Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-31, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
.

Barby Du skriver: Jag kommer att begära detta dokument från socialen och läsa det i sin helhet. Sådana papper är väl knappast offentliga handlingar?
Citera
2022-07-31, 22:33
Medlem
FUPen är minst sagt mastig. Någon som kan guida var höjdpunkterna finns? Var erkänner han, var får han drabbande bevisning mot sig osv?
Citera
2022-07-31, 23:16
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
FUPen är minst sagt mastig. Någon som guidäna finns? Var erkänner han, var får han drabbande bevisning mot sig osv?

Börjar hända grejer med förhör 15 november, sid 1563. Då få han veta att han hade Beatas DNA under naglarna. Men det är långa förhör och det finns inget erkännande direkt. Sen snackar han att det var andra som gjorde illa henne och han var vittne, han stack därifrån men det var hans ansvar för det var han som tog henne till denna plats. Han återkom och begravde henne. Så hjälpte han att hitta kroppen.
Med varje bevis som förhörsledare kommer med så ändrar han saga
Citera
2022-07-31, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vill bara tillägga att där ingår obduktionsbilder i rapporten så då kan dom sekretessbelägga den med hänsyn till den avlidne och dennes familj/närstående.

Ja visst brukar dom censurera bilder, men man brukar(brukade) kunna läsa igenom.
Citera
2022-08-01, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Ja visst brukar dom censurera bilder, men man brukar(brukade) kunna läsa igenom.
Hela obduktonsprotokollet är inte med i fup, bara det som är relevant för brottet.
Och om där är tidigare skador orsakat av yttre våld etc.
Utan att kolla upp det så tror jag att det är så.
Citera
2022-08-01, 00:17
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBengt
Har också en teori om att han trodde att hon var död när han ströp henne, och sen när han skulle begrava henne så la han henne på mage i hålet och lyfte upp huvet och skar halsen när hon fortfarande hade viss puls.
Därav "försvann" blodet till jacka och ner i mark och det inte blev så mycket på honom eller någon annanstans.

Sen om han skar henne för att han upptäckte ev livstecken eller om det fanns en tanke med att avlägsna huvudet vetifan.

Instämmer, och det stöds av att han utan problem visar båda händerna när han handlar på McD, men döljer dom när han lånar badrummet hos grannen senare på natten.
Citera
2022-08-01, 00:20
Medlem
SmurfStorms avatar
Är det någon som fått grepp om vad den fettiga substansen är som både återfinns på B och som grannarna iakttog på möbler efter hans visit på natten?
Citera
2022-08-01, 00:28
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Instämmer, och det stöds av att han utan problem visar båda händerna när han handlar på McD, men döljer dom när han lånar badrummet hos grannen senare på natten.

Han berättat hur han lossnar rem från hennes hals som hittas sen vid kroppen. Man hittade inte blodspår på den. Varför? Ja, för han skar henne efter att han avlägsnade rem. Det är självklart tycker jag.

Varför tog han med sig kniv när han gick att begrava henne? För hon levde och han ville avsluta hennes liv. Han mördade henne med kall blod.
Citera
2022-08-01, 00:45
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Barby Du skriver: Jag kommer att begära detta dokument från socialen och läsa det i sin helhet. Sådana papper är väl knappast offentliga handlingar?

Vi skiter nu i barby, gräset, lars i en till vän till de (glömde alias). Det är härligt att veta att det var bara enstaka som trodde på alla lögner som Bs män kom med.
Men, man måste använda hjärna om man har sån...
Jag i alla fall var säker att han tog livet av henne när man hittade väska i Ystad.
Senast redigerad av ursalund 2022-08-01 kl. 00:47.
Citera
2022-08-01, 10:43
Medlem
Huvudförhandlingen kommer hållas följande dagar.
2022-08-08
2022-08-12
2022-08-15
2022-08-16
2022-08-17
2022-08-22
2022-08-24
2022-08-25
Senast redigerad av Dogmatix 2022-08-01 kl. 10:52.
Citera
2022-08-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Hela obduktonsprotokollet är inte med i fup, bara det som är relevant för brottet.
Och om där är tidigare skador orsakat av yttre våld etc.
Utan att kolla upp det så tror jag att det är så.
Ja det är säkert så i detta fall. Vi får som du säger iallafall veta vad som har skett!
Citera
2022-08-01, 11:40
Medlem
Efter att ha läst igenom hela fup:

1. GM är en lågbegåvad, kränkt person med narcissistiska/psykopatiska drag - allt är offrets fel. Hade hon inte gått på "disco" och varit en "hora" hade gm:s liv varit perfekt.

2. Händelseförloppet är inte helt klarlagt.

3. GM ändrar sin historia lika många ggr som det finns förhör med honom. Och i varje förhör ballar han ur och börjar anklaga offret för sin lössläppthet, oavsett var i frågeställningen förhörsledaren är.

4. GM:s son är också i en klass för sig. De som känner honom bör nog hålla sig på en armlängds avstånd.

Det jag inte kan hitta är om de har kollat eventuella kameror längs 101:an... Det är också en rimlig väg att ta mellan Käglinge och Ystad....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in