2022-07-30, 00:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Väldigt bra inlägg. Men lite oklart. Vad är skillnaden på 2) och 3) ?
Tack. Jag tänkte mig att kategori 2) främst drivs av avsky, mot Ukraina eller USA, och att 3) anlägger ett slags longue durée-perspektiv på konflikten, inräknat historiska faktorer, och tar i beaktande vad seger för den ena eller andra sidan skulle kunna innebära. En variant på trean är ju användare som egentligen skiter i Ukraina men vill att Ryssland ska förlora där och inte attackera t.ex. Sverige. Typ.

Alla tre kategorier överlappar så klart.

Longue durée på Wikipedia
Citera
2022-07-30, 00:10
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Om du bortser från de allierade republikerna så är det en rimlig siffra.

”Allierade republiker”? Är inte Ryssland ett land?
Citera
2022-07-30, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Vilket NATO land har mobiliserat? Kan du försöka ge mig ett svar med någon som helst förankring i verkligheten.

Jag tror inte att något lsand har mobiliserrat. Men jag tror att Ukraina har fått resurser som motsvarar 70 miljarder USD från enbart USA och en hel del från andra länder. Jag vet att Ukraina fått training från Nato så att de ska motsvara Natos skicklighet sedan drygt åtta år. Och jag vet att Ukraina trots detta förlorar. Hela tiden.
Citera
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Rysstrollen på Flashback slutar aldrig förvåna mig.

Nu menar användaren Brille86 att NATO och Ryssland hela tiden har befunnit sig i en strid mot varandra och att NATO alltid har förlorat.

Jag hoppas verkligen att Ryssland faktiskt betalar många av rysstrollen i denna tråd, dom är så brutalt dåliga på att sprida desinformation.

De är så genant dåliga på historia samt konsekvensanalys samt hur andra länder och organisationer fungerar att det liknar lyteskomik

Jag har vid ett flertal tillfällen undrat hur delforumet revisionism samt allmänna konspirationsteorier hamnat i tråden .

Jag nämner inga namn men vissa i sin iver gör mer skada för Ryssland än vad de gör nytta / att vinna ett krig är relativt simpelt men att planera framåt och vinna freden har de inte en tanke på
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ukraina måste gör en Israel och sätta samman ett team som ska jaga de ryska krigsbrottslingarna resten av livet. Har man begått brott i Ukraina genom att delta i kriget mot ukrainska kvinnor och barn ska man veta att rättvisan kan komma vilket dag som helst.
Utmärkt idé! Ett Ukrainskt mossad som tar ut mål i Ryssland skulle även vara önskvärt.
Citera
2022-07-30, 00:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Nato har satsat allt på ett kort. Och man förlorar. mot ett Ryssland som demonstrativt inte ens mobiliserar.

Det är en förlust och kan inte förklaras bort.

Hela världen ser det, och därmed är världen redan förändrad.

Ukraina har utplånat hälften av Rysslands armé i Ukraina. Nu är det bara den andra hälften kvar.

Citat:
Half of Russian troops sent into Ukraine have been killed or injured, US estimates

More than 75,000 Russians have been killed or injured in the war in Ukraine so far, according to classified estimates from the Biden administration.

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2022/07/28/russia-has-suffered-75000-casualties-ukraine-war-far-us-estimates/
Citat:
Roughly half of the Russian troops initially sent to invade Ukraine are estimated to have been killed or wounded, indicating that the ongoing conflict has enacted a sizable toll on Russia.

Representative Elissa Slotkin on Wednesday told CNN that over 75,000 Russian soldiers have been either killed or wounded since Russia began its invasion on February 24. Slotkin made the remarks after attending a classified briefing on the war in Ukraine with Biden administration officials who described the Russian military as drained.

In the leadup to its invasion of Ukraine, Russia reportedly amassed 150,000 soldiers along the Ukrainian border. Since then, figures on Russian losses have remained nebulous. The new numbers, if confirmed, would mean heavy losses for Russia as Ukraine presses ahead with a counteroffensive.

https://www.newsweek.com/russian-casualties-ukraine-surpass-75000-us-intelligence-1728598
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Snälla hela NATO med USA är i Ukrania och får bäng dom har inte mer att skicka och den onde ryssen bara maler på och tar vad som är deras rätt.
Case closed. Jag tror du har Nato under sängen och bakom köksgardinerna också.

Är alla ryssrunkare lika psyksjuka? Det verkar så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
”Allierade republiker”? Är inte Ryssland ett land?

Ha ha det finns republiker som strider mot Ukraina med Rysslands hjälp. Om du vill se dem som en del av Ryssland så är det upp till dig.
Citera
2022-07-30, 00:13
Medlem
%s avatar
Citat:
Jag tvivlar på dina källor inom CIA och MI6.
Varför är jag inte förvånad? Lite smickrande dock att du tror att jag har källor där. Tack!
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Snälla hela NATO med USA är i Ukrania och får bäng dom har inte mer att skicka och den onde ryssen bara maler på och tar vad som är deras rätt.

Du sitter ju vara och fantiserar, lever i en drömvärld, NATO med USA slåss inte i Ukraina, hur svårt kan det vara att förstå?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Vad är det du inte begriper?

Att Ukraina bekämpar ryssen med lånade Nato-vapenär inte samma sak som att Nato aktivt deltar i kriget. Om Nato verkigen deltog i kriget enligt ordets sanna betydelse, så skulle den ryska cancersvulsten avlägsnas från ukrainsk mark inom loppet av några timmar.

Visst ja, ett tag försökte Ryssland skylla Ukrainas effektiva försvar av Mariupol på att både amerikanska och franska generaler gömde sig i stålverket Azovstal, vilket naturligtvis visade sig vara fullständigt nonsens. Är det dessa fantasier du tänker på när du hävdar att Nato krigar i Ukraina?

Herregud vad gör inte dessa krigsromaner. Varför vill man bekämpa ryssen finns ingen logik i detta.
Har man inte förstått Ukraina seriöst då ska man inte uttala sig som media gör eller du gör.
Citera
2022-07-30, 00:15
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ha ha det finns republiker som strider mot Ukraina med Rysslands hjälp. Om du vill se dem som en del av Ryssland så är det upp till dig.

Vilka republiker då? Vad menar du med republik? Det är en statsform för ett land på svenska men jag antar du har ryska som modersmål där det kanske betyder något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in