2022-07-30, 23:41
  #191665
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Varför pratar ni bara om västerländska komponenter? Många moderna komponenter utvecklas ju och tillverkas i Asien vilket ni väl borde veta….
Ryssland är definitivt inte tvärkört…Kommer troligen tillbaka snabbt efter att stridigheterna är slut…

Ja de utvecklas i Japan, Taiwan och Sydkorea. Västerländska demokratier som inte hjälper diktatur-Ryssland.
Citera
2022-07-30, 23:42
  #191666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck du har fortfarande inte förstått att olje och gasproduktion också är industrier…
Ditt tjat om rysk misär börjar bli rejält tjatig. Kina och USA m.fl. har också mycket misär….
USA har en del misär det är riktigt men ingen hemlighet. Har Kina också misär? Vem kunde tro det?
Har partiet avsatts? Det är väl förbjudet att tala så?
Ungefär som att säga sanningen i Ryssland, 15 års fängelse.
Citera
2022-07-30, 23:43
  #191667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tänker mig någon kärring med lustiga brillor och det här numret av Vogue vid ett stort soffbord i ett spartanskt inrett fyrtiomiljonersloft någonstans på centrala Manhattan. Det känns så jävla cyniskt. Det handlar liksom inte ens längre om kriget som sådant, utan om att göra reklam med ett tilltal som passar den övre, övre medelklassen. Vi hamnar så ruskigt långt bort från verkligheten. Det är den totala estetiseringen av kriget, ett gott stycke bortom Sagan om ringen, Fylke och Mordor.

Det är slutpunkten. Den logiska slutpunkten. Zelensky ska säljas in med reklam i ett magasin.

Lite OT kanske, men det var ju väldigt länge sen krig bara utkämpades på slagfält, styrda från militära HQ och politiker. Men även då, så försökte man givetvis påverka opinion på de sätt man kunde.

Och all påverkan/marknadsföring värd namnet handlar ju om målgruppsanpassning.

Det är ju inte så att ICA, eller Ukraina, lägger alla sina påverkansägg i en korg.

ICA har massor med olika reklamer och erbjudanden helt anpassat efter hur demografin runt en butik ser ut etc. Överdrivet kan man ju säga att ett ica i Djursholm har 2-för-1 på gåslever, och ett ICA i en singelmammaförort har 2-för-1 på Ica basically-blöjor.

Det är så klart samma sak kring påverkan kring ett krig.

Ukraina har twitterkonton som bara handlar om att visa bombade ryska fordon, andra om handlar om strategi. Man har zelensky på videobesök hos varenda beslutsfattande organ som vill lyssna. Att nå ut genom vouge till ”politikerfruar och eliten” för att få en enda fru att vid matbordet säga ”fan om du röstar emot att hjälpa hon där i Ukraina” är så klart värt den timmen de la på reportaget.

Och det här har inte blivit ”mer” cyniskt på sistone. Det är mera att man före ”internet” i princip bara såg ”sin egen” målgruppsanpassade marknadsföring. På Kennedy-tiden hade du nog inte ens vetat om hur mkt Jackie syntes i liknande saker. För du hade inte varit målgruppen. Nu får du reda på det för att du scollar twitter…

Så det här med Vouge är inte det minsta konstigt eller något nytt. Det är bara så man BÖR göra om man är duktig på sitt jobb.
Citera
2022-07-30, 23:43
  #191668
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Varför pratar ni bara om västerländska komponenter? Många moderna komponenter utvecklas ju och tillverkas i Asien vilket ni väl borde veta….
Ryssland är definitivt inte tvärkört…Kommer troligen tillbaka snabbt efter att stridigheterna är slut…

Nä, väst kommer inte släppa sanktionerna så länge som Putlers fascister sitter kvar....

Att ryZZland är en terroriststat förändras ju inte bara för att stridigheterna upphör. Krävs en regim förändring
Citera
2022-07-30, 23:46
  #191669
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Arbetslöshet allmänt missnöje och matbrist kan leda till upplopp. Klart är redan att sanktionerna mot Ryssland slagit värre mot Europa än mot Ryssland…

Öh, näe... Vad baserar du detta på?

