2022-07-29, 17:31
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Om det är en olycka så är det just det,en olycka. Ingen blir häktad för en olycka dock kan man bli dömd till vållande,det är då ett oaktsamhetsbrott och annat än böter och samhällstjänst kommer knappast på fråga. Om hunden skulle vara skyldig så blir inte husse häktad,likaså om barnet skulle råkat ramla i golvet från skötbordet då något uppsåt inte finns.

Här måste finnas tydliga och klara tecken på brott eftersom ambulansen kallar på polis. Knappast då förgiftning eller kvävning utan yttre våld vars resultat blir ytterst synligt och svårt att förklara bort.

Vill inte säga något om skuldfrågan ännu men allt pekar ju i en tydlig riktning. Polis och åklagare skulle ha väldigt mycket att förklara om man vidtagit dessa tvångsmedel och det visar sig vara en olycka,jag håller det i princip som uteslutet även om konstiga saker händer även hos vår juridiska expertis i mellan varven. Vi ska komma ihåg att alla som jobbar inom blåljus och rättsväsende är människor men det är relativt sällan de gör fel om man beaktar deras arbetsbörda.

Hundägare är strikt ansvariga för sina hundars agerande till skillnad från alla andra djurägare. Om en hund skadar någon eller något blir hundägaren ansvarig. Då är det ingen olycka.
Citera
2022-07-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Hundägare är strikt ansvariga för sina hundars agerande till skillnad från alla andra djurägare. Om en hund skadar någon eller något blir hundägaren ansvarig. Då är det ingen olycka.

Precis! Hade varit bättre för honom om han hade haft katt istället. En tjock en.
Citera
2022-07-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nja, tillkallas verkligen polis vid olycksfall?

Ja när det gäller små barn och även vuxna vid svåra olyckor. Är ambulanshelikopter inblandad brukar polisen alltid vara med. De kan ju inte landa varsomhelst utan man måste se till att folk inte kommer ivägen.
Citera
2022-07-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Polisen har ju tydligen hittat antal? föremål/bevis vid husrannsakan vilket gör det mindre sannolikt att det handlar om spädbarnsdöd.

Om nu inte hunden som enligt L ska ha kvävt bebisen gått sönder och definieras som flera föremål av Polisen. Förra hunden dog ju.
Citera
2022-07-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Mamman är inte misstänkt för att ha skadat bebisen.

Uppgifterna om otrohet och våldsamhet kommer från mig, eftersom det är sådant jag vet. Och, än en gång, jag har ingen anledning att ljuga eller hitta på.

Berätta mer! Är både mamman o pappan otrogna och våldsamma? Vad mer vet du om dom?
Citera
2022-07-29, 18:21
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Om det är en olycka så är det just det,en olycka. Ingen blir häktad för en olycka dock kan man bli dömd till vållande,det är då ett oaktsamhetsbrott och annat än böter och samhällstjänst kommer knappast på fråga. Om hunden skulle vara skyldig så blir inte husse häktad,likaså om barnet skulle råkat ramla i golvet från skötbordet då något uppsåt inte finns.

Här måste finnas tydliga och klara tecken på brott eftersom ambulansen kallar på polis. Knappast då förgiftning eller kvävning utan yttre våld vars resultat blir ytterst synligt och svårt att förklara bort.

Vill inte säga något om skuldfrågan ännu men allt pekar ju i en tydlig riktning. Polis och åklagare skulle ha väldigt mycket att förklara om man vidtagit dessa tvångsmedel och det visar sig vara en olycka,jag håller det i princip som uteslutet även om konstiga saker händer även hos vår juridiska expertis i mellan varven. Vi ska komma ihåg att alla som jobbar inom blåljus och rättsväsende är människor men det är relativt sällan de gör fel om man beaktar deras arbetsbörda.

Strypning och även kvävning som kan orsaka kraftiga hjärnskador ger synliga skador. Detta tillsammans med en dum förklaring om att hunden skulle lagt sig på barnet skulle nog också få det att verka misstänkt.
Citera
2022-07-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det finns många kvinnor som har konstaterats lida av borderline personlighetsstörning, som uppvisat samma kaosartade liv, gärna med missbruk av alkohol och andra substanser.
Se bara på @mber Heard, eller Lydia Barth, som dömdes för mordet på "sambon" Emil Fremdling, förra året, sk Bålstamordet.
Mycket likt "systerskap" om jag får lov att dra några paralleller.

Är mamman i detta fall "fri" hemma med barnen, igen?
Hon kommer ju inte dömas för mord eller vållande, även om jag kan se att det är hennes ageranden och val som lett fram till det tragiska dödsfallet.

Va? Hennes agerande ? Det man vet är att hon är släpptes så det finns EN person misstänkt och häktad i dag. Oavsett vad hon gjort eller hur hon levt så har det inget med att grovt misshandla ett spädbarn att göra.
Citera
2022-07-29, 18:51
Medlem
Saffron67s avatar
Citat:
Helt korrekt.

