2022-08-02, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Valet närmar sig med stormsteg och den stora besvikelsen i det förra valet kunde inte förklaras med något annat än valfusk. Vi minns även USA-valet som var solklar valstöld. Så vad kan en enkel medborgare göra för att åtminstone försöka försvåra att valet manipuleras ånyo? En enkel åtgärd är att låta bli att förtidsrösta. Rösterna förvaras någonstans innan de räknas på valdagen och det säger sig självt att de kan bytas ut till en mer lämplig mix. Röstade ni i förtid i det förra valet och kommer ni nu istället rösta på valdagen? Kommer ni förtidsrösta som vanligt och vad är det som talar för att förtidsröstning är att lita på? Diskutera.

Om det du skriver vore sant skulle (s) vinna en hejdundrande jordskredsseger i höst. Det kommer de inte göra. Om de ens kan sitta i nästa regering så blir det med ett nödrop, jag tror det blir oerhört jämnt om inte de borgerliga rentav vinner. Så nej, jag lägger ingen vikt vid ditt påstående och tänker förtidsrösta för att det passar mig.
Citera
2022-08-02, 13:09
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Nä. Eller på Flashback är ju det faktum att SD inte blir störst och att AFS inte kommer in bevis i sig. Men det är ju Flashback.
Lite det jag misstänkte, som Trumps väljare som fortfarande gastar om valfusk.
Citera
2022-08-02, 14:54
Medlem
Sameshs avatar
Jag röstar inte överhuvudtaget.
Citera
2022-08-02, 15:18
Medlem
Split-eds avatar
Har förtidsröstat varje gång. Satan vad smidigt det är, folktomt när jag gör det så jag slipper alla idioter som ska trängas och småprata
Citera
2022-08-02, 15:24
Medlem
Aluminiumluders avatar
Kommer rösta på valdagen. Men mest för att jag inte pallar förtidsrösta. Dessutom är sveriges valsystem högst välfungerande, så tror vi alla kan glömma det här med valfusk.
Citera
2022-08-02, 18:19
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det finns inget förbud mot att stå utanför vallokalen och dela ut valsedlar.
Beror på, står du utanför är det okej. Däremot om man går fram till folk klassificeras det som valfusk och är ej tillåtet.
Citera
2022-08-02, 18:21
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Då fattar inte far speciellt mycket. Just S är helvetet att ha att göra med.

Det heter dessutom röstmottagare. Sedan länge. Pappsen kanske lever på gamla meriter.
Pappa är ej sosse kan jag lova dig. Kan fungera annorlunda där du bor. Vet i trakterna han är valförrättare är sossarna skötsamma av sig.
Citera
2022-08-02, 18:23
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Valet närmar sig med stormsteg och den stora besvikelsen i det förra valet kunde inte förklaras med något annat än valfusk. Vi minns även USA-valet som var solklar valstöld. Så vad kan en enkel medborgare göra för att åtminstone försöka försvåra att valet manipuleras ånyo? En enkel åtgärd är att låta bli att förtidsrösta. Rösterna förvaras någonstans innan de räknas på valdagen och det säger sig självt att de kan bytas ut till en mer lämplig mix. Röstade ni i förtid i det förra valet och kommer ni nu istället rösta på valdagen? Kommer ni förtidsrösta som vanligt och vad är det som talar för att förtidsröstning är att lita på? Diskutera.

Foliehatten sitter fint på dig.
Citera
2022-08-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Alla som tror på att det förekommer omfattande valfusk borde nog läsa på lite om hur valsystemet fungerar. Då inser man att omfattande valfusk kräver en jävla massa människor och tro att alla dessa skulle kunna hålla tyst är naivt. Sedan kan vem som helst vara med vid rösträkningen så om man är orolig är det bara att knata ner till närmaste vallokal men det innebär dock att man måste lämna tangentbordet och datorn och ge sig ut i verkligheten.

Om man vill ha ännu mer insyn så kan man anmäla sig som valarbetare, dock försent inför detta val men något att tänka på inför nästa val.

Hur menar du att röstmottagarna skulle kunna slänga just ditt kuvert? Ditt kuvert ser precis ut som alla andra i valurnan.
Skulle inte förvåna mig om de har dubbla fack i inkastet på lådan.
Sist jag röstade så höll kärringen i kuvertet jättelänge över inkastet och försökte pricka in det så nära ena kanten som var mot henne så nära som möjligt.
Skumt!
Citera
2022-08-02, 18:58
Medlem
hjaelploskilles avatar
Så jävla roligt att Trump tänkte ut ett sätt att suga ut sina väljare på pengar en sista gång och det blev en global konspirationsteori för högern som aldrig kommer acceptera valresultat igen
Citera
2022-08-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Alla som inte är SD och tror på valfusk räcker upp en hand.

Vilka röstar du på då? SD var ju de enda som inte var med och genomförde tvångssteriliseringarna...
Citera
2022-08-02, 20:52
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligaBullfitta
Vilka röstar du på då? SD var ju de enda som inte var med och genomförde tvångssteriliseringarna...

Aha. För att de inte fanns då, annat än som nazister i andra sammanhang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in