Citat:
Ursprungligen postat av
sulfint
Duger inte obduktionsprotokollet?
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:B3-01
Jag vill verkligen tacka för OP:s rättsmedicinska obduktionsprotokoll.
Återkommer när jag har analyserat o. undersökt protokollet mer noggrant. Men redan nu tycker jag mig se att det förekommer intressant information. Det som sticker ut anser jag bland annat är efter att nu ha letat fram min tumstock. Samt därtill också hittat ett gradmått längst ned skrivbordslådan är ju förmodligen då nedanför att läsa igenom.
Det beskrivs att en skada är lokaliserad ca 31 cm ovanför naveln på OP och ca. [136-138 cm ovanför högra hälen].
Samt en [Ca 140 cm ovanför högra hälen] och ca 1 cm till höger om mittlinjen på OP mellan skulderbladen.
Det konstaterades också att OP har en kanal som förlöper [bakifrån samt framåt något uppifrån samt nedåt] Ca 10-15 grader.
Vinkel på OP är då något från [höger till vänster].
/Intressant är ju att skadan med sårkanalen löper bakifrån på OP samt något uppifrån samt då nedåt i en som jag uppfattade Ca. 10-15 graders vinkel från höger till vänster? Det man ju kan fråga sig är ju hur man då vinklar och håller i ett skjutvapen? Och då skjuter snett uppifrån samt då i vinkel något höger till vänster, samt då nedåt i 10-15 graders vinkel?
/Tack igen o. än en gång.
Man får titta igen i obduktionsprotokollet o. klura vidare.
Samt försöka bilda sig en uppfattning.