2022-07-26, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Usch när jag läser just ”att det är osäkert om det kommer att vara möjligt eller lämpligt att höra henne i utredningen”.. så tänker jag om hon kan ha fått en hjärnskada? 😭😭 Hoppas att jag tänker fel😢

Tyvärr tänker du nog rätt.
Citera
2022-07-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxilla-Maximus
Varsågod!
https://www.tv4.se/klipp/va/13778995...-vad-man-trott

Edit: Han ser ut att vara minst 180cm lång på den ena bilden. Verkligen inte ett litet barn som vissa försöker få honom till.
https://samnytt.se/wp-content/webp-e...tea-4.jpg.webp

Tack!

Jag tycker själv inte han ser så gamla ut som 17 år. Jag har själv två söner i den åldern och av naturliga skäl träffar jag många barn i den åldern. Men samtidigt så kan ju bilderna jag sett vara nått år gamla och LGW har ju ett synnerligen gott omdöme så han kan ju absolut ha rätt. Man kan absolut vara 180 cm när man är 13 år, även om det inte är så vanligt.

Hoppas verkligen de kan hitta bevis för att han är äldre, det måste väl finna någon myndighet, sjukhus eller liknande som registrerat honom när han föddes. Någon granne eller bekant borde väl kunna frambringa ett foto från den tiden. Hoppas så att de går till botten med detta.

Har de uppgivit fel ålder vid ansökan om uppehållstillstånd så är det även lättare att häva det, det går att häva det även när man begår grova brott. Så om det går att bevisa så finns det flera fördelar.
Citera
2022-07-26, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ansvariga politiker, som administrerar "ett välfungerande demokratiskt samhälle med hög välfärd" har inte frikort att massimportera (!) människor, som kostar skattebetalarna pengar - utan väljarnas informerade samtycke.

Det här fallet har engagerat rel. många, eftersom den brutale afrikanens våldtäkt och mordförsök på den lilla flickan så tydligt illustrerar konsekvensen av att ansvariga politiker anser, att den unika invandringspolitiken självklart kan föras på bekostnad av den befintliga befolkningen.

● familjen har importerats av svenska politiker - med noll intresse för om familjen kommer att bli egenförsörjande

● familjen kommer från en del av världen, där inavel är vanligt, varför efterblivenhet är vanligare

● mamman har redan producerat ytterligare två barn under sin tid i Sverige (och fler lär det ju bli) - trots att hon inte är och aldrig kommer att bli anställningsbar; hon ska enl. uppgift vara lika utvecklingsstörd som den brutale sonen

● mamman, sonen och förmodligen fler av barnen kommer att leva resten av sitt liv försörjda av svenska skattebetalare.

● GM har enligt polisen knutits till minst ett kvinnoöverfall tidigare, men inte stoppats från att begå fler brott

Det är sammantaget full pot i cynisk och samvetslös vanskötsel av landet.

I en fungerande demokrati har inte ansvariga politiker frikort. I diktaturer likt nazityskland ges däremot helt andra möjligheter att göra sig av med oönskade såsom handikappade, utvecklingsstörda, judar, kommunister m.m.

Vi har fria medier i Sverige. Du är fri att skriva om invandringens kostnader och konsekvenser. Man kan ha synpunkter på varför en tidning skriver eller inte skriver om någonting. Välj då bort dom kanalerna så kommer dom självdö när tillräckligt många lämnat dom.

Vi kan tydligt se att detta tragiska fall utnyttjas till fullo för att påverka opinionen. Precis som när 3 åriga Alans döda kropp på stranden kablades ut.

Jag anser att det är fel att ta beslut i affekt, vilket många ger uttryck för i tråden när dom vill se mgm hängande i ett träd och kasta ut alla invandrare.
Citera
2022-07-26, 14:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
I en fungerande demokrati har inte ansvariga politiker frikort.
Ingen politiker i Sverige har hittills stått till svars för massinvandringen & dess följder.

Citat:
Vi har fria medier i Sverige. Du är fri att skriva om invandringens kostnader och konsekvenser. Man kan ha synpunkter på varför en tidning skriver eller inte skriver om någonting. Välj då bort dom kanalerna så kommer dom självdö när tillräckligt många lämnat dom.
Ingen media har dock valt att skriva om invandringens negativa konsekvenser. De privatpersoner som har provat har blivit uthängda som "nazister", förlorat jobbet & fått hembesök av Expressen & AFA. De krafter som har tvingat igenom massinvandringen styr även media.

Citat:
Vi kan tydligt se att detta tragiska fall utnyttjas till fullo för att påverka opinionen. Precis som när 3 åriga Alans döda kropp på stranden kablades ut.

Jag anser att det är fel att ta beslut i affekt, vilket många ger uttryck för i tråden när dom vill se mgm hängande i ett träd och kasta ut alla invandrare.
Om man inte blir förbannad när en importerad neger våldtar & nästan dödsmisshandlar en ung tjej, när skall man då bli förbannad?
Händelsen är ett närmast övertydligt exempel på följderna av massinvandringen.

