Jag skulle kunna tänka mig att att donera sperma, men problemen är två:
* Det är för långt till närmaste klinik man kan göra det.
* Ersättningen är pinsamt låg. Jag går back på att göra det. Jag gör inte det för att tjäna pengar, men det är inte rimligt att jag förlorar en massa tid och pengar för att hjälpa folk.
Så de får skaffa fler kliniker eller höja ersättningen. Notera att det inte är en engångsgrej att donera. Du måste dit på intervju+tester+lämna 5 ggr.
* Ersättningen är pinsamt låg. Jag går back på att göra det. Jag gör inte det för att tjäna pengar, men det är inte rimligt att jag förlorar en massa tid och pengar för att hjälpa folk.
Så de får skaffa fler kliniker eller höja ersättningen. Notera att det inte är en engångsgrej att donera. Du måste dit på intervju+tester+lämna 5 ggr.
Fortfarandet är inte problemet donatorer, så du får fortsätta med att komma på så sätt som du brukar.
Tvinga alla flyktingar att donera sperma.
Förbjud att låta den som får sperman välja ursprung osv (det är ju rasistiskt)
En fd vän till mig (ensam kvinna) var otroligt pk med massor av antirasistiska facebook-poster om "öppna ditt hjärta", "82%...." osv. Sedan kom det sig till att hon skaffade barn med hjälp av en spermadonator (vet dock ej om det var "privat" eller genom sjukvården). Barnet som hon fick vara i allafall kritvittt med blont hår och blå ögon. Vid en diskussion påpekade jag att hennes barn var en produkt av hennes egen rasism. Varför valde hon inte att fixa ett färgat barn? Dög inte det till henne? Sedan dess har vi inte pratat ngt mer...
Senast redigerad av feemaxxx 2022-08-02 kl. 09:17.
Glöm inte det tyngsta tröskeln att ta sig över i Sverige: Totalt omöjligt att göra det anonymt. När ungen blir tonåring har han/hon rätt att veta vem du är. Kanske inte är ett problem för alla, men jag hade satt det som det svåraste att ta sig förbi.
Tvinga alla flyktingar att donera sperma.
Förbjud att låta den som får sperman välja ursprung osv (det är ju rasistiskt)
En fd vän till mig (ensam kvinna) var otroligt pk med massor av antirasistiska facebook-poster om "öppna ditt hjärta", "82%...." osv. Sedan kom det sig till att hon skaffade barn med hjälp av en spermadonator (vet dock ej om det var "privat" eller genom sjukvården). Barnet som hon fick vara i allafall kritvittt med blont hår och blå ögon. Vid en diskussion påpekade jag att hennes barn var en produkt av hennes egen rasism. Varför valde hon inte att fixa ett färgat barn? Dög inte det till henne? Sedan dess har vi inte pratat ngt mer...
Kan tänka mig att många som skaffar barn på konstgjord väg vill ändå att barnet ska likna dem iofs.
Det är ju mest blattar som donerar sperma numera i Sverige. Vilket kan ställa till det för de som vill ha ett garanterat "vitt barn". Vad jag förstått så får man inte välja i Sverige om jag får tro en bekant som hade en fru som åkte till Lettland just för den sakens skull.
Så någon "panik" lär det inte bli bland landets vita befolkning i Skåne.
Möjligtvis hos de impotenta omskurna invandrarlägren.