2022-07-28, 15:50
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Finns det någon direktlänk till klippet så att man kan få se det här intressanta? Jag har inte insta och hittar heller inget konto när jag googlar på hans namn.
https://scontent-cph2-1.cdninstagram.com/v/t50.16885-16/293678769_772379890465939_6297111322436305006_n.mp 4?efg=eyJ2ZW5jb2RlX3RhZyI6InZ0c192b2RfdXJsZ2VuLjcy MC5pZ3R2LmJhc2VsaW5lIn0&_nc_ht=scontent-cph2-1.cdninstagram.com&_nc_cat=107&_nc_ohc=_8nM-phCKQoAX_qWTis&edm=ABmJApABAAAA&vs=609577153858732 _407892592&_nc_vs=HBksFQAYJEdMRXVnUkdUdkFDMWViNENB RzRBNkZ4aTFXTlhidlZCQUFBRhUAAsgBABUAGCRHTm9XY2hIdl BNcmJtS01BQ UpUSzNYcnI4UEEwYnZWQkFBQUYVAgLIAQAoABgAGwGIB3VzZV9 vaWwBMRUAACbKmO2JiuvXPxUCKAJDMywXQC4Q5WBBiTcYEmRhc 2hfYmFzZWxpbmVfMV92MREAdewHAA%3D%3D&_nc_rid=c05eee c892&ccb=7-5&oe=62E50D3D&oh=00_AT8wZT7F8mVw8nemAHp3uNZcHChYhZ e1nXUk6vIAQw5YjA&_nc_sid=6136e7
Citera
2022-07-28, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiquita
Händer alltid mig sen jag bytte till iPhone! Jag smsar länken till mig själv och då kan jag öppna den tillslut🙄

Snyggt - tack!
Citera
2022-07-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Bebisen var inte ensam , pappan pratade med henne medan han filmade.
Hur tror du att förälder skulle kunna göra någonting under sin föräldraledighet om de alltid skulle ha bebisen parkerad i till sig
Har dessutom om jag inte har helt fel att det funnits en del oro från barnläkare att barn numera är lite sena med motorik och BVC måste uppmana föräldrar att låta barn ligga mer och träna sin motorik och inte hela tiden bära dem

Bebisen var ensam med en pappa som sitter häktad för att nu ha dödat den.
Om du vill diskutera föräldraledighet, barnmotorik och liknande, föreslår jag familjeliv*
Citera
2022-07-28, 16:04
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
https://www.tv4.se/artikel/4FR5JcGmhXql3gPn06vCN4/spaedbarnet-har-doett-mord-utreds

– Mannen visade inga känslor alls, berättar TV4 Nyheternas reporter Sara Choghrich, på plats vid Nyköpings tingsrätt.

FYFAN!!!

Hennes bedömning är ju subjektiv. Om han är svårt chockad eller har fått lugnande eller så, så kan han se oberörd ut. Men det kan ju så klart, även vara så att han faktiskt är likgiltig.
Citera
2022-07-28, 16:08
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur kan hon arbeta på ett BYGGE om hon sitter i rullstol..?

Citat:
Ursprungligen postat av Snowflake85
Hon är arbetsledare vilket är en tjänstemannaroll. Man arbetar då ute i produktion men inte som hantverkare så det är inte en lika fysisk tjänst.
Som arbetsledare på ett bygge vistas man ute på byggarbetsplatsen och det skulle vara mycket svårt att klara av det som rullstolsburen. Marken är ojämn, man ska upp och ner ur schakter och grunder, tillfälliga vägar är inte tillgänglighetsanpassade och det står mycket material utplacerat. Byggbodar brukar sällan vara tillgänglighetsanpassade. Jag har under mina år inte sett någon rullstolsburen jobba på en byggarbetsplats även om det säkert finns. Vanligen börjar man då med andra uppgifter mer centralt på kontor, typ projektledning eller kalkyl etc.
Citera
2022-07-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Som arbetsledare på ett bygge vistas man ute på byggarbetsplatsen och det skulle vara mycket svårt att klara av det som rullstolsburen. Marken är ojämn, man ska upp och ner ur schakter och grunder, tillfälliga vägar är inte tillgänglighetsanpassade och det står mycket material utplacerat. Byggbodar brukar sällan vara tillgänglighetsanpassade. Jag har under mina år inte sett någon rullstolsburen jobba på en byggarbetsplats även om det säkert finns. Vanligen börjar man då med andra uppgifter mer centralt på kontor, typ projektledning eller kalkyl etc.

Många av dom sitter inte i rullstol på heltid utan då och då när de skadat sig extra eller har mycket ont. Hon sitter nog inte i rullstol på heltid. Men det har nog inget med brottet att göra.
Citera
2022-07-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modig35
Pappan heter l*kas *kblad på Facebook

*u
*e

Fått koll på det nu men tack ändå!
Citera
2022-07-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHolden
Bebisen var ensam med en pappa som sitter häktad för att nu ha dödat den.
Om du vill diskutera föräldraledighet, barnmotorik och liknande, föreslår jag familjeliv*
Det är du som anser att man utifrån filmen kan avgöra att barnet for illa, vilket man inte kan .
Jag kan personligen tycka att det är lite märkligt att pappan började sin föräldraledighet ensam så tidigt med ett barn som var så mycket för tidigt född eftersom det var hans första barn .
Citera
2022-07-28, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Nej absolut, jag håller med.
Citera
2022-07-28, 16:25
Medlem
Barnet ser inte ut att m bra på första bilden. Med en scarfs runt halsen
Citera
2022-07-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om avsikten inte var att döda och att han inte borde förstått att det skulle kunna leda till döden så är kriteriet för mord inte uppfyllt.
Uppsåtet måste finnas.

Om jag slår dig för att döda dig så är det mord.
Om jag slår dig så du tar ett snedsteg ramlar, spräcker skallen och dör så är det inte mord. Jag ville inte döda dig och jag kunde inte förutse att du skulle snubbla, spräcka skallen och dö ...

Det räcker inte att någon dör för att det skall vara mord

Nej jag vet det, egentligen, men tack för förtydligandet. Det blir lite rimligare med din förklaring.
Men å andra sidan, vad förväntar man sig om man synnerligen grovt misshandlar en bebis?
Citera
2022-07-28, 16:32
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammamiapappapia
Svårt att få det att gå ihop. Pappan verkar onekligen väldigt glad för sin lilla dotter på Instagram o video + bilder av den lilla visar en välmående tjej (utifrån vad man kan se). Skulle han plötsligt avsiktligt skada henne? Tänker att han häktas utan uppsåt för att skada henne. Skulle nog satsa mina pengar på att det skett en ren och skär olycka med hunden eller något liknande. Kanske glömde henne i en varm bil eller något? Oavsett så himla sorgligt 😭

Kan inte heller få det att gå ihop och förstår inte efter att ha läst hans texter och sett foton/film på instagram 😔💔 hon var så efterlängtad, det bästa som har hänt osv. 😔
Funderar i banorna - han är så ung, kan hon ha skrikit och han har inte fått tyst på henne så hans förstånd rann över ? 🤔
Senast redigerad av meii 2022-07-28 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in