2026-08-19, 22:05
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrich-zachariaz
VPN döljer din ip-adress samt det du gör för din internetleverantör. Men så länge du inte hanterar kakor och spårare etc också så gör en VPN inte mycket för att dölja dig.
Jag använder en webbläsare som löser sånt åt mig så kanske försätter med det ändå då det får mig att känna mig lite säkrare.
Citera
2026-08-20, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Jag använder en webbläsare som löser sånt åt mig så kanske försätter med det ändå då det får mig att känna mig lite säkrare.

Vilken?
Citera
2026-08-20, 00:34
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gharris
Vilken?
Duckduckgo.
Citera
2026-09-10, 09:48
Medlem
Jahbrahs avatar
Har använt Proton VPN rätt länge nu, alltid funkat galant. Reser mycket och den funkar att låsa upp sidor och tjänster i alla länder. Nu senaste veckan har dock typ alla tjänster slutat fungera "du är inte i Sverige eller använder en VPN".
Så då var hela min anledning till en VPN borta.
Citera
2026-09-12, 04:46
Avstängd
Skattebrotts avatar
Använder Mullvad VPN. Anledning: funkar bra och jag känner ägaren lite grann så jag vet att det inte är polisen som i själva verket äger/driver verksamheten.
Citera
2026-09-12, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Har använt Proton VPN rätt länge nu, alltid funkat galant. Reser mycket och den funkar att låsa upp sidor och tjänster i alla länder. Nu senaste veckan har dock typ alla tjänster slutat fungera "du är inte i Sverige eller använder en VPN".
Så då var hela min anledning till en VPN borta.
Många tjänster försöker ju aktivt att blocka VPN så ibland behöver man byta anslutning så man får en y IP-adress. Det brukar gå att lura dem med lite lirkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in