2022-07-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
R*bin J*hanss*n. Verkar vara en i allra högsta grad reko person, har sina pojkar varannan vecka och är på intet sätt inblandad i den här sorgliga historien.

Helt korrekt.
Citera
2022-07-29, 15:51
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Ja, en väldigt komplicerad situation.

Sen läste jag nånstans att hon och den här Lukas bor hos hennes föräldrar och att ett ex också bott där fram tills förra månaden.

Kan vara en trådsanning - ingen aning.

Stämmer det så är det ju väldigt gantilt av hennes föräldrar att ställa upp med rum till sin dotter och alla lover boys samt alla ungar hon ynglar av sig.

Självklart stöter hon på en idiot en dag - vilket hon nu verkat ha gjort och tragedin är ett faktum.
Jag vet inget om ifall exet har bott där samtidigt som pappan gjorde det. Däremot kan det vara så att de inte har bott i samma hus, utan i ett mindre hus på gården. Det är rätt vanligt härikring.
Citera
2022-07-29, 15:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Tack för att du delar med dig. Jag håller med om att versionen med hunden låter otrolig. Samtidigt har jag har svårt att tänka mig att en pappa skulle skada ett oskyldigt spädbarn för att hämnas på att mamman är ute på vift. Då har pappan en allvarlig psykisk störning och det är svårt att tro att mamman i så fall skulle låta pappan ta hand om både deras gemensamma spädbarn och hennes andra barn.

Jag tycker den rimligaste förklaringen är en tragisk olycka som pappan indirekt känner sig skyldig till och skyller på hunden. Till exempel kan han sovit djupt i samma säng som bebisen och råkat kväva den i sömnen, kanske efter att tagit sömntabletter eller druckit alkohol. Det är tyvärr inte helt ovanligt. Om så är fallet har polisens hårda brottsrubricering "synnerligen grov misshandel och grovt vållande till annans död" skapat en massa onödig publicitet och onödiga spekulationer.
Är det ganska vanligt att en 6 månaders bebis kvävs av förälder i sömnen? Mig veterligen är det inte ens vanligt att nyfödda råkar ut för detta? Har du någon källa?
Citera
2022-07-29, 16:00
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Som i så många andra fall med skada och död på små små barn är en man, biologisk pappa eller ej, alldeles för involverad (ex. föräldraledig eller ensam hemma natt osv) och en biologisk mamma som yrkesarbetande, vet inte hur många FUP och domar jag läst om detta i modern tid men det slår visst aldrig fel samt var min första tanke när jag läste om detta fall samt såg mannens obehagliga instagram. En liten bebis som borde ligga och sova skönt intill sin mammas mjuka mjölkfyllda bröst och trygga hjärtslag, ligger istället på rygg som en sköldpadda och sprattlar på en vattenfylld plastmadrass som används för att träna nackmuskulatur (när bebisen ligger på mage) mitt i natten med en tafatt spenslig karl. Hur jävla svårt kan det vara? Det finns många toppenpappor men det är verkligen inte optimalt som mamma att lämna så mycket bebisansvar på en man. Han uppvisar ungefär noll procent omhändertagande förmågor och skulle under normala omständigheter, dvs i en samtid där kulturmarxistiska vanföreställningar om "jämställdhet" inte råder, inte lämnats ensam med ett spädbarn under stora delar av dygnet. Små späda barn ska vara i mammans ständiga närhet, med självklar avlastning och hjälp från flockens övriga kvinnor (mormödrar, systrar osv). Män är sämre med små barn, av helt naturliga skäl. Av samma skäl ska man förstås inte ha regnbågsfamiljer då män är ännu sämre med andras barn...

Fruktansvärt obehagligt fall, som alltid när små barn far illa. Sterilisering och långa arbetsstraff i gruvor i norr är lämpligt, möjligen dispens för modern då hennes andra barn behöver henne. Men de behöver inga fler syskon...

Menar du med detta att en man inte skulle klara av att ha ansvar för en sexmånaders i en enda natt?

Finns hur många toppenfarsor som helst där ute.
Citera
2022-07-29, 16:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Allt jag vet är att hon inte var hemma och att barnen sagt i förhör att "mamma var på kalas". Hos vem eller vart, vet ej. Sannolikt ute i någon ny otrohetsaffär, är vad jag fått till mig. Men jag vet inte säkert.
Ute på sexäventyr redan 6 månader efter en förlossning? Tufft jobbat av henne.
Citera
2022-07-29, 16:18
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Tack för att du delar med dig. Jag håller med om att versionen med hunden låter otrolig. Samtidigt har jag har svårt att tänka mig att en pappa skulle skada ett oskyldigt spädbarn för att hämnas på att mamman är ute på vift. Då har pappan en allvarlig psykisk störning och det är svårt att tro att mamman i så fall skulle låta pappan ta hand om både deras gemensamma spädbarn och hennes andra barn.