Gringegoof,
Jag ser att du vet ungefär det jag vet. Jag har också hängt med i tråden sen inlägg ett.
Jag kan också läsa mellan rader, och det är uppenbart varifrån du fått din info, och vad du själv tror är riktigt lyser igenom. Du har rätt i mycket du säger/skriver. Men vill du hålla dig objektiv behöver du se över vem du tar parti för.
Jag vet precis vad du vet, kanske till och med mer och jag ör synnerligen objektiv och har inte någonstans i tråden tagit parti för någon, rättat någon, kommenterat någon.
Jag har vid två tillfällen uttryckt ett kort fakta och tråden får spinna på.
Tro inte att du är ensam om att "veta" saker.

Jag vill också uttrycka en stor sorg över den förlorade bebisen, en mamma som förlorat sitt barn, en pappa som förlorat sitt barn och två pojkar som förlorat sin syster.
Därtill mor- och farföräldrar, mostrar, fastrar, morbröder och nära vänner som också är i stor sorg och oförståelse.
Citera
2022-07-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saffron67
Gringegoof,
Jag ser att du vet ungefär det jag vet. Jag har också hängt med i tråden sen inlägg ett.
Jag kan också läsa mellan rader, och det är uppenbart varifrån du fått din info, och vad du själv tror är riktigt lyser igenom. Du har rätt i mycket du säger/skriver. Men vill du hålla dig objektiv behöver du se över vem du tar parti för.
Jag vet precis vad du vet, kanske till och med mer och jag ör synnerligen objektiv och har inte någonstans i tråden tagit parti för någon, rättat någon, kommenterat någon.
Jag har vid två tillfällen uttryckt ett kort fakta och tråden får spinna på.
Tro inte att du är ensam om att "veta" saker.

Jag vill också uttrycka en stor sorg över den förlorade bebisen, en mamma som förlorat sitt barn, en pappa som förlorat sitt barn och två pojkar som förlorat sin syster.
Därtill mor- och farföräldrar, mostrar, fastrar, morbröder och nära vänner som också är i stor sorg och oförståelse.

Så vad vet du?
Citera
2022-07-29, 18:57
Medlem
Troligtvis. Slog han till henne lite.... Sen fortsatte hon skrika och det blev ännu mer smällar... Och ännu mer..
Citera
2022-07-29, 19:02
Avslutad
Citat:
Mm, jag beklagar verkligen det inträffade.

I kärlek och krig är alla medel tillåtna, sägs det.

Jävligt tragiskt.
Hoppas att L hålls under uppsikt så att han inte tar sanningen med sig i graven och förundersökningen läggs ned pga GM lyckats begå självmord i häktet. Konstigare saker har hänt..

Jag undrar om den ömme modern kan se sin del i vad som nu skett?

Har hon någon konstaterad personlighetsstörning, eller är det pga arv och miljö som hon levt så "promiskuöst" och ansvarslöst?

Citat:
Så gör även jag. Det är fruktansvärt ledsamt, allting. Det är därför jag nånstans hoppas på att det faktiskt var en olyckshändelse. Den andra förklaringen är för hemsk.

Modern är nog inte helt hundra nej. Synnerligen promiskuös och - åtminstone tidigare i livet - våldsam mot andra kvinnor. Väldigt instabil, men jag kan inte tänka mig att det någonsin riktats mot barnen. Det är i relationer med andra vuxna det varit väldigt gungigt periodvis. Vilket ju säger sig självt, om man har barn med en man, är otrogen och gifter sig med älskaren, mot vilken man sedan är otrogen igen och skaffar barn med en tredje (läs: råkar bli gravid med). Allt inom loppet av drygt ett år. inte direkt sunt.

Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
Spekulation: Gissar på en släng av Borderline Personality Disorder hos modern.

Noterar att mormor och moster inte längre är vän med L*kas på FB.

Citat:
Det finns många kvinnor som har konstaterats lida av borderline personlighetsstörning, som uppvisat samma kaosartade liv, gärna med missbruk av alkohol och andra substanser.
Se bara på @mber Heard, eller Lydia Barth, som dömdes för mordet på "sambon" Emil Fremdling, förra året, sk Bålstamordet.
Mycket likt "systerskap" om jag får lov att dra några paralleller.

Är mamman i detta fall "fri" hemma med barnen, igen?
Hon kommer ju inte dömas för mord eller vållande, även om jag kan se att det är hennes ageranden och val som lett fram till det tragiska dödsfallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Va? Hennes agerande ? Det man vet är att hon är släpptes så det finns EN person misstänkt och häktad i dag. Oavsett vad hon gjort eller hur hon levt så har det inget med att grovt misshandla ett spädbarn att göra.
Det var spekulerande om vad som kan ha föranlett händelsen.
Läs mina tidigare inlägg och svar, så ser du sammanhanget
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-29 kl. 19:13.
Citera
2022-07-29, 19:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Då är det vållande och icke mord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in