Flashback bygger pepparkakshus!
2018-10-13, 14:39
Hej! Letar efter en bra vpn, som är snabb och inte riskfylld (dvs man kan inte se mitt ursprungs IP). Har tidigare testat Anonine, men tyckte inte det var särskilt bra. Maxpris 150 kr månaden. Något tips?
Citera
2018-10-13, 14:43
Medlem
Ksoksos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Hej! Letar efter en bra vpn, som är snabb och inte riskfylld (dvs man kan inte se mitt ursprungs IP). Har tidigare testat Anonine, men tyckte inte det var särskilt bra. Maxpris 150 kr månaden. Något tips?

Protonvpn är gratis och jättebra.
Citera
2018-10-13, 14:50
Citat:
Ursprungligen postat av Ksokso
Protonvpn är gratis och jättebra.

Hur är säkerheten? Sänks hastigheten något jämfört med vanliga anslutningen?
Citera
2018-10-13, 14:55
Medlem
Ksoksos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Hur är säkerheten? Sänks hastigheten något jämfört med vanliga anslutningen?

Nej jag tycker inte hastigheten ändras nämnvärt alls. Säkerheten är hög. Du kan även köpa en version som tar dig igenom tex vpn-spärrar som Netflix använder sig av. Men gratisversionen duger bra om du vill dölja din ip.
Citera
2018-10-13, 18:29
Citat:
Ursprungligen postat av Ksokso
Nej jag tycker inte hastigheten ändras nämnvärt alls. Säkerheten är hög. Du kan även köpa en version som tar dig igenom tex vpn-spärrar som Netflix använder sig av. Men gratisversionen duger bra om du vill dölja din ip.

Stort tack, provat den nu, verkar fungera bra
Citera
2018-11-02, 04:27
Medlem
Någon som använder sig av expressvpn? En viktig del för mig är att det går att byta IP enkelt och att det finns många att välja på, fyller det mitt krav?

Jag använder för närvarande hidemyass och tycker att den är perfekt. Sjukt bra hastigheter (över 100mbit), den har en kill switch och det är enkelt att byta ip. Dock loggar den vilket gör det lite meningslöst att använda överhuvudtaget.
Citera
2018-11-06, 14:17
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UglySeabear
Någon som använder sig av expressvpn? En viktig del för mig är att det går att byta IP enkelt och att det finns många att välja på, fyller det mitt krav?

Jag använder för närvarande hidemyass och tycker att den är perfekt. Sjukt bra hastigheter (över 100mbit), den har en kill switch och det är enkelt att byta ip. Dock loggar den vilket gör det lite meningslöst att använda överhuvudtaget.

Jag är som bäst igång och grejar lite med ExpressVPN och är inte speciellt imponerad.

Det där med "Blixtsnabba VPN-hastigheter" är inte sant. Jag kommer inte upp i mer än sisådär 50 Mbit/s hur jag än bär mig åt.

Supporten är snabb, men inte speciellt bra.

Tjänsten stödjer inte port request (enligt supporten) vilket innebär att man inte kan ha en exempelvis FTP- eller Emby-server bakom skyddet.
Citera
2018-11-23, 04:25
Medlem
Verbal.Kints avatar
Bästa VPN när man befinner sig utomlands och har en Androidenhet? Enkel att använda och helst gratis, åtminstone trial.
Citera
2018-11-23, 16:06
Medlem
Om man vill ha en smidig, enkel och billig vpn, kör på mullvad. Har under två år inte haft några större bekymmer, haft den på veckovis utan att den slår av eller att jag stöter på problem.

Finns även trial om jag inte missminner mig.

"Bästa" vet jag inte, då jag inte testat alla vpn-tjänster därute, men detta är en av dem.
Citera
2018-11-27, 19:45
Medlem
Shawn92s avatar
Jag har ALDRIG använt mig av VPN tidigare men det verkar bland de få sätten (om vi bortser från torrenting) att kunna se på exempelvis senaste avsnitten av The Walking dead på HBO eller få tillgång till USA:s egna utbud av netflix filmer. Finns det något ni kan rekommendera? Jag provade "windscribe" men HBO verkade fatta att jag hade på själva VPN:et (det var trial version), ni kan se bilden i länken nedan. blev smått besviken. Tacksam för svar! Vill först se via trial ifall VPN:et ifråga fungerar innan jag betalar

https://imgur.com/a/1sI6KYF
Senast redigerad av Shawn92 2018-11-27 kl. 20:08.
Citera
2018-11-28, 14:59
Medlem
Så nu blir det att fixa en VPN igen! Behöver tips och förslag om vilken VPN jag ska välja. Jag har använt mullvad tidigare och var nöjd. Men hur är dom nu? Finns det bättre?
Citera
2018-11-28, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shawn92
Jag har ALDRIG använt mig av VPN tidigare men det verkar bland de få sätten (om vi bortser från torrenting) att kunna se på exempelvis senaste avsnitten av The Walking dead på HBO eller få tillgång till USA:s egna utbud av netflix filmer. Finns det något ni kan rekommendera? Jag provade "windscribe" men HBO verkade fatta att jag hade på själva VPN:et (det var trial version), ni kan se bilden i länken nedan. blev smått besviken. Tacksam för svar! Vill först se via trial ifall VPN:et ifråga fungerar innan jag betalar

https://imgur.com/a/1sI6KYF
Nu är jag inte säker men så har netflix fixat så man ej kan använda VPN längre. om jag minns rätt, är ej säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in