2022-08-02, 16:01
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tänker att nedanstående är något en åklagare eventuellt kommer att trycka på, expressen.se;

På frågan om han andas är svaret ehh nej, i det läget borde han släppt greppet omedelbart och livräddande åtgärd samt larma ambulans borde ske direkt. Istället tycks man sätta handfängsel på mannen innan något annat sker.

Ser inte bra ut så långt.

Det ser inte bra ut alls för båda OV om man läser texten i Expressen.

Jag är oerhört förvånad över att de släpptes.

Det framgår från transcript att bägge är väldigt aktiva med huvudet. Jag trodde faktiskt att kvinnan bara satt på benen som dom brukar men hon har aktivt tryckt ner huvudet medan han aktivt utan medkänsla stryper honom.

Jag fattar inte hur det kan rubriceras som grovt vållande till annans död.

Det är snarare överlagt MORD!!! 😡
Citera
2022-08-02, 16:05
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Vad vet vi om den avlidne utöver att han påstods ha slagit den kvinnliga vakten i nyllet med ett knytnävsslag?

Brukar han vara våldsam?
Har han tidigare domar?
Missbruksproblem?
Enligt kvällspressen ostraffad och utan tidigare "snefyllor".....
Citera
2022-08-02, 16:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Vad vet vi om den avlidne utöver att han påstods ha slagit den kvinnliga vakten i nyllet med ett knytnävsslag?

Brukar han vara våldsam?
Har han tidigare domar?
Missbruksproblem?
Vet inte, men han tycks ha varit ogift utan barn. Umgicks, enligt media, mycket med systerdottern. Man kan anta att han var lite av en särling, men det får man ju vara om man inte ställer till besvär.
Citera
2022-08-02, 16:07
Bannlyst
Så jävla sjukt. Att vi vita medelsålder inte skall kunna gå på krogen och få några järn innanför utan råka ut för SL mördarmaksiner till Ordningsvakter. Det är ingen jävla George Floyd som är hög som ett höghus måsste fostras av poliser, utan det här är en vanlig skattebetalare som bli radnom nerbrottade av metalt instabila Ordningsvakter.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det ser inte bra ut alls för båda OV om man läser texten i Expressen.

Jag är oerhört förvånad över att de släpptes.

Det framgår från transcript att bägge är väldigt aktiva med huvudet. Jag trodde faktiskt att kvinnan bara satt på benen som dom brukar men hon har aktivt tryckt ner huvudet medan han aktivt utan medkänsla stryper honom.

Jag fattar inte hur det kan rubriceras som grovt vållande till annans död.

Det är snarare överlagt MORD!!! 😡
Citera
2022-08-02, 16:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Så jävla sjukt. Att vi vita medelsålder inte skall kunna gå på krogen och få några järn innanför utan råka ut för SL mördarmaksiner till Ordningsvakter. Det är ingen jävla George Floyd som är hög som ett höghus måsste fostras av poliser, utan det här är en vanlig skattebetalare som bli radnom nerbrottade av metalt instabila Ordningsvakter.
Ta inte i så du spricker, personligen har jag varit redigt berusad i tunnelbanesystemet hundratals gånger utan att någon OV ingripit. Kanske har jag sluppit för att jag varken skriker eller bufflar, men vinglat har jag då sannerligen gjort. Hade jag gått fram och muckat med en vakt hade jag säkert fått lite välförtjänt däng, men förhoppningsvis kommit undan med livet i behåll...
Citera
2022-08-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Helt enig!
Det fanns ingen orsak till användandet av detta fruktansvärda våld, OV’s ”omhändertagande” av denne man gick helt bananas. Får dom inget straff för händelsen så tappar man helt tron på rättsväsendet

Vad föreslår du att dom skulle gjort då?

Om det gått till så som vittnen/ov hävdar....
Vittnet på tv4 hävdar att den döde har slagit andra på perrongen o betett sig väldigt märkligt, gjort motstånd mot ordningsvakterna, samt den kvinnliga OV hävdar att hon blivit slagen i ansiktet.
Låta han springa fri?
Citera
2022-08-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Den kvinnliga OV fick något slag i ansiktet och hennes "manlige" kollega agerade f*ttriddare och tog i för mycket? Han kommer aldrig undan att han haft armen om halsen under så lång tid, samtidigt som kollegan redan säkrat mannen.
Jag har tidigare ifrågasatt alla rykten om att BO skulle betett sig särskilt aggressivt eftersom det mest varit information ifrån ordningsvakterna själva.

Men jag tror du satte huvudet på spiken här.
Att BO slog till sen kvinnliga vakten strax innan klippet (här i tråden) börjar.
Det skulle förklara allting faktiskt, och adrenalinet som sedan pumpade i båda vakterna och fick dem att tappa fokus helt och inte inse att de faktiskt kunde döda honom om de höll för länge.
Citera
2022-08-02, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytefoam

Vittnet på tv4 hävdar att den döde har slagit andra på perrongen o betett sig väldigt märkligt, gjort motstånd mot ordningsvakterna, samt den kvinnliga OV hävdar att hon blivit slagen i ansiktet.
Låta han springa fri?
En rejäl misshandel medelst batong, hade varit bättre, de hade troligen inte åkt dit, plus att han hade varit vid liv.
Citera
2022-08-02, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Är obduktionen klar?
Troligen inte. Hurså?
Citera
2022-08-02, 16:22
Bannlyst
Det skall OV kunna hantera människor som är lite berusade. Här har man uppbarligen använt övervåld för att få ge ingen för den kvinnliga OV fick sej en smocka.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ta inte i så du spricker, personligen har jag varit redigt berusad i tunnelbanesystemet hundratals gånger utan att någon OV ingripit. Kanske har jag sluppit för att jag varken skriker eller bufflar, men vinglat har jag då sannerligen gjort. Hade jag gått fram och muckat med en vakt hade jag säkert fått lite välförtjänt däng, men förhoppningsvis kommit undan med livet i behåll...
Citera
2022-08-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytefoam

Låta han springa fri?
Det hade räkt att dom Hållit fast honom tills polisen kom. Vilket tog ca 5 minuter... Blir dessa frikända. Så är det fritt fram för alla ov att ta livet av folk
Senast redigerad av bea67 2022-08-02 kl. 16:28.
Citera
2022-08-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
https://www.expressen.se/nyheter/krim/ingripandet-mot-juha-sekund-for-sekund/

Den artikeln är tillräckligt för att veta exakt vad som hänt.

Tackar.
Undrar om han hade för vana att stöka eller om något hänt,,droger/alkohol/stroke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in