2022-08-01, 23:59
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Är jag den enda här på forumet som röstar på SD och samtidigt inte tror att det pågår något valfusk i svenska val? Försvunna valsedlar ja, och någon enstaka felräkning i något valdistrikt som upptäcks när rösterna kontrollräknas igen av länsstyrelsen, men att röster ändras eller inte räknas i stor skala, nej.
Finns hur mycket valfusk som helst att göra. Många tänker att man ska fuska med beräkningen men det är inte särskilt vanligt. Vanliga valfusk är exempelvis att man delar ut valsedlar utanför vallokalen vilket är strikt förbjudet.
Citera
2022-08-02, 00:02
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Alla härinne verkar antigen gilla konspirationer vara idioter eller både och!

Tror ni att nån trollar bort era röstsedlar så borde ni söka upp närmaste psykmottagning och låta personalen slänga bort nycklarna!
Det fuskas hejvilt. Om jag tar bort alla valsedlar från sossarna och blanka så folk som inte har sin valsedlar med sig kan rösta på sossarna. Är det då ett fusk? Svar ja!
Citera
2022-08-02, 00:04
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Rösträknarna är ju oftast sossar. Så ett rent valresultat kan ni glömma.

Dags att införa digital röstning med Bank-ID och automatisk rösträkning. Röstning kan ändå ske i vallokal med personlig identifiering. Men rösterna/rösträkningen skall absolut inte hanteras manuellt. Otroligt naivt att tro att människors (vänsterns) närmast terrorsektliknande åsikter inte skulle påverka rösträkningen. Helt sinnessjukt egentligen.

AFS borde närma sig riksdagsspärren det här valet. Annars är något helt galet.
Hur vet du att rösträknarna är sossar? Vet folk från samtliga partier som har varit valförrättare i samma distrikt. Fusk sker men vissa fusk är exempelvis lagliga som att vissa områdens röster väger mer än andra.
Citera
2022-08-02, 00:14
Medlem
DonDiascos avatar
Senaste valen har jag förtidsröstat och sen gått och röstat igen på valdagen, då får man tillbaka sin förtidsröst. Det har varit min korrekta röst jag fått tillbaka hittils iaf.
Citera
2022-08-02, 00:17
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag har alltid förtidsröstat.

Men efter att ha sett vad som hände i USA så blir man så klart lite fundersam.

Det är synd, för att det är så praktiskt annars. Kunde planera min tid och åka ner med farsan i lugn och ro. Men nu blir det istället en massa stress. Jag måste till just min specifika vallokal i kommunen. Och så kanske det inte riktigt passar med hur man jobbar.

Mycket att bolla runt med.

Vad hände i usa utöver att en orange president vägrar lyssna på bättre vetande?
Citera
2022-08-02, 00:24
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexlz
Hejdå Miljöpartiet
De är änna notoriska valfuskare. Oftast brukar de stå utanför entrén till vallokalen och dela ut valsedlar. Det är strikt förbjudet. Filma och anmäl till valförrättarna.
Citera
2022-08-02, 00:26
Medlem
Jag kommer förtidsrösta på Socialdemokraterna och min omgivning kommer också förtidsrösta. Alla konspirationsteorier ni lägger fram är bara patetiska.
Citera
2022-08-02, 00:34
Medlem
systems avatar
Jag kommer som vanligt att förtidsrösta. Jag bor i en mycket liten valkrets vilket gör det lätt att se om någon oegentlighet skett. Jag kan lova att min röst räknats varje gång.
Citera
2022-08-02, 00:37
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Hur kan du både förtidsrösta och på valdagen? Kan man verkligen annullera en tidigare röst.

Jadå: Du kan rösta på valdagen i din vallokal fast du har förtidsröstat. När vallokalen stängt stämmer rösträknarna av förtidsrösterna mot uppgifterna i röstlängden. Ser de då att du röstat i vallokalen under dagen annulleras din förtidsröst.
Citera
2022-08-02, 01:06
Medlem
Arbetar som röstmottagare och jag har aldrig brytt mig eller tänkt vad någon röster på. Är noggrann med att att inte finnas någon bakom båsen.
Att byta ut någon valsedel skulle jag finna mycket svårt att göra. Till hösten vinner M så grattis till SD i förskott!
Citera
2022-08-02, 03:15
Bannlyst
Sverige är bara en demokrati på pappret...
Citera
2022-08-02, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
De är änna notoriska valfuskare. Oftast brukar de stå utanför entrén till vallokalen och dela ut valsedlar. Det är strikt förbjudet. Filma och anmäl till valförrättarna.

Det finns inget förbud mot att stå utanför vallokalen och dela ut valsedlar.
Senast redigerad av Reiwa 2022-08-02 kl. 03:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in