2022-08-02, 16:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Med besøk av GHH i S4 like før forsvinningen, får GHH en god forklaring på hvorfor hans DNA er på åstedet. Derfor vil han ikke kunne peke på GHH, på det grunnlaget at hans DNA finnes i S4. Besøket vil altså ha motsatt effekt av det du spekulerer i.

Det er også sant, men DNA-et kan ikke tidsbestemmes, og dermed kan det heller ikke utelukkes at han har vært der flere ganger enn når han spiste snitter to dager før forsvinningen. Politiet kan dermed måtte bruke masse tid og krefter for å finne ut om GHH kan ha vært der eller ikke den 31 oktober.
Mange bekker små. Hvis TH klarer å få politiet til å måtte bruke flere titalls millioner unødvendig, så er han på god vei mot henleggelse. Det er jo litt pengene også som bestemmer hvor mye de kan etterforske. De ba om 20 millioner ekstra i begynnelsen, så det koster en del.
Citera
2022-08-02, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Han hadde lagt igjen dna spor overalt i boligen 2 dg før og alt var normalt. Aeh hadde til og med noe søtt i skapet.th la igjen blodspor og dna men han bor der og da går alt bra.
Takk for disse opplysningene. Dette er opplysninger vi ikke har hørt om tidligere
Citera
2022-08-02, 16:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg er ikke spesielt glad i konspirasjonsteorier selv.

Men, noen ganger forekommer konspirasjoner. Maktmennesker som samarbeider i kulissene, for å fremme sine egne private mål, på bekostning av fellesskapets beste.

Men, det er veldig mye informasjon om saken som vi ikke vet noe om. Det finnes forhåpentligvis helt naturlige og plausible forklaringer på utviklingen i saken.

Jeg synes TH har hatt en pen formuesøkning, fra AE forsvant i 2018 (anslått formue 1,7 milliarder i 2017 iflg Kapital), og frem til i dag (anslått formue 2,3 milliarder i 2021 iflg Kapital), en formuesøkning på anslåtte 600 millioner over de siste fire årene.

Han har da til salt i grøten. Og vel så det.

Tja, det er langt fra utenkelig at flere av vennene hans har hatt en liten uoffisiell
"støttegruppe" for å hjelpe TH, og siden noen av disse kanskje har mer omfattende
nettverk enn "vanlige folk", så har de kanskje en viss mulighet til å øve litt innflytelse.
Men det må være gjort i den tro at TH er uskyldig. Jeg kan ikke tenke meg at noen
har gått sammen for å hjelpe ham å slippe unna med drap.

Forøvrig har jo TH til salt i grøten (evt. såret), og noen fattiglus er han ikke.
Men sammenligner man tallene fra det siste året med tilsvarende fra 2019 og 2020, så er
det en tydelig endring fra "meget god" til "ikke tilfredsstillende" i flere av selskapene.
De eneste foretakene som går bra, er de som TH selv ikke er med å drive, men kun har
eierinteresser i.

Mulig jeg overtolker dette, men det frister å se en sammenheng med mistanken mot ham.
Citera
2022-08-02, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, han sluttet jo. Grunnen han oppga var noe diffuse greier om at de hadde forskjellige forretningsmessige interesser, eller hva det var, husker ikke helt.
Men jeg tror ikke det kommer fram hvordan TH egentlig er på jobb.
Steinhard forretingmann tror jeg er bare forbokstaven.
Jo, TH er blitt beskrevet som sjef. Det har blitt sagt at ingen "skjønner bæret av" det han snakker om, men erfaringsmessig har det vist seg, at dersom de følger hans instrukser, så blir "prosjektet" en suksess.
Citera
2022-08-02, 16:31
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg synes brevet gir inntrykk av å ha blitt skrevet av HHB2, men, at hun var i sterk følelsesmessig ubalanse da hun skrev det, angivelig 23. oktober 2019.

Bistandsadvokat Ståle Kihle, i samråd med forsvarsadvokat Svein Holden, har valgt å offentliggjøre brevet slik det ble skrevet. For å angripe politiet? For å påvirke publikum følelsesmessig, vekke medfølelse med de voksne barna og barnebarna? For å bruke barna som et skjold og hindre mediene i å gå for tett innpå TH?

Nei, jeg synes det er uklokt å offentliggjøre brevet. Har ment det hele tiden. Jeg mener brevet avslører hvordan TH har manipulert og skremt familien sin. Dette hadde det vært mulig å få frem, uten at HHB2 måtte blottlegge seg så totalt i mediene. Jeg mener SK har begått svik mot henne ved å offentliggjøre dette brevet.

