2022-02-10, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Barn är ofta väldigt lojala fast de vet att exempelvis mamman gör fel så visst är det inte alls omöjligt att dina teorier stämmer?

Ingen kommer nog att glömma detta, händelsen hänger som en mörk skugga över det aktuella fallet.

Skilsmässan på exmakens initiativ gick väl igenom 2013? Märklig kvinna det där som kommer på efter två år att hon ville ha de två äldsta hos sig? Samtidigt blev hon mor igen redan i juni 2014 med C som pappa.

Ja vi hoppas självklart att sanningen rullas upp, tyvärr kommer nog en del kanske att bli förvånade men vi som följt aktuella brottsfall under en längre tid som det Lilla Hjärtat tex vet att det är viktigt att man får veta allt om de bakomliggande orsakerna kring såna här fall.

C kan omöjligt ensam bära allt ansvar för att barnen kom i kläm, inte heller ska vi glömma exmaken i Polen som nog haft stora problem tack vare sin tid med kvinnan som senare mötte sitt öde i Sverige.

Kanske kommer exet i Polen och C få viss upprättelse i FUP?

Vad tänker du att exet i Polen ska få för upprättelse i FUP?

Ps Såg nu att jag får vänta 6 månader på ditt ev svar. Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-02-10 kl. 08:32.
Citera
2022-02-10, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Skilsmässan på exmakens initiativ gick väl igenom 2013? Märklig kvinna det där som kommer på efter två år att hon ville ha de två äldsta hos sig? Samtidigt blev hon mor igen redan i juni 2014 med C som pappa.

Ja vi hoppas självklart att sanningen rullas upp, tyvärr kommer nog en del kanske att bli förvånade men vi som följt aktuella brottsfall under en längre tid som det Lilla Hjärtat tex vet att det är viktigt att man får veta allt om de bakomliggande orsakerna kring såna här fall.

C kan omöjligt ensam bära allt ansvar för att barnen kom i kläm, inte heller ska vi glömma exmaken i Polen som nog haft stora problem tack vare sin tid med kvinnan som senare mötte sitt öde i Sverige.

Kanske kommer exet i Polen och C få viss upprättelse i FUP?

Nu vet iof inte jag om detta stämmer. Men Piotr kanske genomgått en könsoperation och är nu kvinna. Detta fick B att lämna honom illa kvickt. Finns ju inget som emotsäger det!

Skulle du fortfarande försvara Piotra om detta skulle stämma?
Citera
2022-02-10, 08:46
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu vet iof inte jag om detta stämmer. Men Piotr kanske genomgått en könsoperation och är nu kvinna. Detta fick B att lämna honom illa kvickt. Finns ju inget som emotsäger det!

Så kan det faktiskt vara. 😅
Citera
2022-02-10, 09:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

HJÄLP! Det kunde varit ett tvättäkta grästuggarinlägg inklusive teori.
Piotr kommer förhoppningsvis bli skärskådad i en kommande LVU-utredning ang. de äldsta barnens framtid.
Senast redigerad av sybel 2022-02-10 kl. 09:06. Anledning: korrigering
Citera
2022-02-10, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
HJÄLP! Det kunde varit ett tvättäkta grästuggarinlägg inklusive teori.
Piotr kommer förhoppningsvis bli skärskådad i en kommande LVU-utredning ang. de äldsta barnens framtid.
Som jag förstod det av några av dokumenten så ville Piotr inledningsvis ha pojkarna. Men pojkarna själva vägrade då han totalt struntat i dom de senaste åren. Det är en främling för dom.. Så de är också LVU-placerade. Någon vårdnadshavare som ger ok på frivillig väg finns ju inte.
Citera
2022-02-10, 11:57
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Som jag förstod det av några av dokumenten så ville Piotr inledningsvis ha pojkarna. Men pojkarna själva vägrade då han totalt struntat i dom de senaste åren. Det är en främling för dom.. Så de är också LVU-placerade. Någon vårdnadshavare som ger ok på frivillig väg finns ju inte.
De är väl endast LVUade tills Cs dom faller, som jag tolkade det? Sedan skulle det göras en ny prövning? Eller har jag tolkat fel?
Vilket kan tänkas trumfa högst, Migrationsverket eller LVU? Om pojkarna fortfarande är polska medborgare (jag minns inte om det stod i dokumenten) skulle det nog kunna ställa till bekymmer för dem.
Det är många hårresande historier som berättats om barn som är uppväxta här, men som utvisats till något för dem okänt.
Senast redigerad av sybel 2022-02-10 kl. 12:02. Anledning: tillägg
Citera
2022-02-10, 12:09
Medlem
Citat:
De är väl endast LVUade tills Cs dom faller, som jag tolkade det? Sedan skulle det göras en ny prövning? Eller har jag tolkat fel?
Vilket kan tänkas trumfa högst, Migrationsverket eller LVU? Om pojkarna fortfarande är polska medborgare (jag minns inte om det stod i dokumenten) skulle det nog kunna ställa till bekymmer för dem.
Det är många hårresande historier som berättats om barn som är uppväxta här, men som utvisats till något för dem okänt.
Men C är väl inte deras våtdnadshavare. Så han bör inte ha något att säga till om.
Man tog hänsyn till de stora barnens egen vilja. LVUn tolkar jag som samhällets sätt att skydda dessa två.
Citera
2022-02-10, 12:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Men C är väl inte deras våtdnadshavare. Så han bör inte ha något att säga till om.
Man tog hänsyn till de stora barnens egen vilja. LVUn tolkar jag som samhällets sätt att skydda dessa två.
Nej, C har ingen talan. Jag ska läsa igen, men jag har bestämt för mig att det skulle göras en ny utredning, då ang. lämpligheten hos P att ta hand om dem och att den skulle påbörjas efter dom, men jag kan ha fel.
Citera
2022-02-10, 12:43
Medlem
Citat:
Nej, C har ingen talan. Jag ska läsa igen, men jag har bestämt för mig att det skulle göras en ny utredning, då ang. lämpligheten hos P att ta hand om dem och att den skulle påbörjas efter dom, men jag kan ha fel.
Om du har dokumentet där man utreder pojkarnas vistelse nu och framöver får du gärna antingen lägga upp den här, eller PMa till mig. Jag såg den bara hastigt i tråden men vet inte var och när.
Citera
2022-02-10, 12:49
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Om du har dokumentet där man utreder pojkarnas vistelse nu och framöver får du gärna antingen lägga upp den här, eller PMa till mig. Jag såg den bara hastigt i tråden men vet inte var och när.

Det vill jag också läsa.
Om pojkarna blir utvisade hoppas jag att dom får flytta till sin mormor eller B:s syskon, jag har för mig att jag läste någonstans att familjen ville det?
Citera
2022-02-10, 12:52
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Det vill jag också läsa.
Om pojkarna blir utvisade hoppas jag att dom får flytta till sin mormor eller B:s syskon, jag har för mig att jag läste någonstans att familjen ville det?
Kan det vara detta ni söker?
https://www.docdroid.net/Y4wY2J4/got...2022-01-19-pdf

(Finns i trådstarten)

Edit:
Nej, det var nog inte det. Sorry
Citera
2022-02-10, 12:56
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Om du kan länka så vill jag också gärna läsa det.
Hoppas dom inte hamnar hos Piotr, det första han kommer att göra är att ta pojkarnas eventuella skadestånd..
Pojkarna ska inte behöva hamna hos någon som har uttryckt sig i media att deras mamma förtjänade säkert att bli mördad.
Ännu en psykopat i deras liv..😓
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in