Citat:
Det kan ju vara en logisk förklaring.
Att då OP som du också var inne på förmodligen rörde sig något när GM avlossade det aktuella skottet. Och då blir det som sagt förmodligen svårigheter att fastställa exakt hur GM och OP var placerade i förhållande till när GM avlossade skottet. Och hur skjutvapnet var riktat mot OP när kullan lämnade vapnet. Då det förmodligen var också som du var inne på OP och därtill även GM som då medverkat till hur kulans bana och riktning passerade igenom OP ca.140 cm ovanför högra hälen, och ca. 1 cm till höger om mittlinjen mellan skulderbladen. Där det då också fastställes att en kanal förlöper bakifrån-framåt, något uppifrån-nedåt i cirka 10-15° vinkel, samt något höger då till vänster med 10-15 graders vinkel i genom OP:s kropp, och ut ur kroppen 136-138 cm ovanför högra hälen, och ca. 31 cm ovanför naveln.
Så långt är förmodligen då allt tämligen i sin ordning.
Jag tog mig iallafall tid och tittade en gång till i obduktionsprotokollet och då stod det att det eventuellt om jag nu tolkat det hela rätt? Att det skulle vara eventuellt två skador på OP och då ca. 8 cm nedanför adamsäpplet, samt ca.4 cm nedanför 1,5 cm till vänster då om halsgropens mitt, där det då observerades [en snett från höger till vänster och nedåt tvärställd skada?]
För fram till igår så tolkade jag det som att det var endast ett skott ca 1 cm höger om mittlinjen mellan skulderbladen inåt bröstkorgens centrala delar som passerade ut 31 cm ovanför naveln.
Enligt nyheterna i dem första sändningarna efter mordet på OP så gick dem ut och sa att OP blivit skjuten och därtill träffad med två skott bröstet? Och det kan ju skadorna eventuellt i obduktionsprotokollet då möjligen tyda på? Att det är eventuellt dem två skadorna som man menade i dem första nyhetssändningarna efter mordet? Som då skulle ha varit placerade på OP i bröstet? Om jag nu eventuellt har tolkat OP obduktionsprotokoll rätt som jag fick ta del av igår? För såvitt jag kan förstå så är det enligt OP:s obduktionsprotokoll endast ett ingångshål på OP 1 cm höger om mittlinjen mellan skulderbladen?
Att läsa som jag fick sänt igår av en skribent här på forumet.
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:B3-01
Nyheterna i dem första sändningarna.
https://www.youtube.com/watch?v=ijogMH-YDxA
Senast redigerad av Jerker2 2022-07-31 kl. 16:37.
Senast redigerad av Jerker2 2022-07-31 kl. 16:37.