2022-07-26, 12:14
Medlem
Aaarghhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag har uppfattat det som att man vill lugna de närboende i Skellefteå, att han alltså inte är på fri fot just där. Han kan mkt väl vara på fri nån annanstans i Sverige. Så tolkar jag texten.
gissningsvis nåt liknande detta nära åldersbestämmningsexpertisen

https://www.eniro.se/barn-+och+ungdo...i%20sollentuna

twitterflödet kanske ger mer

https://mobile.twitter.com/hashtag/skellefteå
Citera
2022-07-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Instämmer helt. Det handlar om "vilket värde man sätter på människor, hur mycket tålamod och resurser som ska läggas på dessa individer" på andra människors bekostnad - i det aktuella fallet på bekostnad av den lilla flickan.

Rent krasst skulle man kunna dela in hela befolkningar i + och - människor. Där + människorna bistår - människorna. Ju mer utvecklat och civiliserat ett samhälle tycks bli, ju lägre ner i - skalan accepteras vi gå.
Citera
2022-07-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Om du inte själv orkar leta i tråden så kan du fråga vänligt.

Är du seriös? DU svarade mitt inlägg med att jag kunde hjälpa till genom att stötta ekonomiskt och jag frågar dig då om att få en länk.

Helt vanlig fråga!
Citera
2022-07-26, 12:45
Medlem
Retsinas avatar
Varför är inte negern gripen ännu?
Har hans familj flytt landet?
Citera
2022-07-26, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Nu är det bara du som nämner just psykologisk hjälp
Det finns mycket som pengar hjälper till med och inte minst psykologisk hjälp som svenska staten är dålig på att stå bakom.

Det är inte mitt fel hur du uppfattar mina inlägg.
Skärp dig för fan!

Fattar väl alla. Min poäng var något helt annat. Men visst, behöver du mata ditt ego genom att hacka på mig så varsågod, hoppas du själsligt blir road
Citera
2022-07-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Det är inte mitt fel hur du uppfattar mina inlägg.
Skärp dig för fan!

Fattar väl alla. Min poäng var något helt annat. Men visst, behöver du mata ditt ego genom att hacka på mig så varsågod, hoppas du själsligt blir road

Ska jag skärpa mig för att jag svarade på att du inte förstod hur pengar hjälper denna utsatta flicka?

Om du tar mina inlägg som "hackande" så får det ligga hos dig och möjligen en låg självkänsla.
Försök va trevlig i dina inlägg så kommer du sedan mötas av vänlighet tillbaka
Citera
2022-07-26, 12:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Citat:
Instämmer helt. Det handlar om "vilket värde man sätter på människor, hur mycket tålamod och resurser som ska läggas på dessa individer" på andra människors bekostnad - i det aktuella fallet på bekostnad av den lilla flickan.
Rent krasst skulle man kunna dela in hela befolkningar i + och - människor. Där + människorna bistår - människorna. Ju mer utvecklat och civiliserat ett samhälle tycks bli, ju lägre ner i - skalan accepteras vi gå.

Vilka är det som "accepterar", att "vi" går "lägre ner i - skalan" i det här (?) fallet? Jag är tyvärr inte säker på, att jag riktigt begriper, vad du syftar på.
Citera
2022-07-26, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Har flickans mamma tagit bort sitt FB-inlägg?

Vilket inlägg menar du? Mamman har aldrig postat något på Facebook om detta såvitt jag vet. Har jag missat något?
Citera
2022-07-26, 13:31
Medlem
Citat:
Vilka är det som "accepterar", att "vi" går "lägre ner i - skalan" i det här (?) fallet? Jag är tyvärr inte säker på, att jag riktigt begriper, vad du syftar på.

Befolkningen i ett demokratiskt samhälle. Ett välfungerande demokratiskt samhälle med hög välfärd är mer benägna att lägga pengar på dom jag benämnde som - människor. Alltså såna som kostar samhället pengar (lågpresterande, sjuka, invandrare, kriminella osv.
Citera
2022-07-26, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan565
Han kontaktade inte polisen, han ska ha tagit kontakt med människor på gångvägen.
Är du helt vilse eller??
Du borde nog läsa på lite mer innan du uttalar dig

Nä, varför skulle jag vara vilse för att jag läst och citerat det jag läste i Expressen? 🤔🙄 Du har ju själv lagt in det jag skrev och även citatet från Expressen.

Jag vet inte mer än så eftersom jag inte har tillgång till någon polisutredning. Men vet du mer så räcker det väl att skriva det du vet än att kasta ur dig lite random ord som saknar betydelse i sammanhanget. 🫣
Citera
2022-07-26, 13:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Befolkningen i ett demokratiskt samhälle. Ett välfungerande demokratiskt samhälle med hög välfärd är mer benägna att lägga pengar på dom jag benämnde som - människor. Alltså såna som kostar samhället pengar (lågpresterande, sjuka, invandrare, kriminella osv.

Ansvariga politiker, som administrerar "ett välfungerande demokratiskt samhälle med hög välfärd" har inte frikort att massimportera (!) människor, som kostar skattebetalarna pengar - utan väljarnas informerade samtycke.

Det här fallet har engagerat rel. många, eftersom den brutale afrikanens våldtäkt och mordförsök på den lilla flickan så tydligt illustrerar konsekvensen av att ansvariga politiker anser, att den unika invandringspolitiken självklart kan föras på bekostnad av den befintliga befolkningen.

● familjen har importerats av svenska politiker - med noll intresse för om familjen kommer att bli egenförsörjande

● familjen kommer från en del av världen, där inavel är vanligt, varför efterblivenhet är vanligare

● mamman har redan producerat ytterligare två barn under sin tid i Sverige (och fler lär det ju bli) - trots att hon inte är och aldrig kommer att bli anställningsbar; hon ska enl. uppgift vara lika utvecklingsstörd som den brutale sonen

● mamman, sonen och förmodligen fler av barnen kommer att leva resten av sitt liv försörjda av svenska skattebetalare.

● GM har enligt polisen knutits till minst ett kvinnoöverfall tidigare, men inte stoppats från att begå fler brott

Det är sammantaget full pot i cynisk och samvetslös vanskötsel av landet.
Citera
2022-07-26, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Har flickans mamma tagit bort sitt FB-inlägg?
Citat:
Ursprungligen postat av ingenslump
Vilket inlägg menar du? Mamman har aldrig postat något på Facebook om detta såvitt jag vet. Har jag missat något?

Nej, mamman har aldrig postat något inlägg på Facebook. Gissar att skribenten syftar på de bilder från sjukhussalen som mamman lade ut på Instastory under helgen - endast någon dag - efter överfallet och misshandeln.

Mamman gjorde sitt Instagram omgående privat, när hon blev medveten om att en bild av dottern i sjukhussängen började cirkulera på olika ställen, bland annat här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in