Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Ja, prestigen är klart mycket högre i denna tråd. Håller med.
Håller också med om att det mer sällan är samma tongångar i ex. CA-tråden. CP-tråden har stundtals också varit hetsig. Stora MOP-tråden är ett virrvarr av inlägg som så klart också genererar allahanda personangrepp.
Vad beträffar CA-tråden så upplever jag klart högre nivå när det kommer till att diskutera och även att bedöma uppgifter som också talar emot att CA skulle vara GM.
Här är det en brokig skara och en del nytillkomna som måste försvara varenda millimeter. Hamnar i försvarsställning direkt så fort ex. TP eller KP's påståenden tas upp.
Fan fiction är inte hög nivå, tyvärr, när det kommer till en mordutredning.
Skillnaden mellan CA och SE är att det finns starka indikationer på att den senare var vid platsen vid den aktuella tidpunkten, och hade samma signalement som gärningsmannen, men därefter försvann (eller eventuellt hamnade i periferin).
Några sådana finns inte vad gäller CA, eller ... ?
Han är förstås av ett visst intresse för att han hade en revolver som inte gick att uppbringa för provskjutning. Men å andra sidan var det väl ett antal som hade sådana vapen här i Sverige ...
Så när det gäller substans och suspekt beteende är CA och SE i två ändar av skalan. Däremot får jag intryck av att en massa anhängare till CA-teorin blir så förnärmade över att deras favorit bleknar i jämförelse med Skandiamannen, att de skyndar in här för att försöka förminska det hela.
Men sorry, mina damer och herrar, det är inte vårt fel att ni gick all in på fel häst.
P.S. Må "Asterix och det stora bygrälet" fortsätta. Det är stundtals stor underhållning!