2022-07-30, 01:54
Medlem
some outdated removed
---
Secure your funds against phishing pt.1

Table of contents
- How to make sure you have an Archetyp wallet?
- Trustworthy sites to get links from
- PGP Signature
---

How to make sure you have an Archetyp wallet?
Compare captcha
If the result are different than it's certain that someone is about to phish you. Leave the page and delete the account.

Archetyp Wallets will always look like this:

XMR Address + PaymentID
4Hx34iV8DiDjReY5mpBUNEL6JFgxC66brXLvAWbVnXW3g4VVzw wKMks881VVmadvy87sMF6ChN9F6SNZtouS78Df6 + 7145cc104847d852

This part is the important one:
4H--x34iV---8DiDjReY5mpBUNEL6JFgx---C66brXLvAWbVnXW3g4VVzwwKMks---881VVmadvy87sM---F6ChN9F6SNZt---ou S78--Df6

It has to start like this, the last bytes are dynamic, all others are always the same.
---

Trustworthy sites to get links from
- https://archetyp.cc/
- https://darknetlive.com/markets/archetyp-market/
- https://onion.live/archetyp
- https://darknethub.net/links/Archetyp%20Market
---

PGP Signature

This is important and basically can help you, copy ygw PGP Public Key, which you can find here: /pgp.txt or under /u/ASNT/pgp.txt
Import this key, which says: "YosemiteGhostWrite" into your Keychain as you can use it, to verify the signature under: /mirrors.txt

EXEMPLE OLD BROKEN LINK
Kod:
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

# Archetyp
4pt4axjgzmm4ibmxplfiuvopxzf775e5bqseyllafcecryfthdupjwyd invalid onion
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----

iQIzBAEBCgAdFiEEeI1zyim1bWVnbUaP9A9XCtziCxgFAmGDCm4ACgkQ9A9XCtzi
Cxgw0w/+J3N1KIisoos0qMT/cMb9YOXLCIxVwFHPDNXwOp7kINnm2Ich3H3+qbxe
AFCk+QMQwdIvUJyJYL+HCxdmtJGdOBRSo6xq/b8Zewxmo8lKvTCBXw4pYxIs9OB+
Eyomp0edWx+3QfcMIw7bnqyb2Q9rS0LV57cOy4eYjKKPvxC7F43iAQexGGJOivm5
pC6eXfcXPcMlUHwALqgtpjDW+fDOe+l8OqZtw2oIb6lR+yg8M7+jtnV21f43CEHI
Yxmsrp7lOg+dSIoNaYnlWEO8jKvQVIryahgYMDmulz8Br2qVpBqlIFlUCc63e8NU
fVWWcfQFAVjgzcN551E+8ig5j8VIAhqk3zeKHJ/c5q5n4Zjq0GqQ0HtzpKOYxJnX
5oCuCCP3oLPCP9OPv1G1iALL1FEr2f7o9ZzOqSOS0DYUzBWDWoN0S60ThKodae8U
wDwVVjmdiQP40J2Qe77ZCONBbCVs7GrF01zp36Oz+v7nJw9t+O9JicmbN22H8wB6
v1AYkIck9oQnnvxhj5AdmpiLm9D6o/2iD/+1uZCrJvHmIIh16r/4BzOQycVRJ1o3
GR08kfy6MqcZEAog/NmbW7XyHKh3CgxWDyrfIllZvnOVght93e3sItFNEnZYAH0l
twd4jvruvFPg+CJv6xc6/iE5aSUzuar9a5+s2Xp1gZ1YSwalCPg=
=vydB
-----END PGP SIGNATURE-----
EXEMPLE OLD BROKEN LINK

You can check the signed message for correctness.
The output will look like this:
Kod:
gpg: Signature made Wed 03 Nov 2021 11:17:18 PM CET
gpg:                using RSA key 788D73CA29B56D65676D468FF40F570ADCE20B18
gpg: Good signature from "YosemiteGhostWrite" [unknown]
gpg: WARNING: This key is not certified with a trusted signature!
gpg:          There is no indication that the signature belongs to the owner.
Primary key fingerprint: 788D 73CA 29B5 6D65 676D  468F F40F 570A DCE2 0B18

The keys are:
- Good signature from "YosemiteGhostWrite" [unknown]
- fingerprint: 788D 73CA 29B5 6D65 676D 468F F40F 570A DCE2 0B18

Make sure that it will say: "Good signature from YosemiteGhostWrite and that the fingerprint matches mine, which is:
Kod:
788D 73CA 29B5 6D65 676D  468F F40F 570A DCE2 0B18
or
Kod:
788D73CA29B56D65676D468FF40F570ADCE20B18
You will now have to compare the onion inside of the signed message with the onion you visit, and if these match, you can be sure that you use the correct site.
Senast redigerad av Aldridge 2022-07-30 kl. 01:59.
Citera
2022-07-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceanen-nancy
Alltså, wtf är detta? Jag använder ett lösenordsprogram och den filen har inte ändrats på skitlänge. Ska logga in på FS4, copy-pastar mitt vanliga användarnamn och lösenord, men möts nu av ett "Felaktigt användarnamn eller lösenord" ?!?!?!!??! Någon som råkat ut för samma sak? Är det en bugg eller? Va fan ska man göra? Kommer jag inte in på mitt konto, är det fan katastrof. Går ju inte att kontakta någon mod eller dylikt heller ... fattar nada, detta har aldrig hänt förr.
Support svarar ofc inte och den pågående beställningen jag hade till ett värde av 4k kom aldrig fram och kan ju inte inleda dispyt eftersom min användare bara försvann fml. Detta var sista gången jag använde FS4.
Citera
2022-07-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceanen-nancy
Support svarar ofc inte och den pågående beställningen jag hade till ett värde av 4k kom aldrig fram och kan ju inte inleda dispyt eftersom min användare bara försvann fml. Detta var sista gången jag använde FS4.