Ryssland har jätteproblem med reservdelar, betala lån, brain drain, etc etc.

Till och med Putin håller med. Vad är ditt take on this?
Citera
2022-07-30, 23:46
  #191670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck du har fortfarande inte förstått att olje och gasproduktion också är industrier…
Ditt tjat om rysk misär börjar bli rejält tjatig. Kina och USA m.fl. har också mycket misär….
Kina och USA hör fortfarande inte hit, handlar fortfarande inte om vad andra länder har eller inte har.
Tråden handlar om PUTINS INVASION I UKRAINA!
Citera
2022-07-30, 23:47
  #191671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Ja självfallet gör Bosh det ! Tror du på fullaste allvar att en liten underleverantör skulle riskera en etablerad kundrelation och dessutom riskera de böter det medför samtidigt som de förlorar Bosh som kund .

Du är rolig du
Själv kan du inte ens stava till Bosch! Imponerande!
Tror många kinesiska företag nog hellre vill ha ryska bolag som kunder än Bosch…
Blir nog svårt för Bosch att sätta stopp för och bötfälla kinesiska bolag…
Citera
2022-07-30, 23:47
  #191672
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Arbetslöshet allmänt missnöje och matbrist kan leda till upplopp. Klart är redan att sanktionerna mot Ryssland slagit värre mot Europa än mot Ryssland…
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Det har aldrig hänt förut menar du?
Driver du med mig? Sanktionerna har ju slagit mycket hårdare emot Ryssland som kommer backa ekonomiskt med minst 10% bara i år.
Nämn ett västland som kommer ha en likande tillbakagång?

Naturligtvis skojar Nibiru2011 med oss.

Citat:
Den ryska ekonomin har drabbats på ett katastrofalt sätt när över 1 000 företag flyttat från landet, visar en ny studie som genomförts vid Yaleuniversitet. Ryssland har fullständigt bombarderas av ekonomiska och diplomatiska sanktioner från världssamfundet, visar studien.

Företagen som lämnat Ryssland motsvarar 40 procent av landets bruttonationalprodukt.

Enligt studien har kriget förstört tre årtionden av utländska investeringar och företagsetableringar och landet ser nu en kapital- och befolkningsflykt av aldrig tidigare skådat slag.

https://www.dn.se/varlden/studie-rysslands-ekonomi-forlamad-av-sanktionerna/
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/studie-1
Citera
2022-07-30, 23:48
  #191673
Medlem
Har Ryssland en massa halvdåliga 3D-printrar? Man måste ha material och programvara också.
Man måste ha ammunition också.
Man lär inte skapa en kopia av Himars artillerisystem med en printer.
Citera
2022-07-30, 23:48
  #191674
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Ryssarna fortsätter med sina förödande missilattacker mot ukrainska förband. Här målstyrda robotar som utplånar soldater från ukrainska 110 och 14-brigaden. Det kostar på att kriga för den anal-liberala världsordningen. Det som skänker extra groteskhet till det hela är alla dessa sinnessjuka svenska som sitter i sina mögliga radhus, knarkar CIA-propaganda och hejar på den USA-understödda slakten av ukrainska män.

Länk: https://t.me/asbmil/3424
Citera
2022-07-30, 23:49
  #191675
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Naturligtvis har du siffror som backar upp detta.

Hur stor del av den svenska elproduktionen är beroende av rysk naturgas? På ett ungefär?

Du pluggar ju i Lund så siffror borde vara en barnlek för dig att plocka fram.

http://www.energimyndigheten.se/nyhetsarkiv/2022/ar-svensk-energiforsorjning-beroende-av-ryssland/

Beroendet är dessutom större i södra Sverige vilket är där jag bor.
Citera
2022-07-30, 23:50
  #191676
Medlem
donald12s avatar
ryZZland har svårt att betala för tågtransporterna till Kaliningrad från o med september 😂


The diplomat told the state-run Rossiya 24 TV station that operators in Russia who use the services of Lithuanian Railways are obliged to pay for freight transport, while Vilnius only accepts payments through one bank, Šiaulių Bankas, which is suspending transactions with Russia from September.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in