2022-08-31, 22:29
Medlem
omxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Hur funkar det egentligen?
Jag har förtidsröstat.

Jag såg att de la ner mina röster i en låda?
Men vad gör de sen med lådan?

Och om jag går till min vallokal på valdagen. Hur vet de att jag redan har förtidsröstat på ett annat ställe?

På valdagen kan du gå till din vallokal och rösta som vanligt. När du sedan lämnar in ditt nya kuvert kommer de att se att du förtidsröstat. Personen kommer då att leta fram ditt kuvert med förtidsröst och ge tillbaka kuvertet. Du räcker över ditt nya kuvert med dina nya röster. Denna hamnar sedan i lådan för räkning.
Citera
2022-08-31, 22:30
Avstängd
OliverCromwells avatar
Nu är det bestämt.

Risken för valfusk är för högt i år.

För första gången sedan mitt första val, så tänker jag inte förtidsrösta.

Jag ska rösta på valdagen!
Citera
2022-08-31, 22:45
Medlem
LeCastles avatar
Ingen ska förtidsrösta.

Risken för valfusk är betydligt mycket lägre om man röstar på valdagen. Detta ska bli ett val alla kommer minnas.

Skriv på blanka lappar. T.ex. om SD-sedlarna är ”slut”.

Kan ni förtidsröstare tänka om?
Citera
2022-08-31, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Risken för valfusk är betydligt mycket lägre om man röstar på valdagen. Detta ska bli ett val alla kommer minnas.

Absolut. Nu har du verkligen fått genomslag för din idé.
Citera
2022-08-31, 22:56
Medlem
Citat:

Ja, tänk vilken tur att du finns och skrev det här fantastiska inlägget. Utan dig hade ju valfuskarna som hatar Sverige-Jimmy klarat av fusket.
Klappa dig själv på axeln, vet jag.
Citera
2022-08-31, 22:58
Medlem
Fontyls avatar
Citat:

Bittra vänstern har redan uttalat sig i tråden ser jag. Klart man röstar på valdagen! Tradition.
Genom att göra en tråd på Flashback så når du ju definitivt ut till rätt många människor som åtminstone kan få en tankeställare gällande sin förtidsröstning. Inga konstigheter. Fortsätt kampanja! Det behövs i dessa tider! Du har min tacksamhet
Senast redigerad av Fontyl 2022-08-31 kl. 23:01.
Citera
2022-08-31, 23:44
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Ja, tänk vilken tur att du finns och skrev det här fantastiska inlägget. Utan dig hade ju valfuskarna som hatar Sverige-Jimmy klarat av fusket.
Klappa dig själv på axeln, vet jag.

Gång på gång bevisar röda människor, som anses vara så goda, att de besväras av att leva i en demokrati. Det vore faktiskt mycket bättre om de flyttade till Nordkorea istället. Så kan de predika om mänskliga rättigheter och hålla löftet om att koncentrationsläger aldrig får äga rum igen.
Citera
2022-08-31, 23:57
Medlem
Citat:
Gång på gång bevisar röda människor, som anses vara så goda, att de besväras av att leva i en demokrati. Det vore faktiskt mycket bättre om de flyttade till Nordkorea istället. Så kan de predika om mänskliga rättigheter och hålla löftet om att koncentrationsläger aldrig får äga rum igen.
Så här är det, lille vän. Det är en jävla skillnad på att vara god och att vara rättvis. Jag tycker det är djupt orättvist av liberalerna att stänga alla bra ställen för sådana som dig där du kunde ha utvecklats.

Demokrati är ju inte Sverige-Jimmys bästa gren, utan en gammal kofta som han snyter sig och snörvlar i. Den kallas visst offerkofta på nusvenska. Han tar även till knepen som han lärt sig av alla tiders störste politiske pajas, Trump. Därför har han sagt åt dig att du ska starta en tråd med ungefär det här innehållet.

Om du går upp för trappan till mamma, så kan hon förhoppningsvis trösta dig och berätta hur det svenska politiska valsystemet är uppbyggt. Med lite tur kan hon även ge dig en grundutbildning i politik, fast tyvärr måste du nog gå till morföräldrarna för att få den.
Citera
2022-09-01, 00:10
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Så här är det, lille vän. Det är en jävla skillnad på att vara god och att vara rättvis. Jag tycker det är djupt orättvist av liberalerna att stänga alla bra ställen för sådana som dig där du kunde ha utvecklats.

Demokrati är ju inte Sverige-Jimmys bästa gren, utan en gammal kofta som han snyter sig och snörvlar i. Den kallas visst offerkofta på nusvenska. Han tar även till knepen som han lärt sig av alla tiders störste politiske pajas, Trump. Därför har han sagt åt dig att du ska starta en tråd med ungefär det här innehållet.

Om du går upp för trappan till mamma, så kan hon förhoppningsvis trösta dig och berätta hur det svenska politiska valsystemet är uppbyggt. Med lite tur kan hon även ge dig en grundutbildning i politik, fast tyvärr måste du nog gå till morföräldrarna för att få den.

Fick jag dig att framstå som elak?

Jag startade en tråd med kritik mot Jimmie Åkesson så jag får väl ingen löneförhöjning då.

Det är djupt orättvist att skötsamma människor bestraffas av kriminella och det framför jag inte som en åsikt. Det är fakta. Nånting som du inte berörs av men det är den du är.

Du avskyr välgörenheter och bryr dig väldigt lite om dina medmänniskor så jag har svårt att ta dig på allvar. Tyvärr.
Citera
2022-09-01, 00:12
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:

Ni SD:are måste fanimej vara Sveriges mest menlösa mähän! ”Buhu!”, ”Jag är svagbegåvad och hittar inte min röstsedel”… Fan, be röstförrättarna om hjälp istället för att gnälla om valfusk. Är det så svårt att påtala att ett visst partis röstsedlar saknas (vilket givetvis inte är fallet). Är ni så pass korkade på riktigt?!
Citera
2022-09-01, 00:16
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Ni SD:are måste fanimej vara Sveriges mest menlösa mähän! ”Buhu!”, ”Jag är svagbegåvad och hittar inte min röstsedel”… Fan, be röstförrättarna om hjälp istället för att gnälla om valfusk. Är det så svårt att påtala att ett visst partis röstsedlar saknas (vilket givetvis inte är fallet). Är ni så pass korkade på riktigt?!

Jag är mer grön än vad du nånsin kommer vara men det är inte okej att våld och skjutningar ökar. Framförallt mot kvinnor och barn. Där sätter jag gränsen.

Vad har du att säga om det ditt pervo.
Citera
2022-09-01, 00:19
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontyl
Bittra vänstern har redan uttalat sig i tråden ser jag. Klart man röstar på valdagen! Tradition.
Genom att göra en tråd på Flashback så når du ju definitivt ut till rätt många människor som åtminstone kan få en tankeställare gällande sin förtidsröstning. Inga konstigheter. Fortsätt kampanja! Det behövs i dessa tider! Du har min tacksamhet

Nu var det visserligen inte det tråden handlade om… Trådstartaren gnäller över huruvida sverigefientliga sverigedemokraternas röstsedlar finns på plats eller ej vid förtidsröstning.
Hoppas och tror att väldigt många kommer finnas kvar efter valet.

Men som sagt påtala om ett partis röstsedlar saknas. Själv förtidsröstade jag idag och det fanns gott om valsedlar från SD att välja på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in