LOL!
Tror säkert minst att 100 av de 232 sidorna i denna tråden innehåller ett inlägg som ditt, men trots det så insisterar efterblivna idioter som du att handla från FS4.
Gång på gång på gång så säger vi åt idioter som du att använda Archetyp istället, men inte fan lyssnar ni.

Du får noll sympati från mig.
Tycker snarare att du förtjänar detta då du är dum i huvudet nog att handla från FS4.

Det värsta är att det är många andra idioter som läser denna tråd och handlar från FS4, och trots att dom läser ditt inlägg så kommer dom ändå att fortsätta handla från FS4. Det är dock bara en tidsfråga innan dom också kommer in i tråden och grinar för att något liknande händer dom.

Jag har sagt detta förut, och jag säger det igen:
Men teori för varför folk insisterar på att fortsätta använda FS4 är för att dom är för dumma i huvudet för att lista ut hur Monero funkar.
Oceanen-nancy, är detta även anledningen till varför du inte gått över till Archetyp?
Om inte, varför i hela helvete använder du FS4!?
Citera
2022-07-30, 23:27
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Vaken
LOL!
Tror säkert minst att 100 av de 232 sidorna i denna tråden innehåller ett inlägg som ditt, men trots det så insisterar efterblivna idioter som du att handla från FS4.
Gång på gång på gång så säger vi åt idioter som du att använda Archetyp istället, men inte fan lyssnar ni.

Tycker snarare att du förtjänar detta då du är dum i huvudet nog att handla från FS4.

Det värsta är att det är många andra idioter som läser denna tråd och handlar från FS4, och trots att dom läser ditt inlägg så kommer dom ändå att fortsätta handla från FS4. Det är dock bara en tidsfråga innan dom också kommer in i tråden och grinar för att något liknande händer dom.

Men teori för varför folk insisterar på att fortsätta använda FS4 är för att dom är för dumma i huvudet för att lista ut hur Monero funkar.
Oceanen-nancy, är detta även anledningen till varför du inte gått över till Archetyp?

Jag tror de känner sig "otrygga" då det är på engelska och inte förstår riktigt + att de hänger fast vid namnet "flugsvamp". De var ju vana vid att det ska heta så. De är lite som barn.

Blir förvånad ibland att såna människor alls lyckas köpa bitcoins. Gissar att det är samma folk som fått sina konton stängda för de envisas med att föra in direkt på marknadens wallet från bitcoinhandeln.

Din guide hur man konverterar till monero och handlar på archetype var ju bra! Den borde klistras:

(FB) Flugsvamp och andra öppna marknader på Darknet
Citera
2022-07-31, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag tror de känner sig "otrygga" då det är på engelska och inte förstår riktigt + att de hänger fast vid namnet "flugsvamp". De var ju vana vid att det ska heta så. De är lite som barn.

Den delen jag fetmarkerade i citatet ovan kan ju också stämma faktiskt.
Archetyp finns dock på svenska också.
Man aktiverar Svenska i kontoinställningar (knappen näst längst upp till höger, bredvid utloggningsknappen).

" Page language
Choose your preferred language for the best experience possible. "
Citera
2022-07-31, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Vaken
LOL!

Fattar heller inte hur folk kan använda fs4 när Archetyp finns.

PS Kan man köpa Bitcoins och skicka till sin plånbok och sen skicka till sitt konto på den sidan man använder så kan man göra det med Monero med då samma sak bara med en annan plånbok.
Citera
2022-08-02, 20:09
Medlem
Har någon haft problem på sistone med att det tar bokstavligen 10-15 arbetsdagar att få sina brev?
Citera
2022-08-02, 23:33
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kytex
Har någon haft problem på sistone med att det tar bokstavligen 10-15 arbetsdagar att få sina brev?

Väntat 1 vecka,men hoppas det dyker upp upp torsdag.
Citera
2022-08-02, 23:46
Medlem
Melange5738s avatar
Försök inte att få de värsta idioterna till Archetyp, de sänker bara kvalitén.

Kommer ihåg Versus blev väl invite only tillslut för att det var för många idioter som reggade sig.
Citera
2022-08-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kytex

Nej har fått allt som vanligt.
Citera
2022-08-03, 15:48
Medlem
Ursäkta om jag låter som en rookie men det är jag.

Jag har läst att Fs4 ej är att rekommendera. (Har inte surfat med Tor på över ett år) Och att det är archetyp som gäller. Jag har läst guiderna som jag tycker är väldigt välskrivna av er användare men antar att detta är främst för datoranvändning? Är jag helt ute och cyklar om jag vill försöka mig på en beställning via telefonen? I så fall har någon något tips för pgp för ios?
Citera
2022-08-03, 15:52
Medlem
Dyngbaggen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteNy
Ursäkta om jag låter som en rookie men det är jag.

Jag har läst att Fs4 ej är att rekommendera. (Har inte surfat med Tor på över ett år) Och att det är archetyp som gäller. Jag har läst guiderna som jag tycker är väldigt välskrivna av er användare men antar att detta är främst för datoranvändning? Är jag helt ute och cyklar om jag vill försöka mig på en beställning via telefonen? I så fall har någon något tips för pgp för ios?
Använd inte telefonen. Skapa ett USB-minne med TAILS på. Tar 1 timme, sedan har du helt säker och anonym tillgång till marknader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in