2022-07-26, 17:13
Medlem
EulaliaIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Flickans moster ha postat på facebook.

Och givetvis trampade hon på några riktigt ömma tår.😫
Citera
2022-07-26, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Ska jag skärpa mig för att jag svarade på att du inte förstod hur pengar hjälper denna utsatta flicka?

Om du tar mina inlägg som "hackande" så får det ligga hos dig och möjligen en låg självkänsla.
Försök va trevlig i dina inlägg så kommer du sedan mötas av vänlighet tillbaka

Det är nog mer din självkänsla som det är fel på. Har inte varit otrevlig i något utav mina inlägg.

Du tog åt dig utav min fråga om länken till anhöriga, som otrevligt…. Det finns inget i frågan eller i min mening som var otrevligt?! Skev uppfattning har du! Du vill att man ska be och böna för att ses trevlig? Vilket ego….

Jag förstår exakt hur man kan hjälpa ekonomiskt. Men att hjälpa henne glömma något sådant kan inte fixas med pengar, då hade vi av många kvinnor med pengar, idag inte kommit ihåg ett liknande trauma som många utav oss säkert har varit med om….
Citera
2022-07-26, 17:50
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det finns ett problem med din resonemangskedja här ovan, och det är kopplingen mellan inavel och förståndshandikapp. Jag vet att det finns en massa flashbackare som tror att inavel leder till förståndshandikapp - kanske till och med att förståndshandikapp är den vanligaste effekten av inavel - men det är inte korrekt. De vanligaste genetiska effekterna av för stark inavel hos människor - lite inavlade är vi ju allihop - är olika typer av enzymdefekter som leder till ämnesomsättningsrubbningar, men också gener för strukturella proteiner kan vara defekta, och somatiska utvecklingsdefekter som sexfingrighet. En del av enzymdefekterna kan ha förståndshandikapp som ett bisymptom, men då är det alltså för det första andra symptom som dominerar och är allvarligare, och sjukdomen leder dessutom oftast till döden i relativt tidiga år. Att inavel leder till att någon är väsentligen kroppsligt frisk men förståndshandikappad är så extremt ovanligt att man kan bortse från den eventualiteten.

Om jag förstår dig rätt, så anser du att kusinäktenskap inte har några negativa effekter på barnens kognitiva kapacitet förutsatt att barnen i övrigt är somatiskt friska. Är det verkligen korrekt? Jag slängde in consanguineous marriage cognitive i google och ett antal undersökningar bjöd sig.

Citat:
After controlling for current household wealth and parent education, this paper exploits (current and past) grandfather land ownership and maternal grandparent mortality to identify the effect of endogenous consanguinity on child cognitive ability and height-for-age.

Children born into consanguineous unions have lower cognitive scores, lower height-for-age, and a higher likelihood of being severely stunted. More importantly, adverse effects are significantly larger after accounting for the endogeneity of consanguineous unions, suggesting that negative impacts on child development are substantial, and likely to be larger than suggested in previous studies.

Reducing incentives for consanguineous unions should therefore be of concern among policy makers aiming at improving child development outcomes where marrying cousins is common.

https://docs.iza.org/dp12665.pdf
Citera
2022-07-26, 18:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du verkar genomgående vilja dra en slöja över, att väljarna är allt annat än fullt informerade om den unika invandringspolitikens kostnader och konsekvenser pga de invandringsansvariga partiernas enighet och medias selektivitet och ensidighet.
Precis, alla är inte fullt informerade, precis som det mesta i vårt samhälle. Den genomsnittlige väljaren kan knappast redogöra för effekten om skolan förstatligas eller hur miljön påverkas av subventionerade vindkraftverk. Vill du veta kan du genom ett par knapptryck ta reda på det. Orkar du inte det kan du vänta på att Åkesson dyker upp i en partiledardebatt.

Du verkar, som sagt, vilka dra en slöja över hur väljarna systematiskt har vilseletts betr. den unika invandringspolitiken av ansvariga och eniga politiker och ff.a. av medias selektiva och ensidiga rapportering samt skolans ansträngningar att "motverka föräldrarnas inflytande".

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Citat:
Avståndstagandet från att den lilla flickans mamma publicerade en bild på sin misshandlade dotter är beklämmande. Ni, som *främst* blir upprörda över att folk blir upprörda (över det här brottet), har ett mycket märkligt fokus.

Du vet också att det inte är mammans publicering som jag ställer mig kritiskt emot. (Kontot låstes inom ett dygn för allmänheten). Vad tror du mammans syfte var att publicera bilderna till hennes instagramföljare var? Vad tror du samnytts syfte är att sprida vidare bilderna?

Jag har i tidigare inlägg förklarat att jag inte nämnvärt upprörs över spridningen av bilderna eller tramset om öknamn meningsmotståndarna. Så du kan lägga ner med att påklistra mig åsikter som inte stämmer.

Jag vet inte vad mamman hade för "syfte". Dels kanske hon inte var medveten om, att ansvariga politiker och media anser, de som offras för den unika invandringspolitiken är pinsamheter, som ska gömmas undan, dels kanske mamman bara enkelt ville besvara frågor från släkt och vänner betr. vad som hade hänt.

Samnytt publicerade bilden, då Samnytt inte delar värderingen att de som offras för invandringspolitiken är pinsamheter, som ska gömmas undan.
Senast redigerad av Meiji 2022-07-26 kl. 18:11.
Citera
2022-07-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Nä, varför skulle jag vara vilse för att jag läst och citerat det jag läste i Expressen? 🤔🙄 Du har ju själv lagt in det jag skrev och även citatet från Expressen.

