2022-07-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nu är ju inte mamman helt avskriven än.
Tycker hon bär en del skuld ändå, av att skaffa barn med en så pass störd individ och lämna barnet hos honom att ta hand om.
Hur kan hon ha undgått att se tecken?
Sen vad hände med hunden?
Klassisk Flashbackare. En man dödar ett barn men det är ändå mammans fel för att hon skaffade barn med honom... Det är inte den störda individen själv som skiten kastas på.
Citera
2022-07-29, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Kan inte heller få det att gå ihop och förstår inte efter att ha läst hans texter och sett foton/film på instagram 😔💔 hon var så efterlängtad, det bästa som har hänt osv. 😔
Funderar i banorna - han är så ung, kan hon ha skrikit och han har inte fått tyst på henne så hans förstånd rann över ? 🤔

I min värld är det något som inte stämmer när man måste bedyra din kärlek till någon öppet på sociala medier. Har ALDRIG slagit fel att det då inte är riktigt knas i relationen. Att behöva lägga ut så mycket på sociala medier framförallt innan barnet är fött är verkligen inget som på nåt sätt talar för att bebisen ens var älskad. Ännu mindre att pappan på nåt sätt var intellektuellt begåvad nog att förstå innebörden av att ha en bebis. Var och varannan kändis talar ut om att de haft en påklistrad, lycklig och falsk fasad på sociala medier.
Citera
2022-07-29, 16:44
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Man kallar knappast dit polis, anhåller föräldrar så snabbt om om brott är uppenbart. Att barnet förs allvarligt skadad till sjukhus i helikopter utan att ngn förälder får följa med görs garanterat inte om man inte har tillräckligt på fötterna. Nej, jag tror inte på olycka eller ens försummelse, snarare vållande.
Finns det klarlagt att ingen förälder fick följa med?
Min uppfattning är att ambulanspersonalen larmade polis efter att helikoptern lyft och att polisen kom dit sen och att då pappan följt med barnet i helikoptern.

Han blev sen anhållen i sin utevaro och greps senare.
Citera
2022-07-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millas123
En tanke bara- kan hunden ha åsamkat bebisen skador som hon dog av?

Hunden Bosse är väl också död så som jag förstått det. Han blev ett år gammal och dog innan bebisen. Så nej.
Citera
2022-07-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Hunden Bosse är väl också död så som jag förstått det. Han blev ett år gammal och dog innan bebisen. Så nej.

Förra hunden dog ung. Den hette Bosse.
Nu har de en ny som syns på barnbilderna Instagram. 20:e augusti -21 finns en hundvalpsbild på den.
Senast redigerad av DeepRoses 2022-07-29 kl. 16:55.
Citera
2022-07-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Det finns en tik på adressen skriven på henne, gissar att tiken inte heter Bosse.
Citera
2022-07-29, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googlad1234
En kvalificerad gissning på att der rör sig om pundare alt psykisk ohälsa. Fast det ena behöver inte utesluta det andra då man förfaller rätt sjuk i huvudet om man skadar sitt barn!
Men kan förstå att det slinter om det skriks nonstop i 7h och allt man vill ha är tystnad. Fast vägen dit är aningen kortare än för vissa.

"X hände deras barn och de använder droger och/eller är psykiskt sjuka."

Är motsatsen möjlig "X hände deras barn och de använder inte droger och/eller är inte psykiskt sjuka", så är det inte omöjligt (det är tänkbart) att föräldrarna inte har de kvaliteterna.

Det (X hände Ns barn) är fulltständigt irrelevant som premiss för tesen att någon N, använder droger, och det beror på definitionen av "psykiskt sjuka", kanske att inte kunna skilja på rätt och fel vilket är möjiga kvaliteter samtidigt som X hände deras barn, men motsatsen är inte utesluten.
Senast redigerad av Galant-Rabalder 2022-07-29 kl. 17:01.
Citera
2022-07-29, 17:04
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galant-Rabalder
"X hände deras barn och de använder droger och/eller är psykiskt sjuka."

Är motsatsen möjlig "X hände deras barn och de använder inte droger och/eller är inte psykiskt sjuka", så är det inte omöjligt (det är tänkbart) att föräldrarna inte har de kvaliteterna.

Det (X hände Ns barn) är fulltständigt irrelevant som premiss för tesen att någon N, använder droger, och det beror på definitionen av "psykiskt sjuka", kanske att inte kunna skilja på rätt och fel vilket är möjiga kvaliteter samtidigt som X hände deras barn, men motsatsen är inte utesluten.

Bara jag som inte fattar ett skit? Kan du tala klarspråk?
Citera
2022-07-29, 17:08
Avstängd
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är det ganska vanligt att en 6 månaders bebis kvävs av förälder i sömnen? Mig veterligen är det inte ens vanligt att nyfödda råkar ut för detta? Har du någon källa?

Det fanns en länk i mitt inlägg. Jag vet dock inte åldersfördelningen på bebisarna.
Citera
2022-07-29, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Bara jag som inte fattar ett skit? Kan du tala klarspråk?

Det kanske klarnar om du tänker efter. Kanske består det som fortsatt grumligt fastän du tänker efter.
Citera
2022-07-29, 17:22
Medlem
Om det är en olycka så är det just det,en olycka. Ingen blir häktad för en olycka dock kan man bli dömd till vållande,det är då ett oaktsamhetsbrott och annat än böter och samhällstjänst kommer knappast på fråga. Om hunden skulle vara skyldig så blir inte husse häktad,likaså om barnet skulle råkat ramla i golvet från skötbordet då något uppsåt inte finns.

Här måste finnas tydliga och klara tecken på brott eftersom ambulansen kallar på polis. Knappast då förgiftning eller kvävning utan yttre våld vars resultat blir ytterst synligt och svårt att förklara bort.

Vill inte säga något om skuldfrågan ännu men allt pekar ju i en tydlig riktning. Polis och åklagare skulle ha väldigt mycket att förklara om man vidtagit dessa tvångsmedel och det visar sig vara en olycka,jag håller det i princip som uteslutet även om konstiga saker händer även hos vår juridiska expertis i mellan varven. Vi ska komma ihåg att alla som jobbar inom blåljus och rättsväsende är människor men det är relativt sällan de gör fel om man beaktar deras arbetsbörda.
Citera
2022-07-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
För hon och han är Jehovas och de får ikke skilja sig.

Vafan… Blir bara värre och värre detta…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in