Citat:
Ursprungligen postat av
GringeGoof
Så gör även jag. Det är fruktansvärt ledsamt, allting. Det är därför jag nånstans hoppas på att det faktiskt var en olyckshändelse. Den andra förklaringen är för hemsk.
Modern är nog inte helt hundra nej. Synnerligen promiskuös och - åtminstone tidigare i livet - våldsam mot andra kvinnor. Väldigt instabil, men jag kan inte tänka mig att det någonsin riktats mot barnen. Det är i relationer med andra vuxna det varit väldigt gungigt periodvis. Vilket ju säger sig självt, om man har barn med en man, är otrogen och gifter sig med älskaren, mot vilken man sedan är otrogen igen och skaffar barn med en tredje (läs: råkar bli gravid med). Allt inom loppet av drygt ett år. inte direkt sunt.
Det finns många kvinnor som har konstaterats lida av borderline personlighetsstörning, som uppvisat samma kaosartade liv, gärna med missbruk av alkohol och andra substanser.
Se bara på @mber Heard, eller Lydia Barth, som dömdes för mordet på "sambon" Emil Fremdling, förra året, sk Bålstamordet.
Mycket likt "systerskap" om jag får lov att dra några paralleller.
Är mamman i detta fall "fri" hemma med barnen, igen?
Hon kommer ju inte dömas för mord eller vållande, även om jag kan se att det är hennes ageranden och val som lett fram till det tragiska dödsfallet.