Men viss, man bör inte handla i affekt. Man skall givetvis ta sig en ordentlig funderare & börja planera. Därefter påbörjar man ett massivt återvandringsprogram & börjar arrestera de som legat bakom vansinnet.
Citera
2022-07-26, 15:33
Moderator
Meijis avatar

Citat:

Som jag skrev, så har det här fallet engagerat rel. många, eftersom den brutale afrikanens våldtäkt och mordförsök på den lilla flickan så tydligt illustrerar konsekvensen av att ansvariga politiker anser, att den unika invandringspolitiken självklart kan föras på bekostnad av den befintliga befolkningen.

Det är vidare rätt obehagligt att du m.fl. *främst* fördömer, att folk föga förvånande uttrycker ett starkt avståndstagande inför det här groteska brottet, GM och Sveriges negativa förvandling. Det är väl rätt självklart att folk blir upprörda, då det aktuella brottet sammantaget är full pot i vanskötsel av landet.

Ni, som främst blir upprörda över att folk blir upprörda (över det här brottet), har ett mycket märkligt fokus.
Senast redigerad av Meiji 2022-07-26 kl. 15:39.
Citera
2022-07-26, 15:48
Medlem
Citat:
Sverige är inte någon fungerande demokrati utan fungerar närmast som en slags enpartistat. Samtliga (!) invandringsansvariga riksdagspartier har varit eniga om, att inte inhämta något informerat samtycke från väljarna för sin massimport av ej anställningsbara personer, som familjen i det här fallet.

Med "fria" medier brukar man f.ö. inte avse media, som (formellt) frivilligt, konsekvent och ensidigt gemensamt framställer den förfärliga förvandligen av Sverige som både självklar och positiv, "berikande", "spännande och intressant" samtidigt som dissidenter förföljs och får yrkesförbud.

Som jag skrev, så har det här fallet engagerat rel. många, eftersom den brutale afrikanens våldtäkt och mordförsök på den lilla flickan så tydligt illustrerar konsekvensen av att ansvariga politiker anser, att den unika invandringspolitiken självklart kan föras på bekostnad av den befintliga befolkningen.

Det är vidare rätt obehagligt att du m.fl. *främst* fördömer, att folk föga förvånande uttrycker ett starkt avståndstagande inför det här groteska brottet, GM och Sveriges negativa förvandling. Det är väl rätt självklart att folk blir upprörda, då det aktuella brottet sammantaget är full pot i vanskötsel av landet. Ni, som främst blir upprörda över att folk blir upprörda (över det här brottet), har ett mycket märkligt fokus.

Sverigedemokraterna har varit övertydliga vad dom anser om Sveriges invandrarpolitik i över 30 år. Fritt fram att rösta på dom eller dom mer extrema AFS. Samtycket får dom genom röstsedeln när dom blir omvalda på förd politik.

Du är en fri människa som har möjlighet att både starta tidning och politiskt parti i vilken inriktning du vill.

Jag är inte nämnvärt upprörd över att denna händelse används i politiskt syfte eller att man inkl mig själv tycker gm är ett monster. Jag förstår varför och är medveten om att "andra sidan" använder samma strategi. Jag ogillar strategin och anser den göra skada då beslut tas i affekt.

Jag är för full transparensen gällande invandringens konsekvenser, och tycker alla medborgare ska vara fullt informerade för att kunna fatta vettiga beslut. Men att sprida bilder på en misshandlad våldtagen 9 åring med inklippt bild på mgm med passande text är smaklöst enligt mig. Dessutom respektlöst mot flickan och familjen.
Citera
2022-07-26, 16:15
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Sverigedemokraterna har varit övertydliga vad dom anser om Sveriges invandrarpolitik i över 30 år. Fritt fram att rösta på dom eller dom mer extrema AFS. Samtycket får dom genom röstsedeln när dom blir omvalda på förd politik.

Du är en fri människa som har möjlighet att både starta tidning och politiskt parti i vilken inriktning du vill.

Jag är inte nämnvärt upprörd över att denna händelse används i politiskt syfte eller att man inkl mig själv tycker gm är ett monster. Jag förstår varför och är medveten om att "andra sidan" använder samma strategi. Jag ogillar strategin och anser den göra skada då beslut tas i affekt.

Jag är för full transparensen gällande invandringens konsekvenser, och tycker alla medborgare ska vara fullt informerade för att kunna fatta vettiga beslut. Men att sprida bilder på en misshandlad våldtagen 9 åring med inklippt bild på mgm med passande text är smaklöst enligt mig. Dessutom respektlöst mot flickan och familjen.

Du verkar genomgående vilja dra en slöja över, att väljarna är allt annat än fullt informerade om den unika invandringspolitikens kostnader och konsekvenser pga de invandringsansvariga partiernas enighet och medias selektivitet och ensidighet.

