2022-07-29, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag JOBBAR på sjukhus.
Id-band får man på akuten. Inte i ambulans.
Har DU aldrig legat på sjukhus?
Jag tror NÅGON med nära relation till barnet var med i helikoptern - sen VEM det varit är oklart.

Hur vet du barnet var medvetslös?
Är det bekräftat?

Då barnet förts iväg innan polis kom till platsen bör ju en av eller båda föräldrarna följt med bebisen till sjukhuset.
Citera
2022-07-29, 11:14
Medlem
feemaxxxs avatar
Det kan inte vara så att den där kvävda bebisen i själva verket inte verkligen var hans barn, och det slog slint när mamman igen drar iväg för otrohetsaffärer? Man borde göra ett faderskapstest...
Citera
2022-07-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Mm, jag beklagar verkligen det inträffade.

I kärlek och krig är alla medel tillåtna, sägs det.

Jävligt tragiskt.
Hoppas att L hålls under uppsikt så att han inte tar sanningen med sig i graven och förundersökningen läggs ned pga GM lyckats begå självmord i häktet. Konstigare saker har hänt..

Jag undrar om den ömme modern kan se sin del i vad som nu skett?

Har hon någon konstaterad personlighetsstörning, eller är det pga arv och miljö som hon levt så "promiskuöst" och ansvarslöst?

Så gör även jag. Det är fruktansvärt ledsamt, allting. Det är därför jag nånstans hoppas på att det faktiskt var en olyckshändelse. Den andra förklaringen är för hemsk.

Modern är nog inte helt hundra nej. Synnerligen promiskuös och - åtminstone tidigare i livet - våldsam mot andra kvinnor. Väldigt instabil, men jag kan inte tänka mig att det någonsin riktats mot barnen. Det är i relationer med andra vuxna det varit väldigt gungigt periodvis. Vilket ju säger sig självt, om man har barn med en man, är otrogen och gifter sig med älskaren, mot vilken man sedan är otrogen igen och skaffar barn med en tredje (läs: råkar bli gravid med). Allt inom loppet av drygt ett år. inte direkt sunt.
Citera
2022-07-29, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag minns Theo mycket väl och hur han manipulerade mamman och omgivningen samtidigt som han utsatte Theo för systematiskt misshandel.

Nej, fallet är äldre - Patrik S dödade sitt styvbarn när mamman var på arbetet.

Han är på frifot för länge sedan.

Fast jag menade inte Patrik, det fallet känner jag till. Han boxade pojken i magen för att han ville porrsurfa ifred.

Jag menar Joaquin
Citera
2022-07-29, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnedGurka
När förväntas FUP vara tillgänglig?
När åtal väcks, såklart.
Citera
2022-07-29, 11:20
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Jag undrar om den ömme modern kan se sin del i vad som nu skett?

Har hon någon konstaterad personlighetsstörning, eller är det pga arv och miljö som hon levt så "promiskuöst" och ansvarslöst?

Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Modern är nog inte helt hundra nej. Synnerligen promiskuös och - åtminstone tidigare i livet - våldsam mot andra kvinnor. Väldigt instabil, men jag kan inte tänka mig att det någonsin riktats mot barnen. Det är i relationer med andra vuxna det varit väldigt gungigt periodvis. Vilket ju säger sig självt, om man har barn med en man, är otrogen och gifter sig med älskaren, mot vilken man sedan är otrogen igen och skaffar barn med en tredje (läs: råkar bli gravid med). Allt inom loppet av drygt ett år. inte direkt sunt.

Spekulation: Gissar på en släng av Borderline Personality Disorder hos modern.

Noterar att mormor och moster inte längre är vän med L*kas på FB.
Senast redigerad av leeloufiive 2022-07-29 kl. 11:22.
Citera
2022-07-29, 11:21
Medlem
Citat:
När åtal väcks, såklart.
Inte så självklart för mig uppenbarligen 😉 Tack för svar,
Citera
2022-07-29, 11:25
Avslutad
Citat:
Så gör även jag. Det är fruktansvärt ledsamt, allting. Det är därför jag nånstans hoppas på att det faktiskt var en olyckshändelse. Den andra förklaringen är för hemsk.

Det finns många kvinnor som har konstaterats lida av borderline personlighetsstörning, som uppvisat samma kaosartade liv, gärna med missbruk av alkohol och andra substanser.
Se bara på @mber Heard, eller Lydia Barth, som dömdes för mordet på "sambon" Emil Fremdling, förra året, sk Bålstamordet.
Mycket likt "systerskap" om jag får lov att dra några paralleller.

Är mamman i detta fall "fri" hemma med barnen, igen?
Hon kommer ju inte dömas för mord eller vållande, även om jag kan se att det är hennes ageranden och val som lett fram till det tragiska dödsfallet.
Citera
2022-07-29, 11:32
Medlem
Citat:

Varifrån kommer uppgiften om mammans våldsamhet, otrohet mm? Kan verkligen inte se kopplingen till att skada och döda flickan och gör det verkligen inte mer begripligt även om så är fallet.
Citera
2022-07-29, 11:32
Medlem
Citat:
Det finns många kvinnor som har konstaterats lida av borderline personlighetsstörning, som uppvisat samma kaosartade liv, gärna med missbruk av alkohol och andra substanser.
Se bara på @mber Heard, eller Lydia Barth, som dömdes för mordet på "sambon" Emil Fremdling, förra året, sk Bålstamordet.

Hon kommer ju inte dömas för mord eller vållande, även om jag kan se att det är hennes ageranden och val som lett fram till det tragiska dödsfallet.

Förmodligen många fel hos denna mamma , men det är trots allt pappan som verkar vara den skyldige. Vilken sorts män tror du att det är som dras till sådana kvinnor ? Samma skrot och korn, stackars barn.
Citera
2022-07-29, 11:44
Medlem
Citat:

Jag kände en stund att det var skönt med en tråd där man fokuserade på någorlunda fakta utan att dra in ”halva befolkningen” som skyldiga och ingen blatte diskussion. J-igt trist att det ska spåra ur nu med ” många kvinnor”. Det finns (vad vi vet)bara en misstänkt i nuläget.
Citera
2022-07-29, 11:49
Medlem
Citat:

Mamman är ju försatt på fri fot, det vet vi. Vet inte om hon är med de andra barnen eller om de är med sin pappa i detta nu. Barnen har varit med sin pappa i veckan i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in