2022-07-30, 00:28
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag stödjer inte Ryssland, men jag försöker visa på att det finns en verklighet som inte Aftonbladet, SVT, CNN osv vill visa.
Tycker du att RT och Sputiknews visar verkligheten?

Vad innebär isåfall verkligheten för dig?
Citera
2022-07-30, 00:28
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ha ha det finns republiker som strider mot Ukraina med Rysslands hjälp. Om du vill se dem som en del av Ryssland så är det upp till dig.
Ja jävlar vad långt ner i Vodka-flaskan du är om du påstår att andra länder än Ryssland är drivande i invansionskriget i Ukraina,
Citera
2022-07-30, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Azovsoldaterna kommer knappast ha några som helst lojaliteter med Zelenskyy efter den artillerineskjutningen.

Ett annat alternativ ska kunna vara att USA nu vill att ett inbördeskrig ska bryta ut i Ukraina för att helt kunna lägga ned hela Ukrainakaoset och kunna dra sig ut utan att hävda nederlag.
Zelenskyy-gänget har aldrig varit på god fot med azovbrigaden.

Mitt tips är att Zelenskyy inom kort kommer att tvingas fly till USA inom och att Ukraina därefter helt kollapsar.
Inte omöjligt att det blir ett nytt Somalia eller Lybien. Kaos intill Rysslands gräns. Jag tror att de kan kalla det en seger.
Citera
2022-07-30, 00:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Azovsoldaterna kommer knappast ha några som helst lojaliteter med Zelenskyy efter den artillerineskjutningen.

På vilket sätt skulle Azovs lojalitet till Zelensky påverkas om ryssarna eller wagnergruppen mördar 50 ukrainska krigsfångar med artilleri?
Citera
Medlem
Man bör kanske ha lite distans USA har typ 200 baser utomlands Ryssland har typ 4 man ser direkt vem som är aggressiv i sitt beteende.
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Du menar ännu mer oberoende källor än MI6 och CIA?
Du får formulera dig begripligt om du förväntar dig ett svar. Förövrigt ser jag ingen anledning till att CIA och MI6 skulle manipulera förlustsiffror. Deras uppdragsgivare förväntar sig korrekta nummer.
Citera
2022-07-30, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WJP

Du får gärna visa på när jag hävdade det.
Citera
2022-07-30, 00:32
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Du får gärna visa på när jag hävdade det.
Jag har aldrig påstått att du har hävdat det.

Jag frågar dig då du bara gav exempel på svenska och amerikanska medier.

Citat:
Jag stödjer inte Ryssland, men jag försöker visa på att det finns en verklighet som inte Aftonbladet, SVT, CNN osv vill visa.

Varför kände du inte för att även nämna någon ryskmedia?

Du låter inte så opartisk som du gärna vill framställa det som.
Citera
2022-07-30, 00:32
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WJP

Verkligheten för honom är vad pappa Putin säger åt honom att säga. I den ryska påverkansoperationen ingår att ifrågasätta riktig massmedia så att folk ska börja tvivla och tro att de är lika goda kålsupare som Sputnik och RT. Denna operation är lika stor om inte större än när ryssen drev fredsrörelsen i Västeuropa under 80-talet som en sista desperat åtgärd för att vinna kalla kriget.
Citera
2022-07-30, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ja jävlar vad långt ner i Vodka-flaskan du är om du påstår att andra länder än Ryssland är drivande i invansionskriget i Ukraina,

invansionskriget.

Jag kan se händelser före att Ryssland agerar militärt. Det är korrekt.
Citera
2022-07-30, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Du får formulera dig begripligt om du förväntar dig ett svar. Förövrigt ser jag ingen anledning till att CIA och MI6 skulle manipulera förlustsiffror. Deras uppdragsgivare förväntar sig korrekta nummer.
Absolut! Du har övertygat mig. De är oberoende.
Citera
2022-07-30, 00:34
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
”Allierade republiker”? Är inte Ryssland ett land?

Jag tror han presenterar något så exceptionellt som ett nytt RySStrollsargument; ”det har bara dött 5000 RySSar, resten är från separatisterna”.

Lika mycket dynga som alltid från lögnfabrikerna, vi får se hur länge dom driver den tesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in