2022-08-02, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaq
Glöm inte det tyngsta tröskeln att ta sig över i Sverige: Totalt omöjligt att göra det anonymt. När ungen blir tonåring har han/hon rätt att veta vem du är. Kanske inte är ett problem för alla, men jag hade satt det som det svåraste att ta sig förbi.
Går visst att göra anonymt men då är det ”under radarn”.
Citera
2022-08-02, 09:53
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaq
Glöm inte det tyngsta tröskeln att ta sig över i Sverige: Totalt omöjligt att göra det anonymt. När ungen blir tonåring har han/hon rätt att veta vem du är. Kanske inte är ett problem för alla, men jag hade satt det som det svåraste att ta sig förbi.

man har inga juridiska förpliktelser gentemot dem, så får man dåliga vibbar är det bara att stänga ytterdörren. Gillar man dem kanske man får en ny polare på ålderns höst, särskilt om det är en kille.
Citera
2022-08-02, 09:57
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Går visst att göra anonymt men då är det ”under radarn”.
Donerar du i Sverige så är du inte anonym. Ditt barn får veta vem du är.
Citera
2022-08-02, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Donerar du i Sverige så är du inte anonym. Ditt barn får veta vem du är.
Använd hjärnan! Jag sa under radarn, eller hur? Dvs man gör INTE det via någon klinik utan direkt till tjejen, anonymt.

Det GÅR, men det är inte smart!
Citera
2022-08-02, 10:01
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Använd hjärnan! Jag sa under radarn, eller hur? Dvs man gör INTE det via någon klinik utan direkt till tjejen, anonymt.

Det GÅR, men det är inte smart!
Tråden handlar om spermadonation, inte om du knullar en sköka en torsdagskväll och gör henne gravid.

Tänkte du att bara du fattar att man kan göra en kvinna gravid på annat sätt än genom att donera?
Citera
2022-08-02, 10:06
Medlem
Citat:
Tråden handlar om spermadonation, inte om du knullar en sköka en torsdagskväll och gör henne gravid.

Tänkte du att bara du fattar att man kan göra en kvinna gravid på annat sätt än genom att donera?
Jag menar bara på att man kan göra en anonym spermadonation, fast inte enligt spelets regler. Det är inte omöjligt.
Citera
2022-08-02, 10:08
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Jag menar bara på att man kan göra en anonym spermadonation, fast inte enligt spelets regler. Det är inte omöjligt.
Okej, det var fascinerande att du kunde komma på att man kan knulla någon anonymt. Det hade jag aldrig kunnat komma på, och det har jag absolut aldrig gjort.

Ska vi tillbaka till ämnet nu?
Citera
2022-08-02, 10:18
Medlem
Citat:
Okej, det var fascinerande att du kunde komma på att man kan knulla någon anonymt. Det hade jag aldrig kunnat komma på, och det har jag absolut aldrig gjort.

Ska vi tillbaka till ämnet nu?
Behöver inte knulla för att överlämna sperma anonymt.

Visst.
Citera
2022-08-02, 10:29
Medlem
Leapchilds avatar
Problemet med bloddonation och spermiedonation skulle lösa sig om donatorerna fick en generös peng. Det är trots allt en miljardindustri där altruister lämnar kroppsvätskor för "en god sak" och sedan tjänar sjukhusen flera hundratusen på varje donation. Fullkomligt oetiskt att inte donatorerna ska få betalt men sjukhusen tjänar multum.
Citera
2022-08-02, 10:31
Medlem
Det kan väl knappast vara några alfahannar med bra gener som skänker sin spermier till några dekadenta kvinnor. Kan tänka mig att det är den västa sortens betamän med ölmage, porrsurfande och pedofiler som skänker sina spermier.
Citera
2022-08-02, 10:34
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leapchild
Problemet med bloddonation och spermiedonation skulle lösa sig om donatorerna fick en generös peng. Det är trots allt en miljardindustri där altruister lämnar kroppsvätskor för "en god sak" och sedan tjänar sjukhusen flera hundratusen på varje donation. Fullkomligt oetiskt att inte donatorerna ska få betalt men sjukhusen tjänar multum.
Tror jag sagt det ett femtioelva gånger här i tråden, men tar det igen då vissa uppenbart inte läser: Problemet är INTE antalet donatorer.
Citera
2022-08-02, 10:35
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Det kan väl knappast vara några alfahannar med bra gener som skänker sin spermier till några dekadenta kvinnor. Kan tänka mig att det är den västa sortens betamän med ölmage, porrsurfande och pedofiler som skänker sina spermier.
Naturligtvis får inte vem som helst bli donator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in