2022-08-02, 16:59
Medlem
johnthedickholmess avatar
Någon som har länk till video så man ser vad som hänt?
Citera
2022-08-02, 17:00
Medlem
Randelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Är de verkligen släppta som någon skrev innan?Låter ju sjukt om de inte skulle bli dömda.
Släppta, ja. Men fortfarande misstänkta.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Är de verkligen släppta som någon skrev innan?Låter ju sjukt om de inte skulle bli dömda.

Ja. Dom är försatta på fri fot men fortfarande misstänkta. Dom får väl sälla sig till den stora skara människor som går fria i avvaktan antingen rättegång eller på straffets avtjänande i mån av fängelseplats. Många av dessa farliga jeppar fortsätter sin brottsliga gärning under tiden.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytefoam
Vittnet säger ju att den döde gjorde motstånd när ordningsvakterna försökte hantera honom, om jag inte hörde helt fel....

Du lade till en del till det hon sa:
Citat:
Vittnet på tv4 hävdar att den döde har slagit andra på perrongen o betett sig väldigt märkligt, gjort motstånd mot ordningsvakterna

Om man blir slagen av människor som kommer upp bakom en när man är vänd mot ett tåg vid en perrong är det inte ett dug märkligt att instinktivt vända sig och försöka slå den man blir slagen av.
De andra observationerna av vittnet kan vara helt orelaterade till något agerande från BO, eller möjligtvis kanske något hyfsat harmlöst, bett den skrikande kvinnan vara tyst om hon skrek så högt att hon överröstar allt annat?
Citera
2022-08-02, 17:01
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De kan åtalas och dömas även om de just nu är på fri fot.

Det är väl klart att de i teorin kan det men de kan också snacka ihop sig, det finns inga ljudupptagningar av händelsen precis innan om jag förstår det rätt.
Citera
2022-08-02, 17:06
Medlem
C189s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det ser inte bra ut alls för båda OV om man läser texten i Expressen.

Jag är oerhört förvånad över att de släpptes.

Det framgår från transcript att bägge är väldigt aktiva med huvudet. Jag trodde faktiskt att kvinnan bara satt på benen som dom brukar men hon har aktivt tryckt ner huvudet medan han aktivt utan medkänsla stryper honom.

Jag fattar inte hur det kan rubriceras som grovt vållande till annans död.

Det är snarare överlagt MORD!!! 😡
Läs på lite juridik så förstår du varför det kan rubriceras som ”Vållande till annans död” snarare än ”Mord”.
Citera
2022-08-02, 17:06
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ja. Dom är försatta på fri fot men fortfarande misstänkta. Dom får väl sälla sig till den stora skara människor som går fria i avvaktan antingen rättegång eller på straffets avtjänande i mån av fängelseplats. Många av dessa farliga jeppar fortsätter sin brottsliga gärning under tiden.

Ja, folk släpps fria i väntan på åtal och dom men inte typiskt i fall där ett dödligt utfall har skett och inte så tidigt i utredningen så att kollusionsfara föreligger.

Edit: ordskrivningsfel
Senast redigerad av Rosa Luxemburg 2022-08-02 kl. 17:12.
Citera
2022-08-02, 17:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Ja, folk släpps fria i väntan på åtal och dom men inte typiskt i fall där ett dödligt utfall har skett och inte så tidigt i utredningen så att kollisionsfara föreligger.
Kollusion... det är inte bilracing det handlar om
Citera
2022-08-02, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jaha så om man klappar till en OV så ska man dö? Jag trodde dödsstraffet var avskaffat i det här landet?

☝🏻Läs mitt inlägg. Inte det jag skrev. Försvarar ej OV men mest intresserad av allt det hat de får. De är där i tjänst, ingen som skrivit här var på plats eller vet exakt hur insatsen/ingeipandet utvecklade sig/urartade.
Uppenbarligen kan det hända.

—>Slå/sparka/tjafsa etc inte med vare sig polis eller OV. Saker kan hända, spåra ur. Inte rätt, men livet kan ta olika riktningar beroende av vad du som person väljer att göra.

Svälj stoltheten och bestrid rättsligt istället.

RIP
Citera
2022-08-02, 17:10
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja, det är för jävligt att ordningsvakter skall behöva utstå stök på sin arbetsplats.
Hade varit enklare som ordningsvakt om ingen stökade, ingen bråkade och vakterna kunde fika bara.

Vilken märklig kommentar. Det kvittar väl vad dem "förväntar sig", det kan ändå vara frustrerande och tära på tålamodet. Tror du de som jobbar i äldrevården längtar efter att ta in en gamling i duschen och skrubba rent skiten mellan benen? Brandmän som tvingas ut i utsatta områden för att släcka anlagda bilbränder? Nej, det förväntar de också, men det är ingen rolig uppgift.

Sedan, media publicerar en typ 30 år gammal bild på mannen när han var typ 18 år, och man har redan glömt bort varför OV och polis tillkallats till platsen från första början, nämligen på grund av att mannen uppträtt aggressivt och slagit mot andra människor och ofredat folk helt oprovocerat.

OV kom inte till platsen och i samråd planerade mörda något stackars fyllo. De kom dit för att andra människor var rädda och angripna på olika sätt av mannen i fråga. Vad som sedan hände i detalj får utredningen visa.
Citera
2022-08-02, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodiltand123
Har suttit och läst litet av vad ni skriver här i tråden. Kan helt ärligt inte förstå de sympatier med GM (ja, han har tydligen gått och misshandlat folk i tunnelbanan och bla slagit en tjej i bakhuvudet med knytnävsslag). Givetvis inget som rättfärdigar ett tvivelaktigt ingripande med dödlig utgång. DOCK hade han, troligtvis, levt idag om han bara betett sig. Något säger mig också att det även finns medicinska orsaker till detta. Han hade även utdelat slag mot ansiktet mot OV. Rätta mig om jag är felinformerad men förstår inte det proportion av hat dessa två OV får. Självklart var deras intention inte att personen skulle dö. De vet givetvis vilka konsekvenser det skulle innebära i efterhand…
Hur vet du att han utdelat ett slag mot den kvinnliga jihadisten? Det är bara vad hon säger ju, så vi låter det stanna som en obekräftad uppgift. Och hur vet du att deras intention INTE var att döda Juha? Jag är ÖVERTYGAD om att det just var deras intention, jag har läst koranen så jag förstår dessa ordningsvakter mycket väl. Jag håller med dig om att de känner till konsekvenserna men tror inte dom bryr sig, så länge de gör sin ande glad och nöjd så är dom själv nöjda. Jag tror att de såg Juha och tänkte att "nu jävlar dödar vi den vita mannen, han är ändå haram".

"stryp ut honom" (Första ordern i mordkommandot)
"jag ströp honom hårt och länge" (meddelar att uppdraget är slutfört)
"andas han?" (kontroll av resultat)
"vänta, gör inget" (säkerställa resultat)

ALLA människor borde veta att människan inte överlever utan syre.
Citera
2022-08-02, 17:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Det är väl klart att de i teorin kan det men de kan också snacka ihop sig, det finns inga ljudupptagningar av händelsen precis innan om jag förstår det rätt.

Det kanske finns vittnen dock som såg vad som försigick innan och under inledningen, övervakningsbilder och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in