Politiet og påtaleansvarlig HH mente å ha gode nok beviser mot TH da han ble pågrepet. Noen av "bevisene som falt" er omtalt i mediene.

Jeg lurer på om det er flere beviser som kan ha blitt underkjente. Kanskje mer sentrale beviser. Beviser som kan ansees å ha blitt som fremprovoserte av politiet, er kanskje i grenseland mellom lovlig og ulovlig? Men blitt vurdert som ulovlige, til politiets overraskelse. ??

Finnes det bakmenn, maktmennesker som opererer i det skjulte, som beskytter TH? Som kan påvirke påtalemyndigheten? Påvirke bevisvurderingen?

Jeg vet ikke. Mitt inntrykk er at politiet var sikre på at de hadde tilstrekkelige beviser da de pågrep Hagen. Men at det, ett eller annet sted i "systemet", helst innen påtalemakten, har oppstått hindringer mot at det blir tatt ut tiltale?

Jeg tror det må være noe lignende dette som har skjedd.

Men er det Kihle som har offentliggjort brevet? Eller rådet til det?
Det kan være noe taktikk bak det isåfall.
Det er jo muligens også Kihle som har lekket opplysninger fra avhør. Dette med medisiner f.eks. som TH spiser, kan være lekket for å gi en forklaring på hvordan TH har oppført seg i avhør.
At medisinene har gjort at han har glemt, vært sint osv osv.

Ja, det er mystiske ting som skjer bak kulissene.
Det var jo bl.a. en kvinnelig påtaleleder som hadde saken i bare en dag, før at det kom fram at hun hadde en perifer rolle til noen som var knyttet til saken på et vis.
Og så har vi THs nevø, som er politimann. Nevøen har også en kone som er politi.
Men jeg er sikker på at THs medlemskap i Rotary, har noe innvirkning.
Klart, hvis en eller to av dommerne i Lagretten er Rotary, så har man det gående.
Penger har jo TH nok av også. Og så lurer jeg på hva han skulle med de 70 millionene som han tok ut som aksjeutbytte. Det er det største uttaket TH har gjort noen sinne.
Det må jo være for å sikre seg mot et eller annet. Konkurs? Stikke av til Bolivia? Eller skulle pengene brukes som bestikkelse?

Ja, de barna har nok vært utsatt for sterke følelser, det tror jeg.
Sønnen spesielt. Han ble jo innlagt.
Det må jo være veldig vanskelig å ikke vite om de skal støtte eller hate sin egen far.
Citera
2022-08-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, jeg er enig. Videoen var et taktisk grep, et signal. De lot den "henge" så lenge som mulig.
Helt til pressen begynte å etterlyse svar. Da kom det på et blunk.

Det tar nok mer enn et knapt døgn å sjekke folk ut av en så alvorlig kriminalsak.

Som du sier, det er vanskelig å begripe at folk går på den bløffen.

Politi bløffer ikke i media, det er ikke slik de jobber. De unnlater å si ting / holder ting tilbake, men de setter ikke beviste løgner på trykk . MAO, de vil ikke si til VG at hettemannen er 100% sjekket ut av saken, dersom han ikke var det.

Er enig i at hettemannen er misstenkelig, passer som smurt inn i tidslinja og at det gikk sinnsykt raskt å sjekke han ut.

Men vi må forholde oss til dette. Desverre. (mulig det egentlig er TH, men at han har betalt noen for å si det var dem)
Citera
2022-08-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, jeg er enig. Videoen var et taktisk grep, et signal. De lot den "henge" så lenge som mulig.
Helt til pressen begynte å etterlyse svar. Da kom det på et blunk.

Det tar nok mer enn et knapt døgn å sjekke folk ut av en så alvorlig kriminalsak.

Som du sier, det er vanskelig å begripe at folk går på den bløffen.

Jeg tror ikke videon var et taktisk grep, et signal om noe. Jeg tror de ønsket å komme til bunns i hvem dette kunne være, en tilfeldig person eller en mulig medvirker. Men nå skal jeg la det «henge» og ikke spekulere i hva de kan ha fått tilgang på av info under etterlysningen. Jeg tror imidlertid hettemannen har en rolle i dette og jeg tror det vi bevitner er TH som går hjem, kveler sin kone og deretter returnerer til Futurum.

Enig i at det tar mer enn et knapt døgn å sjekke folk ut av en så alvorlig kriminalsak og at det er vanskelig å begripe at folk går på denne bløffen.
Citera
2022-08-02, 16:43
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jo, TH er blitt beskrevet som sjef. Det har blitt sagt at ingen "skjønner bæret av" det han snakker om, men erfaringsmessig har det vist seg, at dersom de følger hans instrukser, så blir "prosjektet" en suksess.

