2022-08-02, 11:31
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
GHH turte vel å si "sin herre" midt imot, tenker jeg. Så var det rett ut.
TH kunne nok ikke ta sjansen på å ha en mulig oppvigler på laget når politiet
begynte rundspørringene.

Ja, han sluttet jo. Grunnen han oppga var noe diffuse greier om at de hadde forskjellige forretningsmessige interesser, eller hva det var, husker ikke helt.
Men jeg tror ikke det kommer fram hvordan TH egentlig er på jobb.
Steinhard forretingmann tror jeg er bare forbokstaven.
Citera
2022-08-02, 11:41
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Han hadde lagt igjen dna spor overalt i boligen 2 dg før og alt var normalt. Aeh hadde til og med noe søtt i skapet.th la igjen blodspor og dna men han bor der og da går alt bra.

Rart at de hadde møte der liksom, to dager før.
Hvis TH har bedt han dit for at han uten sin vite skal lage masse dna-spor og forstyrrelser, så er han virkelig kalkulerende og utspekulert.
Citera
2022-08-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Helt klart!

Jeg mener i alle fall at det er veldig viktig at GHH undersøkes, og det bør politiet ha gjort forlengst. GHH var jo i boligen like før forsvinningen. Han kan ha motiv på mange måter, men jeg kjenner ham ikke.
Hvis TH var så ond som mange mener, så kan han ha hjulpet AEH med flykten, hvis det virkelig var så dysfunksjonell familie som det hevdes her i tråden.
GHH må ha vært vitne til dette, mens han var "THs høyre hånd" i 30 år.
Han har sagt at han sluttet å jobbe for TH våren 2018 (siden tiden politiet mener planleggingen startet), fordi han var uenig i måten selskapet ble drevet.
Det kan ha vært GHH som AEH henvendte seg til når ting var vanskelig, fordi han var den eneste som hadde ryggrad til å konfrontere TH.
Det er jo en tankevekker, at så mange (det påstås at det er mange) visste om hvor dysfunksjonell familien var, men ingen gjorde noe.
Min erfaring er at folk ikke forstår, før de opplever det selv. Kan det ha vært det som skjedde, at GHH til slutt ble like nedverdiget som AEH, og at det var det som skulle til for å gjøre noe med det på alvor?

Jeg vet sannelig ikke hva jeg skal tro?
Fetad: Hvis det som skjedde i denne saken stemmer med et slikt scerario som du beskriver der noen hjalp AE med å flykte (og diverse spor ble plantet i huset), så kan AE være i live.
Citera
2022-08-02, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hvorfor synes du at det er rart?
Har du opplysninger å gi om hvor ofte de hadde slike møter i huset i Sv4 feks?
Citera
2022-08-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ja, han sluttet jo. Grunnen han oppga var noe diffuse greier om at de hadde forskjellige forretningsmessige interesser, eller hva det var, husker ikke helt.
Fetad: Hvis du leser Havhests innlegg som jeg nylig siterte, kan du lese at "Han har sagt at han sluttet å jobbe for TH våren 2018 (siden tiden politiet mener planleggingen startet), fordi han var uenig i måten selskapet ble drevet."
Senast redigerad av z-z-z 2022-08-02 kl. 12:25.
Citera
2022-08-02, 12:37
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Hvis det som skjedde i denne saken stemmer med et slikt scerario som du beskriver der noen hjalp AE med å flykte (og diverse spor ble plantet i huset), så kan AE være i live.

Hvorfor svarer du på et snart to år gammelt innlegg?
Citera
2022-08-02, 12:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Hvis TH har bedt han dit for at han uten sin vite skal lage masse dna-spor og forstyrrelser, så er han virkelig kalkulerende og utspekulert.

Kanskje også for å vise frem litt "familieidyll". God stemning og søtsaker.
Citera
2022-08-02, 12:42
Medlem
Citat:
Hvorfor skulle noen risikere fengselsstraff for å hjelpe med dette. Eg synes motivet er altfor svakt.
Citera
2022-08-02, 12:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kanskje også for å vise frem litt "familieidyll". God stemning og søtsaker.

Ja, det kan det være, akkurat som det med at de var på en Michelin-restaurant.
Citera
2022-08-02, 12:47
Medlem
Citat:

Om det var slik, ville vel ikke GHH være tilbake i passasjersetet ved Futurum? (dersom det stemmer at han er det. Han ville vel også luftet muligheten for noe slikt ovenfor politiet dersom han fryktet for det?
Citera
2022-08-02, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Hvorfor skulle noen risikere fengselsstraff for å hjelpe med dette. Eg synes motivet er altfor svakt.
Vi vet jo ikke hvem som er GM. GM kan ha hatt motiv for å ramme TH og GM kan på samme tid ha hatt motiv for å hjelpe AE med å flykte (ut fra motivet om å ramme TH og/eller ut fra et ønske om å hjelpe AE).

I tilfelle det er dette som har skjedd, bør politiet se på reisevanene til potensielle hjelpere og finne ut om det finnes en fritidsbolig el.l. (i Norge eller i utlandet) som besøkes med jevne mellomrom av vedkommende potensielle hjelpere.
Senast redigerad av z-z-z 2022-08-02 kl. 13:04.
Citera
2022-08-02, 13:01
Medlem
Citat:
Vi vet jo ikke hvem som er GM. GM kan ha hatt motiv for å ramme TH og GM kan på samme tid ha hatt motiv for å hjelpe AE med å flykte (ut fra motivet om å ramme TH og/eller ut fra et ønske om å hjelpe AE).
Motivet er for SVAKT sett opp mot RISIKOEN. Vedkommende risikerer fengselsstraff for å ha ført politiet bak lyset og ødsling av millioner av kroner i etterforskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in