2022-07-30, 00:17
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Herregud vad gör inte dessa krigsromaner. Varför vill man bekämpa ryssen finns ingen logik i detta.
Har man inte förstått Ukraina seriöst då ska man inte uttala sig som media gör eller du gör.

Man vill bekämpa Ryssen för det är ett krigstokigt land som inlett ett angreppskrig med annektering som mål, och om man inte stoppar dem nu kommer de fortsätta. Varför försvarade sig Sovjet mot Hitler? Borde de inte bara gett sig?
Citera
2022-07-30, 00:18
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ukraina har utplånat hälften av Rysslands armé i Ukraina. Nu är det bara den andra hälften kvar.
Jag hoppas varandra jävla ryzz dör.

Varenda en.
Citera
2022-07-30, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ukraina har utplånat hälften av Rysslands armé i Ukraina. Nu är det bara den andra hälften kvar.
Hälften!?

Inte alls. De har utplånat mer än 100% enligt aftonbladet och Flashback. Ryssland änvänder 175.000 för sin operation. över 40.000 döda. Och man räknar alltid med minst tre gånger så många skadade. Så 40.000 döda och 120.000 skadade av totalt 175.000 soldater. och trots det så vinner Ukraina med sin speciella taktik att hela tiden taktiskt falla tillbaka med många förluster.
Citera
2022-07-30, 00:20
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ingen tar er på allvar vilka dårar räknar döda som något slags vad som helst väx upp

Fast ni rabblar ju hela tiden den felaktiga siffran 14000 dödade i Donbass, när ni slaktat åttadubbelt så många Ukrainare, givetvis är förlustsiffror viktigt.
Speciellt för att ge perspektiv på erat barbari.
Citera
2022-07-30, 00:21
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
OK lite sent för barn att vara uppe men jag gör ett undantag eller det gör jag inte frågan är för dum att besvara

Det är nog du som är för dum att svara. Och barn ska vi nog inte blanda in i detta men naiva människor behöver inte vara barn. Jag tror inte du är ett barn utan antingen en naiv människa som går i Ryssens ledband eller så är du ryss själv och ingår i påverkansoperationen. En normal människa tänker inte som såna som du.
Citera
2022-07-30, 00:21
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Herregud vad gör inte dessa krigsromaner. Varför vill man bekämpa ryssen finns ingen logik i detta.
Har man inte förstått Ukraina seriöst då ska man inte uttala sig som media gör eller du gör.
Finns det ingen logik i att man vill besegra ryssarna i Ukraina?

Kan du inte vara lite mer kreativ?
Citera
2022-07-30, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Varför är jag inte förvånad? Lite smickrande dock att du tror att jag har källor där. Tack!
Du menar ännu mer oberoende källor än MI6 och CIA?
Citera
2022-07-30, 00:24
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ryssland mobiliserar inte utan man skriver anställningavtal. Och man gör det inte med särskilt många eftersom man kan välja och vraka. det handlar om erfarna personer inom det arbetet som krävs. Det är kortsiktiga avtal. Man ska bara kunna köra runt med de som man redan har avtal med.

Avtalet upphör dock vid dödsfall…..
Citera
2022-07-30, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Ja, det är så ryssen agerar, långsiktigt, nen du borde kanske hålla dig till fotboll istället för att stödja folkmord och andra krigsbrott här? Hur kan du leva med dig själv?

Jag stödjer inte Ryssland, men jag försöker visa på att det finns en verklighet som inte Aftonbladet, SVT, CNN osv vill visa.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Helt ärligt när hörde du av ryssen sist antagligen aldrig varför i hela fridens namn skulle du deras land är enormt.

Vad tusan menar du nu? Skriv så man begriper människa! Jag hör av ryssen varje dag, du med antar jag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Precis, mycket kan klargöras bara genom att följa vilka narrativ den västliga regimmedian väljer att sprida. Väldigt tyst om ryssarnas påstådda massaker i Butja sista tiden.

Vad gäller attacken mot de ukrainska POWs så lutar jag just nu åt att det var ukrainarna som utförde attacken. Motivet skulle kunna vara att röja Azov/CIA/Hollywoodnazisterna ur vägen innan de hinner vittna om krigsbrott utförda av den ukrainska krigsmakten.

Azovsoldaterna kommer knappast ha några som helst lojaliteter med Zelenskyy efter den artillerineskjutningen.

Ett annat alternativ ska kunna vara att USA nu vill att ett inbördeskrig ska bryta ut i Ukraina för att helt kunna lägga ned hela Ukrainakaoset och kunna dra sig ut utan att hävda nederlag.
Zelenskyy-gänget har aldrig varit på god fot med azovbrigaden.

Mitt tips är att Zelenskyy inom kort kommer att tvingas fly till USA inom och att Ukraina därefter helt kollapsar.
Citera
2022-07-30, 00:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hälften!? Inte alls. De har utplånat mer än 100% enligt aftonbladet och Flashback.

Enligt USA så är det hälften. Det tycker jag låter rimligt med tanke på vilka enorma problem Ryssland har i Ukraina just nu. De är svaga, och söker febrilt efter nya soldater, för att ersätta sina stora förluster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in