Avståndstagandet från att den lilla flickans mamma publicerade en bild på sin misshandlade dotter är beklämmande. Ni, som *främst* blir upprörda över att folk blir upprörda (över det här brottet), har ett mycket märkligt fokus.
Senast redigerad av Meiji 2022-07-26 kl. 16:17.
Citera
2022-07-26, 16:22
Medlem
Citat:
Du verkar genomgående vilja dra en slöja över, att väljarna är allt annat än fullt informerade om den unika invandringspolitikens kostnader och konsekvenser pga de invandringsansvariga partiernas enighet och medias selektivitet och ensidighet.

Avståndstagandet från att den lilla flickans mamma publicerade en bild på sin misshandlade dotter är beklämmande. Ni, som *främst* blir upprörda över att folk blir upprörda (över det här brottet), har ett mycket märkligt fokus.
Uppenbarligen bor du inte i Skellefteå.
Citera
2022-07-26, 16:52
Medlem
Citat:
Du verkar genomgående vilja dra en slöja över, att väljarna är allt annat än fullt informerade om den unika invandringspolitikens kostnader och konsekvenser pga de invandringsansvariga partiernas enighet och medias ensidighet.

Precis, alla är inte fullt informerade, precis som det mesta i vårt samhälle. Den genomsnittlige väljaren kan knappast redogöra för effekten om skolan förstatligas eller hur miljön påverkas av subventionerade vindkraftverk. Vill du veta kan du genom ett par knapptryck ta reda på det. Orkar du inte det kan du vänta på att Åkesson dyker upp i en partiledardebatt.

Du vet också att det inte är mammans publicering som jag ställer mig kritiskt emot. (Kontot låstes inom ett dygn för allmänheten). Vad tror du mammans syfte var att publicera bilderna till hennes instagramföljare var? Vad tror du samnytts syfte är att sprida vidare bilderna?

Jag har i tidigare inlägg förklarat att jag inte nämnvärt upprörs över spridningen av bilderna eller tramset om öknamn meningsmotståndarna. Så du kan lägga ner med att påklistra mig åsikter som inte stämmer.
Citera
2022-07-26, 16:54
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kkkrain
Fy tanken av att man har bott nära denna människa

Har du några intressanta iakttagelser att delge oss? Eller kände du inte till honom innan det här?
Citera
2022-07-26, 16:54
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ansvariga politiker, som administrerar "ett välfungerande demokratiskt samhälle med hög välfärd" har inte frikort att massimportera (!) människor, som kostar skattebetalarna pengar - utan väljarnas informerade samtycke.

Det här fallet har engagerat rel. många, eftersom den brutale afrikanens våldtäkt och mordförsök på den lilla flickan så tydligt illustrerar konsekvensen av att ansvariga politiker anser, att den unika invandringspolitiken självklart kan föras på bekostnad av den befintliga befolkningen.

● familjen har importerats av svenska politiker - med noll intresse för om familjen kommer att bli egenförsörjande

● familjen kommer från en del av världen, där inavel är vanligt, varför efterblivenhet är vanligare

● mamman har redan producerat ytterligare två barn under sin tid i Sverige (och fler lär det ju bli) - trots att hon inte är och aldrig kommer att bli anställningsbar; hon ska enl. uppgift vara lika utvecklingsstörd som den brutale sonen

● mamman, sonen och förmodligen fler av barnen kommer att leva resten av sitt liv försörjda av svenska skattebetalare.

● GM har enligt polisen knutits till minst ett kvinnoöverfall tidigare, men inte stoppats från att begå fler brott

Det är sammantaget full pot i cynisk och samvetslös vanskötsel av landet.
Det finns ett problem med din resonemangskedja här ovan, och det är kopplingen mellan inavel och förståndshandikapp. Jag vet att det finns en massa flashbackare som tror att inavel leder till förståndshandikapp - kanske till och med att förståndshandikapp är den vanligaste effekten av inavel - men det är inte korrekt. De vanligaste genetiska effekterna av för stark inavel hos människor - lite inavlade är vi ju allihop - är olika typer av enzymdefekter som leder till ämnesomsättningsrubbningar, men också gener för strukturella proteiner kan vara defekta, och somatiska utvecklingsdefekter som sexfingrighet. En del av enzymdefekterna kan ha förståndshandikapp som ett bisymptom, men då är det alltså för det första andra symptom som dominerar och är allvarligare, och sjukdomen leder dessutom oftast till döden i relativt tidiga år. Att inavel leder till att någon är väsentligen kroppsligt frisk men förståndshandikappad är så extremt ovanligt att man kan bortse från den eventualiteten.
Citera
2022-07-26, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenslump
Vilket inlägg menar du? Mamman har aldrig postat något på Facebook om detta såvitt jag vet. Har jag missat något?
Flickans moster ha postat på facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in