2022-07-29, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Varifrån kommer uppgiften om mammans våldsamhet, otrohet mm? Kan verkligen inte se kopplingen till att skada och döda flickan och gör det verkligen inte mer begripligt även om så är fallet.

Mamman är inte misstänkt för att ha skadat bebisen.

Uppgifterna om otrohet och våldsamhet kommer från mig, eftersom det är sådant jag vet. Och, än en gång, jag har ingen anledning att ljuga eller hitta på.
Citera
2022-07-29, 11:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Friggis
Förmodligen många fel hos denna mamma , men det är trots allt pappan som verkar vara den skyldige. Vilken sorts män tror du att det är som dras till sådana kvinnor ? Samma skrot och korn, stackars barn.
Nej jag skulle inte vilja påstå att det endast är män av samma skrot och korn som dras till "sånna kvinnor".
Det är kvinnorna som förför och tar vad dem vill ha, när dem är klara, vandrar dem vidare mot nästa mål.
Kan nästan liknas vid en spindelart där honan efter parningen anser att har hannen spelat ut sin roll, och då kan honan lika väl dra nytta av den energi han innehåller.

https://illvet.se/djur/parning/varfor-ater-en-del-honor-upp-sin-make-efter-parningen

Män har en tendens att falla för vackra charmiga kvinnor, helt enkelt. Få män skulle klara av att gå ut offentligt och berätta om hur illa dem blivit behandlade.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-29 kl. 11:52.
Citera
2022-07-29, 11:51
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Mamman är ju försatt på fri fot, det vet vi. Vet inte om hon är med de andra barnen eller om de är med sin pappa i detta nu. Barnen har varit med sin pappa i veckan i alla fall.
Är det den hon är gift med, som är pappa?
Citera
2022-07-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnedGurka
Inte så självklart för mig uppenbarligen 😉 Tack för svar,

Haha, sorry för raljant ton! FUP släpps automatiskt när åtal väcks. Däremot kan såklart vissa delar vara sekretessmarkeringar. Men när åtalet väcks bör vi kunna få ta del av pappans version och av åklagarens gärningsbeskrivning.

Som jag skrev tidigare, det är inte ett särskilt komplicerat fall rent utredningstekniskt. Rättsmedicin lär rätt snabbt och lätt ta reda om det är kvävning eller en olyckshändelse. Det är väl de två versionerna som står till buds. Några ytterligare förhör, tömning av telefoner för att se vad som kommunicerats under natten och dagarna innan och lite sånt där. Skulle tro att vi har ett åtal väckt redan i augusti.
Citera
2022-07-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5

Läs tråden.

Nej, personen hon är gift med har inga barn.
Pappan till de två äldre barnen är en helt annan person som inte har något med detta att göra.
Pappan till bebisen levde tillsammans med mamman.

Det är rörigt, jag vet.
Citera
2022-07-29, 11:58
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Läs tråden.

Pappan till de två äldre barnen är en helt annan person som inte har något med detta att göra.

Det är rörigt, jag vet.
Var var hon på natten? Hos sin make eller fadern till 2? Eller en ny förmåga?
Citera
2022-07-29, 11:59
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Läs tråden.

Det är rörigt, jag vet.

Aha, rörigt var ordet. Tack för din information i tråden som lyfter den till en sansad nivå.

Hoppas de äldre barnens pappa är en stabil person!? Vilket trauma att växa upp med, lillasyster mördad…
Citera
2022-07-29, 11:59
Medlem
Citat:
Var var hon på natten? Hos sin make eller fadern till 2? Eller en ny förmåga?

Allt jag vet är att hon inte var hemma och att barnen sagt i förhör att "mamma var på kalas". Hos vem eller vart, vet ej. Sannolikt ute i någon ny otrohetsaffär, är vad jag fått till mig. Men jag vet inte säkert.
Citera
2022-07-29, 12:00
Medlem
Citat:

Nä som jag har förstått det som så är det en R(?) som är pappa till sönerna. Hon är gift med en J, och L är ju då pappan till de avlidna spädbarnet. För mig om att jag läst de tidigare i tråden.
Citera
2022-07-29, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Aha, rörigt var ordet. Tack för din information i tråden som lyfter den till en sansad nivå.

Hoppas de äldre barnens pappa är en stabil person!? Vilket trauma att växa upp med, lillasyster mördad…

Mycket stabil person och har som sagt ingenting med saken att göra alls.

Det hela är djupt tragiskt och mycket ledsamt och jag hoppas min själ att Luk*s berättar vad som verkligen hänt, inte håller kvar vid en påhittad version eller, för den delen, tar sitt liv.
Citera
2022-07-29, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Kanske lite OT men egentligen inte, minns ni Theo?
Kusligt med vad barn råkar ut för, varningsklockor borde ringa för de som nu får läsa om sådana fall och ligger i riskzonen för att drabbas...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0E9xM0/sambon-dodade-theo-2

Men fy fan vilken mardröm 😭
Citera
2022-07-29, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
Nä som jag har förstått det som så är det en R(?) som är pappa till sönerna. Hon är gift med en J, och L är ju då pappan till de avlidna spädbarnet. För mig om att jag läst de tidigare i tråden.

Helt rätt uppfattat.
R=pappa till de äldre barnen.
J=make, dock separerad, har inga barn.
L=bebisens pappa, var hemma med alla tre barnen under natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in