Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Så hur tror ni mordet gick till om SE var skyldig? Vad var anledningen och hur gjorde han?
Jag har två tankar. Antingen så var han vid Grand, har tillgång till revolver på Skandia och bestämmer sig för att döda mannen som styr landet fel, men jag har svårt få ihop scenariot tillfredsställande. Eller så möter han Palme och råkar ha en revolver på sig, en tanke dyker upp att han faktiskt har möjlighet döda någon som styr landet fel. Kanske bara som en lustig tanke han leker med och vänder efter Palme, men så stiger allvaret, kanske nedsatt impulsförmåga pga alkohol och så gör han det bara.
Här kommer ett stycke fan fiction med avseende på Skandiamannen!
I ett bräckligt och lättretligt sinnestillstånd på grund av en lång arbetsdag, lite för mycket innanför västen, jagad av skulder och med försämrad hälsa -- är inte det här jävla landet på väg åt fel håll! -- håller han skenet uppe när han stämplar ut kl. 23:19 och utbyter några ord med väktarna i receptionen. Strax efter kl. 23:19:40 är han ute på gatan och börjar ta sig norrut mot nattbussen på Odenplan.
Någonstans i höjd med Adolf Fredriks Kyrkogata får han se statsministern komma gående. Karln är en fara för landet! Är han inte en hycklare också? Något får det att brista inombords. Han vänder om och går efter. Stoppar undan väskan. Drar fram en revolver. Plötsligt händer det! Efter att snabbt ha avlossat två väl valda, så som tjuvjägarna förordar, och upplevt vissa betänkligheter, tar han till flykten in på Tunnelgatan.
Han kan området som om det vore mammas gata! Men jävlar, det är ganska halt ...
När han passerar Luntmakargatan blir han dock varse att han blir iakttagen på nära håll. Fan också!
Följer den där gossen efter mig nu också, nejdå, han står kvar. Oron stiger.
Av denna anledning viker han inte av mot T-Centralen, för att ta sig hem på så vis, utan cirkulerar tillbaka för att inför väktarna börja förfäkta ett alibi och, senare, en teori om en förväxling: Jovisst, jag sprang på Tunnelgatan, men efter poliserna! Nejdå, jag var där, och utförde HLR!
Skandias egen säkerhetsansvarige, en ex-polis, är honom dock på spåren. Gåtan blir löst?!