte bara nämna det eftersom det diskuterats tidigare i tråden.
Citera
2022-08-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Kommer straffet avtjänas i Sverige eller blir det tillbaka till hemlandet?

Förmodligen blir det i Sverige om (eller när rättare sagt) han blir dömd. Sen kan han ansöka om att få sitta av straffet i Polen.

Hade klart sett att han blev utvisad på livstid efter avtjänat straff.
Citera
2022-08-29, 22:13
Medlem
Även kvinnans beteende kan vara svårt att förstå, varför de lämnar, men går tillbaka, trots fruktansvärda kränkningar och misshandel, t om rädsla för att dö.

Kan ge dig några exempel på varför kvinnor går tillbaka:

Hot om att kvinnans barn familj och de få vänner som finns kvar ska råka illa ut.

Han lovar att förstöra kvinnans hela liv " Det lilla som finns kvar"

Han kontaktar kvinnans arbetsgivare och stället till ett rent helvete.

Han ringer dygnet runt, bankar på dörren stup i ett och när han inte lyckas få kontakt för han ett herrans liv utan för ytterdörr.

Till slut är man så fysiskt och psykiskt förstörd så för att få någon sorts lugn så går man tillbaka. Oftast blir lugnet väldigt kortvarit.

Ja som du kanske förstår har jag råkat väldigt illa ut men till slut fick jag bra hjälp av kvinnojour, polis och brottsofferjour.

Kvinnojouren fick iväg mig på en kvinnobehandling för kvinnor som inte klarar av att lämna det destruktiva förhållandet. Det blev även många år av terapi.

Har levt som singel sedan dess och så kommer det att bli för resten av mitt liv.
Citera
2022-08-30, 01:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturerav
Även kvinnans beteende kan vara svårt att förstå, varför de lämnar, men går tillbaka, trots fruktansvärda kränkningar och misshandel, t om rädsla för att dö.

Kan ge dig några exempel på varför kvinnor går tillbaka:

Hot om att kvinnans barn familj och de få vänner som finns kvar ska råka illa ut.

Han lovar att förstöra kvinnans hela liv " Det lilla som finns kvar"

Han kontaktar kvinnans arbetsgivare och stället till ett rent helvete.

Han ringer dygnet runt, bankar på dörren stup i ett och när han inte lyckas få kontakt för han ett herrans liv utan för ytterdörr.

Till slut är man så fysiskt och psykiskt förstörd så för att få någon sorts lugn så går man tillbaka. Oftast blir lugnet väldigt kortvarit.

Ja som du kanske förstår har jag råkat väldigt illa ut men till slut fick jag bra hjälp av kvinnojour, polis och brottsofferjour.

Kvinnojouren fick iväg mig på en kvinnobehandling för kvinnor som inte klarar av att lämna det destruktiva förhållandet. Det blev även många år av terapi.

Har levt som singel sedan dess och så kommer det att bli för resten av mitt liv.

Jag beklagar vad du behövt utstå!
Tack för att du delade med dig och bringade lite klarhet!
Citera
2022-08-30, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Det är väl på samma sätt i det här fallet, med den stora skillnade att C utåt sett inte verkar vara charmig och helt fungerande. Han har problem med alkoholen och interagerar konstigt med andra. Har inga egna intressen utom arbetet, inga egna vänner?

Behöver läsa mer vittnesförhör för att kunna dra slutsatser själv, men C verkar inte vara den typen som utåt sett varit välfungerande.

Så varningssignaler har det funnits.

Antagligen för att C har tagit livet av B beror antagligen på att B hade tömt C:s bankkonto till sitt Företag. Och hur roligt är det att upptäcka detta när man ska betala Företagets räkningar? Detta finns det skrivit om i tråden.
Citera
2022-08-30, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Antagligen för att C har tagit livet av B beror antagligen på att B hade tömt C:s bankkonto till sitt Företag. Och hur roligt är det att upptäcka detta när man ska betala Företagets räkningar? Detta finns det skrivit om i tråden.
I all välmening säger jag...LÄS FUP!
Det finns mycket skit skrivet i tråden, tror du allt är sant som skrivs här?
B har INTE TÖMT C's KONTO.
Citera
2022-08-30, 01:37
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58

I deras relation handlade mycket om pengar.
Om det var som du skriver skulle nog C kunnat ha överseende med det om han fick ha sex med B. Men det var andra faktorer som gjorde att det slog över för primitive C. Som det sägs i podden och visats i flertalet fall - att det värsta händer oftast när kvinnan tagit beslutet att lämna.

C inser trots sina begränsade kognitiva förmågor att det är över. B har även träffat en ny pojkvän. Här blir C livsfarlig och det klassiska ”får inte han ha henne ska ingen annan ha henne”.
Får väl tillägga hypotes..
Senast redigerad av Lilett 2022-08-30 kl. 02:02.
Citera
2022-08-30, 05:19
Medlem
Så B blåste C på massa pengar, det va intressant, pengar är ju inte alls ovanligt att det slutar med grova våldsbrott som tex detta.
Citera
2022-08-30, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Så B blåste C på massa pengar, det va intressant, pengar är ju inte alls ovanligt att det slutar med grova våldsbrott som tex detta.

Det finns gränser om vad man accepterar och inte accepterar.

Läs tråden och läs de polska Fakt artiklarna som är väl läsvärda enligt vad jag anser.
Citera
2022-08-30, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
I all välmening säger jag...LÄS FUP!
Det finns mycket skit skrivet i tråden, tror du allt är sant som skrivs här?
B har INTE TÖMT C's KONTO.

Vill ha säkra länkar om jag ska ladda ner och läsa FUP. Är inte road över att få någon av mina enheter förstörda pga av dåliga länkar till FUP. De som har fixat länkarna hade kunnat fixa en docdroid i stället som är mycket säkrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in