2022-08-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Så illa det kan bli. Och dessutom är det pandemins fel.

Hur agerar du när de skånska spermierna är slut? Reser till andra län för att bli befruktad?
Pandemin gjorde att de donerade spermierna i Region Skåne tog slut förra året, rapporterar P4 Malmöhus.
Kön till Region Skånes avdelning är därför nu ”orimligt lång” enligt ansvariga chefen...
Kön är lång, men inget annat :-O

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=933710

Det har varit länge ett behov av folk som måste börja donera mer spermier.
Citera
2022-08-02, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Dom kan väl sänka kraven på spermiedonatorer så löser det sig nog

Hur visste du att kraven är "höga"? De kanske inte vill att genetiskt defekta undermänniskor som dig skall spridas mer i samhället, för allas bästa.
Citera
2022-08-02, 22:53
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Det har varit länge ett behov av folk som måste börja donera mer spermier.
Fortfarande är inte problemet att få donatorer. Varför läser du inte tråden och länken i startinlägget innan du hostar ur dig saker som är irrelevanta?
Citera
2022-08-02, 22:55
Medlem
Citat:
Fortfarande är inte problemet att få donatorer. Varför läser du inte tråden och länken i startinlägget innan du hostar ur dig saker som är irrelevanta?

Oj förlåt min aspberger herre <3
Citera
2022-08-02, 23:00
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Oj förlåt min aspberger herre <3
Att jag påpekar att länken inte handlar om brist på donatorer betyder inte riktigt att jag skulle ha någon funktionsnedsättning, snarare att den som efter att det i tråden skrivits ett flertal gånger att det inte är problemet, antagligen är dum i huvudet eller att den inte läser tråden innan den svarar.
Citera
2022-08-02, 23:03
Medlem
Citat:
Att jag påpekar att länken inte handlar om brist på donatorer betyder inte riktigt att jag skulle ha någon funktionsnedsättning, snarare att den som efter att det i tråden skrivits ett flertal gånger att det inte är problemet, antagligen är dum i huvudet eller att den inte läser tråden innan den svarar.

Du pratar exakt som en aspberger. <3 Inget att skämmas för ni är kloka!
Citera
2022-08-02, 23:08
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Du pratar exakt som en aspberger. <3 Inget att skämmas för ni är kloka!
Försök att diskutera ämnet istället för andra skribenters eventuella funktionsnedsättningar, tack.

Att någon skriver korrekt svenska innebär inte att den personen har problem.
Citera
2022-08-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenlogik0829
Nu bor jag förvisso inte i Skåne utan i Stockholm men vilka är kriterierna för att spermadonator?

Mellan 30 och 40 år
Ser bättre ut än genomsnitt. Rödhårig
Är intelligentare än genomsnitt. Genomgripande logik
Inga genetiska defekter och fullt friska barn, syskon och föräldrar
Inga sjukdomar, varken kroppsliga eller psykiska. Ingen smitta
Uppemot en halv miljard livliga spermier per utlösning (normalfallet färre)
Personlighetsstörning men mår bra
https://youtu.be/WCIo8YY5DOw?t=24
https://www.youtube.com/watch?v=WdzbaNRao30
Personlighetsstörning beror på logik och rationalitet.

Men lol rödhårig är väl en genetisk defekt om något, rödhårig får knappast donera spermier. Tvivlar på att dom ens får ta körkort.

Men som vissa försöker påpeka så handlar problemet inte om brist på donatorer utan att personalen förflyttades till andra avdelningar under pandemin och att man nu måste bygga upp allt på nytt.
Citera
2022-08-02, 23:49
Medlem
Citat:
Försök att diskutera ämnet istället för andra skribenters eventuella funktionsnedsättningar, tack.

Att någon skriver korrekt svenska innebär inte att den personen har problem.

Haha du är så duktig du. Så korrekt av dig. Absolut vi fortsätter diskussionen. Min asperger.
Citera
2022-08-02, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Men lol rödhårig är väl en genetisk defekt om något, rödhårig får knappast donera spermier. Tvivlar på att dom ens får ta körkort.

Men som vissa försöker påpeka så handlar problemet inte om brist på donatorer utan att personalen förflyttades till andra avdelningar under pandemin och att man nu måste bygga upp allt på nytt.
Jag fann tidigt en anledning att slippa spela pajas för kvinnors begär. Jag gjorde mina val i livet. Jag gjorde allting klockrent rätt. När ni slet ut era ryggar så rökte jag hasch på bordeller i Amsterdam. Lol. Jag är så nöjd med allt. Haha.
Citera
2022-08-03, 00:01
Medlem
Citat:
Jag fann tidigt en anledning att slippa spela pajas för kvinnors begär. Jag gjorde mina val i livet. Jag gjorde allting klockrent rätt. När ni slet ut era ryggar så rökte jag hasch på bordeller i Amsterdam. Lol. Jag är så nöjd med allt. Haha.

Ja men du är rödhårig?
Citera
2022-08-03, 01:49
Medlem
Citat:
Ingen vill ha sperma av en rödtott. Morotshår är gräsligt och en genetisk defekt. Man vill ju inte ha en mobbad unge som är ginger !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in