De tør vel ikke annet enn å gjøre som TH sier.
Citera
2022-08-02, 16:49
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jeg synes brevet gir inntrykk av å ha blitt skrevet av HHB2, men, at hun var i sterk følelsesmessig ubalanse da hun skrev det, angivelig 23. oktober 2019.

Bistandsadvokat Ståle Kihle, i samråd med forsvarsadvokat Svein Holden, har valgt å offentliggjøre brevet slik det ble skrevet. For å angripe politiet? For å påvirke publikum følelsesmessig, vekke medfølelse med de voksne barna og barnebarna? For å bruke barna som et skjold og hindre mediene i å gå for tett innpå TH?

Nei, jeg synes det er uklokt å offentliggjøre brevet. Har ment det hele tiden. Jeg mener brevet avslører hvordan TH har manipulert og skremt familien sin. Dette hadde det vært mulig å få frem, uten at HHB2 måtte blottlegge seg så totalt i mediene. Jeg mener SK har begått svik mot henne ved å offentliggjøre dette brevet.

Politiet og påtaleansvarlig HH mente å ha gode nok beviser mot TH da han ble pågrepet. Noen av "bevisene som falt" er omtalt i mediene.

Jeg lurer på om det er flere beviser som kan ha blitt underkjente. Kanskje mer sentrale beviser. Beviser som kan ansees å ha blitt som fremprovoserte av politiet, er kanskje i grenseland mellom lovlig og ulovlig? Men blitt vurdert som ulovlige, til politiets overraskelse. ??

Finnes det bakmenn, maktmennesker som opererer i det skjulte, som beskytter TH? Som kan påvirke påtalemyndigheten? Påvirke bevisvurderingen?

Jeg vet ikke. Mitt inntrykk er at politiet var sikre på at de hadde tilstrekkelige beviser da de pågrep Hagen. Men at det, ett eller annet sted i "systemet", helst innen påtalemakten, har oppstått hindringer mot at det blir tatt ut tiltale?

Jeg tror det må være noe lignende dette som har skjedd.

Jag vill minnas att dottern kallade sin mamma för mamma och sin pappa för Tom. Det säger väl en del?

Finns det någonstans brevet finns att läsa i sin helhet? Jag har letat, men hittar bara länkar till TV2 och andra medier, där man tyvärr måste ha inloggning.
Citera
2022-08-02, 16:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror ikke videon var et taktisk grep, et signal om noe. Jeg tror de ønsket å komme til bunns i hvem dette kunne være, en tilfeldig person eller en mulig medvirker. Men nå skal jeg la det «henge» og ikke spekulere i hva de kan ha fått tilgang på av info under etterlysningen. Jeg tror imidlertid hettemannen har en rolle i dette og jeg tror det vi bevitner er TH som går hjem, kveler sin kone og deretter returnerer til Futurum.

Enig i at det tar mer enn et knapt døgn å sjekke folk ut av en så alvorlig kriminalsak og at det er vanskelig å begripe at folk går på denne bløffen.

Vel, vi er kanskje uenige likevel.

Jeg mener de visste med ganske stor sikkerhet at de hadde TH på video.
Kanskje de trengte vitners bekreftelse, jeg er usikker. Men samtidig ville
de nok vise noe av det de hadde. Til forbauselse for enkelte, og skrekk og
advarsel for andre.

Så får vi se hva vi får se.
Citera
2022-08-02, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Hvis det som skjedde i denne saken stemmer med et slikt scerario som du beskriver der noen hjalp AE med å flykte (og diverse spor ble plantet i huset), så kan AE være i live.
Jeg har ingen tro på at AEH forsvant frivillig.
Citera
2022-08-02, 16:58
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu

Da må han ha planlagt det slik at når det starter å regne, så skal han bruke hettejakke for å skjule fjeset, for da bruker alle de andre det også, og da ser det naturlig ut. Vi ser jo på videoen fra Festplassen at alle brukte hette.
Ellers kan kroppsfiguren likne TH. Gammel, høy og tynn. Ganglaget minner om en litt gammel, men aktiv mann. Noen mener at mannen har noe slags ansiktsmaske. Jeg mener at kamerater av dårlig kvalitet, og gjør at fargen blir slik den blir. Hetten og capsen gjør at halve fjeset blir skyggelagt, og som gjør at det ser ut som at det er en grå maske der.
Kameraets dårlige kvalitet gjør også at de signalgule detaljene på jakka blir hvit.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-08-02 kl. 17:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in