Jag tycker den rimligaste förklaringen är en tragisk olycka som pappan indirekt känner sig skyldig till och skyller på hunden. Till exempel kan han sovit djupt i samma säng som bebisen och råkat kväva den i sömnen, kanske efter att tagit sömntabletter eller druckit alkohol. Det är tyvärr inte helt ovanligt. Om så är fallet har polisens hårda brottsrubricering "synnerligen grov misshandel och grovt vållande till annans död" skapat en massa onödig publicitet och onödiga spekulationer.

Om man påverkad av alkohol eller annan drog kväver sitt barn i sömnen åker man dit så det smäller om det. Polisen måste använda korrekt rubricering för att fälla personen för brottet såklart? Man kan inte häkta någon för säg misshandel och sedan åtala för något helt annat bara för att undvika rubriker.
Citera
2022-07-29, 16:19
Medlem
zocus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannybanny
Men snälla när man är sövd efter -urakut- (ej -akut- , då sövs man inte) snitt så får man träffa bebis så fort man vaknar. Man får sin säng ditrullad. Man sitter inte på avskild plats och skriver på insta till pappan 😄
På min fru tog inte ryggmärgsbedövningen inför det planerade snittet så hon fick sövas. Jag fick ta hand om dottern medan de sydde igen henne och rullade ner henne till uppvaket. Det tog ca 90 min innan hon fick träffa barnet. Men du har rätt i att man nog inte kommunicerar via Instagram. När vi kom ner på uppvaket så var hon nätt och jämt vaken, så hon hade inte kunnat kommunicera överhuvudtaget innan dess...
Citera
2022-07-29, 16:22
Medlem
Wooqiprwos avatar
Kan det varit så att ambulanspersonal hittat droger på plats eller att pappan varit synlig påverkad?
Citera
2022-07-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När började de ha nattöppet?
Dessutom söndagsnatt.

Nu kommer jag väldigt sent in här, men för att förklara så finns det faktiskt vissa arbeten på PEAB som pågår både helg och nattetid.
Arbetar själv under PEAB och arbetat både natt och helger på större projekt.
Behövs det stängas av tågspår/spår/vägar eller i allmänhet bara större arbeten kan detta ske när som helst.
Och vad jag kunde se på insta hade mamman kommenterat något om betong.
Större gjutningar kan pågå i 15-48h och gå över både nätter och helger utan problem.
Citera
2022-07-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag kan inte svära på det men mamman som hade ihjäl sin 3-åriga dotter med fentanylplåster för tiotalet år sedan åtalades och fälldes för just mord om jag inte minns fel. Vill minnas att jag själv funderade på rubriceringen då uppsåtet där inte verkade vara annat än att ungen skulle bli tyst så mamma kunde få knarka ifred.

Om du tänker på den ensamstående konstiga tyska kvinnan (inte Arboga-tyskan) så knarkade hon inte uan gav plåstrade på fentanylplåstrena för att flickan skulle dö. Hon försökte också ta död på sig själv men misslyckades. Däremot fick nåt mindre barn sig Fentanyl i nässpraysform och avled.
Citera
2022-07-29, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Hejdu. Har redan flera gånger sagt att jag inte varken tänker avslöja källor eller något annat kring detta.

Men ett flertal personer har hörts. Och utifrån hur polisen frågar går det att pussla samman Luk*s historia, liksom en del annat.

Du behöver inte hålla min trovärdighet högt alls, jag är helt okej med det. Jag berättar vad jag vet och så är det med det.

Jag uppskattar att du delar med dig.
I mina öron är du högst trovärdig.
Hoppas du tänker fortsätta berätta det du kan och vet utan att äventyra nåt om din id.
Citera
2022-07-29, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Män är inte gjorda för att vara ensamma med så små barn själva. Sorry men det är sant. Mammor har ett helt annat tålamod när barnen skriker, har ofta lättare för att klara för lite sömn samt kan ju faktiskt amma barnet tyst! Ändå kan även utbrända mammor flippa. Jag tror att han var svintrött och fick damp och tex försökte tysta barnet genom att skaka, slå, trycka saker mot henne etc. Barn reagerar nämligen på chock och extrem smärta med att bli tysta.

Gjorda och gjorda. De flesta män är ändå något så när normalbegåvade och kan i viss mån förstå konsekvenser av sitt handlande. Alla män är inte sinnesslöa även om din erfarenhet visar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in