Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Jeg synes brevet gir inntrykk av å ha blitt skrevet av HHB2, men, at hun var i sterk følelsesmessig ubalanse da hun skrev det, angivelig 23. oktober 2019.
Bistandsadvokat Ståle Kihle, i samråd med forsvarsadvokat Svein Holden, har valgt å offentliggjøre brevet slik det ble skrevet. For å angripe politiet? For å påvirke publikum følelsesmessig, vekke medfølelse med de voksne barna og barnebarna? For å bruke barna som et skjold og hindre mediene i å gå for tett innpå TH?
Nei, jeg synes det er uklokt å offentliggjøre brevet. Har ment det hele tiden. Jeg mener brevet avslører hvordan TH har manipulert og skremt familien sin. Dette hadde det vært mulig å få frem, uten at HHB2 måtte blottlegge seg så totalt i mediene. Jeg mener SK har begått svik mot henne ved å offentliggjøre dette brevet.
Politiet og påtaleansvarlig HH mente å ha gode nok beviser mot TH da han ble pågrepet. Noen av "bevisene som falt" er omtalt i mediene.
Jeg lurer på om det er flere beviser som kan ha blitt underkjente. Kanskje mer sentrale beviser. Beviser som kan ansees å ha blitt som fremprovoserte av politiet, er kanskje i grenseland mellom lovlig og ulovlig? Men blitt vurdert som ulovlige, til politiets overraskelse. ??
Finnes det bakmenn, maktmennesker som opererer i det skjulte, som beskytter TH? Som kan påvirke påtalemyndigheten? Påvirke bevisvurderingen?
Jeg vet ikke. Mitt inntrykk er at politiet var sikre på at de hadde tilstrekkelige beviser da de pågrep Hagen. Men at det, ett eller annet sted i "systemet", helst innen påtalemakten, har oppstått hindringer mot at det blir tatt ut tiltale?
Jeg tror det må være noe lignende dette som har skjedd.
Men er det Kihle som har offentliggjort brevet? Eller rådet til det?
Det kan være noe taktikk bak det isåfall.
Det er jo muligens også Kihle som har lekket opplysninger fra avhør. Dette med medisiner f.eks. som TH spiser, kan være lekket for å gi en forklaring på hvordan TH har oppført seg i avhør.
At medisinene har gjort at han har glemt, vært sint osv osv.
Ja, det er mystiske ting som skjer bak kulissene.
Det var jo bl.a. en kvinnelig påtaleleder som hadde saken i bare en dag, før at det kom fram at hun hadde en perifer rolle til noen som var knyttet til saken på et vis.
Og så har vi THs nevø, som er politimann. Nevøen har også en kone som er politi.
Men jeg er sikker på at THs medlemskap i Rotary, har noe innvirkning.
Klart, hvis en eller to av dommerne i Lagretten er Rotary, så har man det gående.
Penger har jo TH nok av også. Og så lurer jeg på hva han skulle med de 70 millionene som han tok ut som aksjeutbytte. Det er det største uttaket TH har gjort noen sinne.
Det må jo være for å sikre seg mot et eller annet. Konkurs? Stikke av til Bolivia? Eller skulle pengene brukes som bestikkelse?
Ja, de barna har nok vært utsatt for sterke følelser, det tror jeg.
Sønnen spesielt. Han ble jo innlagt.
Det må jo være veldig vanskelig å ikke vite om de skal støtte eller hate sin egen far.