2022-07-15, 23:21
Medlem
0xgh64s avatar
NordVPN använder jag, men tvivlar att flesta här behöver oroa sig för Europol och liknande att försöka få ut dina loggar.
Citera
2022-07-16, 05:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Blir lite nyfiken, varför vill du ha VPN om du skall läsa lite nyheter t ex på Aftonbladet, Expressen eller whatever du läser?
Lillgrabben här hemma har VPN när han spelar olika spel. Vet inte vad dagens gamers pysslar med som kräver VPN vid gaming, men som jag uppfattat det kan de komma in på andra spelservrar som de annars inte kommer åt. Sen verkar det vara vanligt att ha flera olika spelkonton, vilket kräver VPN för att inte få konton bannade.

Dessa fuskandes små snorungar!
Citera
2022-07-16, 07:28
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Lillgrabben här hemma har VPN när han spelar olika spel. Vet inte vad dagens gamers pysslar med som kräver VPN vid gaming, men som jag uppfattat det kan de komma in på andra spelservrar som de annars inte kommer åt. Sen verkar det vara vanligt att ha flera olika spelkonton, vilket kräver VPN för att inte få konton bannade.

Jaha, så kiddsen fuskar med olika ip-addresser, för VPN ger knappast bättre latency ur gaming synpunkt.
Plötsligt är inte dessa milli-sekunder så viktiga längre hahahah

Kan iofs förstå om vissa vill vara helt anonyma på nätet.
Men det går aldrig att vara 100% anonym på Internet så länge du surfar bakom ett abonnemang du betalar för själv.
Senast redigerad av hash 2022-07-16 kl. 07:31.
Citera
2022-07-16, 10:41
Avslutad
Citat:
Jaha, så kiddsen fuskar med olika ip-addresser, för VPN ger knappast bättre latency ur gaming synpunkt.
Plötsligt är inte dessa milli-sekunder så viktiga längre hahahah

Kan iofs förstå om vissa vill vara helt anonyma på nätet.
Men det går aldrig att vara 100% anonym på Internet så länge du surfar bakom ett abonnemang du betalar för själv.
Ja kiddsen spelar nog mer för att förstöra och hämnas på varandra idag. Det är ett jäkla liv i headsettet, nävar i bordet och skrik till varandra. Spelar nån dåligt så blir de utslängda och då ska de tillbaks med alla medel och hämnas. Misstänker också att de vill köra på VPN för att fuska. Det är därför jag har slutat spela speciellt fps online. Deras intriger drabbar alla.
Citera
2022-07-16, 17:26
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie

Dom blir IP-svartlistade på servern dom spelar på. Vid användning av VPN får du en ny intern IP-adress vid varje återanslutning.
Citera
2022-07-17, 09:48
Medlem
JiangTaigongs avatar
Citat:
Blir lite nyfiken, varför vill du ha VPN om du skall läsa lite nyheter t ex på Aftonbladet, Expressen eller whatever du läser?
Jag kan läsa på de mer kontroversiella sajterna utan spårning. Skyddas på vissa offentliga nätverk.Komma förbi spärrar och läsa tex RT och viss USAmedia som begränsas till USA. Överhuvudtaget är det min åsikt att man inte ens ska ha tex Linked in och facebook utan vara så diskret som möjligt online och IRL

Influencing är inte för mig
Citera
2022-07-17, 10:36
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Expressvpn har väl testats skarpt och de har inga användvara loggar. Men det är förstås ingen garanti.
Citera
2022-07-18, 04:51
Medlem
Vilka VPN-leverantörer som är bra och prisvärda erbjuder en linux klient? Anledningen till att jag vill ha en klient är att det ska gå snabbt och smidigt att byta server samt ha inbyggd kill switch.

Kör förnuvarande https://mullvad.net som har en bra linux klient. Dock kommer man inte ner mer i pris då de kör fast 5euro/mån.

Har tittat på https://privatevpn.com/ som är väldigt prisvärda med 19kr/mån. Tyvärr ingen linux klient så de går bort.

Någon som har tips på en bra VPN-leverantör med linux klient som kan konkurrera med privatevpn's pris?
Citera
2022-07-27, 22:42
Medlem
EthanMarss avatar
Ska till usa under en lång tid och vill följa allsvenskan på discovery+. Detta ska tydligen inte funka utan en vpn. Vad tycker ni att jag ska välja. Är en djungel för mig. Något som rekommenderas?
Citera
2022-07-28, 09:30
Medlem
EthanMarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EthanMars
Ska till usa under en lång tid och vill följa allsvenskan på discovery+. Detta ska tydligen inte funka utan en vpn. Vad tycker ni att jag ska välja. Är en djungel för mig. Något som rekommenderas?

Inget?
Citera
2022-07-28, 10:04
Medlem
Muppetys avatar
Jag funderar på att byta till Flashbacks VPN.

Ingen vet vem som äger Mullvad, NordVPN, Cybershark, m.fl. Det kanske är Säpo eller CIA? Flashback vet man ändå att det är Flashback som driver den. Har förvisso inget skumt för mig, mer än att det kanske slinker hem en o annan film då o då.

Men har Flashback VPN fortfarande inga servrar i utlandet?
Citera
2022-07-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag funderar på att byta till Flashbacks VPN.

Ingen vet vem som äger Mullvad, NordVPN, Cybershark, m.fl. Det kanske är Säpo eller CIA? Flashback vet man ändå att det är Flashback som driver den. Har förvisso inget skumt för mig, mer än att det kanske slinker hem en o annan film då o då.

Men har Flashback VPN fortfarande inga servrar i utlandet?
Vet du egentligen vem som äger och dricker Flashbacks VPN?

Om ägandet var ett problem hade i alla fall jag kört på OVPN. De är i alla fall transparenta med sånt, till skillnad från i princip samtliga andra VPNs. De har också bevis för att de inte loggar:
https://www.ovpn.com/sv/blog/ovpn-vinner-informationsforelaggande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in