Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Inget dumt inlägg. Jag tror att skon klämmer för att konflikten i Ukraina prompt ska göras till ett krig mellan Ryssland och precis hela västvärlden — och så har det också blivit. Det känns så skruvat och, ja, nästan surrealistiskt. Jo, Putin hotade med världens smäll om någon skulle lägga sig i, men det är inte som att någon brytt sig så värst om det. Stödet till Ukraina fanns även där redan innan den 24 februari. Egentligen inget konstigt med det. Det är hur hela spektaklet tett sig sedan dess som bekymrar mig.
I grunden tror jag det hela handlar om att det finns antidemokratiska strömmar åter igen på frammarsch överallt i världen. Vi har ju lite nya partier som inte direkt håller den demokratiska fanan svinhögt, inte ens om har det i sitt namn.
Så att tillsammans, hårt, slå tillbaka och framförallt icke-militärt ”krossa” det anti-demokratiska Ryssland är i mina ögon ett sätt att visa sin egen befolkning att visst, ha du dina antidemokratiska sympatier, men röstar du på X så kommer du förvalda vårt land till Ryssland och se hur de har det!
Dvs, man gör ett exempel av Ryssland för att slåss för demokratin på hemmaplan.
Man brukar säga att allt inom företagande är marknadsföring. Från produkters kvalitet, hur personal uppträder till reklamkampanjer.
All politik är således påverkan. Inte mer surrealistiskt än så.
Sen får man välja sin politiska ideologi efter hur bra kvalite man tror sig få på produkten.
Och jag vill då själv inte ha några Ryska eller 100% kinesiska produkter. Jag köper hellre europeiskt och amerikanska inovationer om man säger så.