2022-07-31, 13:37
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
I artikeln du citerar sägs inget om detta. Tittar du på videoklippet sägs dessutom att "i nuläget finns inga misstankar om brott i samband med ingripandet".

Vad är det du inte förstår??

"Mannen skadades allvarligt under ordningsvakternas ingripande. "

https://www.tv4.se/artikel/3UlB0bFVPl76KockXDYRSi/man-doed-efter-ingripande-i-tunnelbanan

Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Du är såklart en av de ”goda” då du anser att andra ska drabbas av död?

Läs inlägget jag svarade på så du får en mer helhetsbild av diskussionen, innan du svarar!

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Om man inte ger sig på folk som en förbannad galning händer inte sånt här. Det förstår du väl?

Du hade nog haft en annan iställning om personen i fråga kastat ner någon på spåret eller slagit ihjäl någon.

Nej, rent filosofiskt så behövs inte "alla". En person som enbart belastar samhället och flocken är inte gynnsam. Det är dock inte trådens ämne.

Det är sorgligt, men vad mer ska man säga? Det har hänt och han satte sig själv i den situationen på olika sätt.

Ahh, javisst ja, men den "filosofin" har ju redan utövats, sist var det på 1930-talets Tyskland, och Nazism tror jag att det kallades.......

Hör du till någon slags nynazism?

Dessutom ska du inte inbilla dig, att de just du tror är "de starka", är de som faktiskt "naturen" kommer att "välja" till att överleva när det bekommer sig......
Citera
2022-07-31, 13:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Min uppfattning är att ordningsvakter/väktare på terminaler och tunnelbanor är riktigt vidriga de flesta verkar ha tagit jobbet av helt fel anledning. Såg en pensionär (kvinna) snubbla på bussen fick ett djupt sår (smalbenet). Chauffören kunde inte köra iväg och väktarna kom.

Istället för att ringa efter sjuktransport eller hämta första hjälpen kit så skriker idioten på kvinnan och frågar om hon är påtänd!? Jag säger att personen ska lugna ner sig och att man inte behandlar äldre så i Sverige. Vad gör denna stolta vakt? Han blir förbannad på mig och säger att jag minsann inte är utbildad ordningsvakt och ska hålla tyst. Han ringer polisen och ljuger ihop en historia om att det förmodligen rör sig om ett LOB fall, när kvinnan uppenbarligen behöver taxi eller ambulans för att sy såret.

Vet inte hur det är i Stockholm då jag sällan besöker den staden men i Göteborg är väktarna absolut meningslösa det verkar fördriva tiden med att röka tillsammans med ungdomar (rök förbud verkar inte gälla för dessa) och bröstar upp sig när de vandrar på perrongerna.

Det håller jag med om.

Alla väktare/ordningsvakter borde anabolatestas regelbundet för att få behålla jobbet!!
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2022-07-31 kl. 14:10.
Citera
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kca1988
Haha men nu får ni väl ge er 😂😂
Det var fullt med folk på perrongen, tror inte någon annan än jag gjorde något åt saken. Dom flesta gick bara därifrån när han började skrika.
Jag hann se honom i typ 30 sekunder innan han klev på den andra tbanan not Skarpnäck!
Jag ville inte utsätta mina barn för fara eftersom jag inte litar på att allmänheten skulle hjälpa till om han gav sig på oss!!
Jag såg honom snabbt och jag ringde direkt till SL trygghetscentral och meddelade dom om exakt tid och plats/tbana mannen var på!
NU vet ju ingen här ens om det handlar om samma man heller!!
Kaosare eller kaozare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Tror inte att någon försvarar vad missbrukaren gjorde eftersom det är fel, brottsligt och livsfarligt. Men det är fan inte bra att ha ihjäl brottslingen heller. Lider den av missbruk, en sjukdom, är det ännu värre.

OV går alltid omkring som om de är Gud. De har tydliga mindervärdeskomplex där de står och spänner sig och är aggro. Egentligen är de bara fisar i rymden som inte lyckades bli militärer eller poliser.

En missbrukare är endast skada för sig själv och inte ha ihjäl en någon annan än sig själv genom att ta överdos.

Men en väktare, vars plikt det är att skydda, bryter mot sin myndighetsutövning och dödar, är inget annat än en mördare.
Senast redigerad av nepodsladen 2022-07-31 kl. 13:44.
Citera
2022-07-31, 13:44
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
En missbrukare är endast skada för sig själv och inte ha ihjäl en någon annan än sig själv genom att ta överdos.

Men en väktare, vars plikt det är att skydda, bryter mot detta och dödar, är inget annat än en mördare.
Hur vet du att det är detta som hänt?
Citera
2022-07-31, 13:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson
Fin floskel att börja dagen med;

"vilket ju kommer att hända förr eller senare då människan är en social varelse samt inte kommer att överleva i naturen helt på egen hand, där ALLA behövs för att överleva!"

Allah behövs!

Eh, ja, vad vill du säga??

Just det, ingenting för du är ju totalt outbildad!
Citera
2022-07-31, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Har de framkommit om det rör sig om en svensk pundare eller random blatte?

Killen som dog är:
https://se.linkedin.com/in/ju*a-hynninen-b860bb136

* = h
Citera
2022-07-31, 13:48
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Kan någon lägga ut namnen på dessa väktare som tydligen har licens att döda?

Hur vet du säkerligen att mannen inte dog av tex hjärtstopp eller skallskada orsakat av fall i jakten?
Det finns rötägg inom alla yrkesgrupper men att kalla väktarna för mördare innan vi vet vad som verkligen hände är bara pinsamt dåligt - det är något du borde söka hjälp för.
Citera
2022-07-31, 13:49
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSky1974
Killen som dog är:
https://se.linkedin.com/in/ju*a-hynninen-b860bb136

* = h

Sidan är borttagen - så klart.
Citera
2022-07-31, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Hur vet du att han inte föll i jakten och skadade huvudet? Du har inte bevittnat händelsen, men ändå säger du att dom brottades? Att du inte vittnar då - låter som du var på plats när det hände.
Dina gissningar börjar bli pinsamma.

Att inte kunna genomföra ett gripande utan att ha ihjäl personen, det är minst sagt pinsamt.
Citera
2022-07-31, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Hur vet du att det är detta som hänt?

Han var obeväpnad och väktarna dödade honom genom att han fick syrebrist.
Citera
2022-07-31, 13:51
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Han var obeväpnad och väktarna dödade honom genom att han fick av syrebrist.
Vart har du fått den informationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in