Jag vet inte mer än så eftersom jag inte har tillgång till någon polisutredning. Men vet du mer så räcker det väl att skriva det du vet än att kasta ur dig lite random ord som saknar betydelse i sammanhanget. 🫣

Det har ju stått sen ca en vecka efter mordförsöket att han tog kontakt med folk på gångbanan.
Sen kommer du och säger i ett första läge att han själv kontaktade polisen, nu mer än två veckor senare
Citera
2022-07-26, 19:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan565
Det har ju stått sen ca en vecka efter mordförsöket att han tog kontakt med folk på gångbanan.
Sen kommer du och säger i ett första läge att han själv kontaktade polisen, nu mer än två veckor senare

Att han tog kontakt med folk på gångbanan och berättade om den skadade flickan kanske räddade hennes liv.

Tänk om någon annan är GM och han försökte hjälpa henne?
Citera
2022-07-26, 19:26
Medlem
Citat:
Du verkar, som sagt, vilka dra en slöja över hur väljarna systematiskt har vilseletts betr. den unika invandringspolitiken av ansvariga och eniga politiker och ff.a. av medias selektiva och ensidiga rapportering samt skolans ansträngningar att "motverka föräldrarnas inflytande".

Jag vet inte vad mamman hade för "syfte". Dels kanske hon inte var medveten om, att ansvariga politiker och media anser, de som offras för den unika invandringspolitiken är pinsamheter, som ska gömmas undan, dels kanske mamman bara enkelt ville besvara frågor från släkt och vänner betr. vad som hade hänt.

Samnytt publicerade bilden, då Samnytt inte delar värderingen att de som offras för invandringspolitiken är pinsamheter, som ska gömmas undan.

Jag vill nog påstå att dom flesta i Sverige är överlag medvetna om Sveriges generösa invandringspolitik, deras överrepresentation i kriminalitet och stora ekonomiska kostnader för samhället. SD har varit duktiga på att föra fram denna fakta. Även skattefinansierade SVT samt Aftonbladet har publicerat studier om invandrarnas överrepresentation i kriminalitet.

Det är knappast en illa bevarad hemlighet att problem medföljer invandring. Pendeln har svängt rejält senaste åren hur dom flesta partier förhåller sig till vår stora invandring. Givetvis för att den har skapat stora problem som allmänheten är medveten om.

Dom flesta som jobbar på etablerad media aktar sig för att piska upp stämningen och sprida hat som i värsta fall kan leda till folkmord som det finns historiska exempel på. Det är just den stämningen som skapas när nämnd bild sprids.

Du målar upp en romantiserad anledning till att samnytt har för vana att sprida bilder som dessa. Dom har en tydlig och ensidig agenda.
Citera
2022-07-26, 19:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Att han tog kontakt med folk på gångbanan och berättade om den skadade flickan kanske räddade hennes liv.

Nu spelar du ut ett scenario som öht kan sakna substans.
Det kan lika gärna vara att han blev halvt om halvt påkommen och inte såg någon annan utväg än att försöka ljuga sig loss.

Det kan istället och mer troligt vara så att folk på gångbanan tog kontakt med honom, inte vice versa.

Ditt "tänk om" saknar också substans, då han hittills med all tydlighet verkar kunna bindas till brottet.
Han har även uppvisat beteende genom attack av kvinna i gångtunneln, ihop med annat liknande angreppsbeteende i skolmiljön.
Citera
2022-07-26, 19:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att marschera ut dom på landsbygden, Pol Pot-style, är en våt dröm.

Den aktuella negern har ett begränsat ansvar, pga. sin efterblivenhet. Han agerar som negrer gör normalt i sitt naturliga habitat.
Ansvaret vilar i första hand på dem som sett till att han befinner sig i Sverige tillsammans med sin lika efterblivna familj.

Du har ingen som helst inblick i till vilken grad han är efterbliven.

Ansvaret ligger i en kedja, där politiker (samt lagstiftare) förvisso är högst upp.
Längre ner är skolpersonal, socialtjänst och föräldrar/förälder, vilket står närmre som föremål för ansvarsutkrävande.
Citera
2022-07-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Är du seriös?
Han har ju enligt polisen gjort vissa medgivanden
Dessutom med bakgrunden som kommit fram varför han bytt skola.
Citera
2022-07-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Haha de kan du glömma, har själv kommenterat under Norran artiklar (norran Skellefteås lokaltidning) men nåde dig om du skriver något negativt om invandring/invandrare. Blockad och de du skriver raderas och oftast stängs kommentatorsfältet, många gånger går de inte ens kommentera om det är invandrar relaterat. Afghanen som mördade en äldre kvinna i Norsjö va väl skyddad av norran om någon skrev vad de rörde sig om för gm.

Fria medier innebär inte att du är tillåten att skriva vad du vill i ett kommentatorsfält. Det avgör moderatorn, precis som här på flashback där det finns regler att förhålla sig till.

Du är däremot fri att starta en egen tidning eller kanal och sprida den information du vill, utan att bli cencurerad. Det är grundlagsskyddat. Du kan t.o.m få presstöd för din insats, vilket samnytt fått t.ex.
Citera
2022-07-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Hennes Instagram är låst nu

Citat:
Ursprungligen postat av Flisan565
Är du seriös?
Han har ju enligt polisen gjort vissa medgivanden
Dessutom med bakgrunden som kommit fram varför han bytt skola.

Vilken är bakgrunden till att han bytt skola? Kan du länka till inlägget snälla?
Orkar helt ärligt inte gå igenom hela tråden🙏🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in