Citat:
Ursprungligen postat av
ChrisOhoy
Betalar du 100% skatt? Jag betalar kanske 40%, give or take... Har aldrig betalat 100% skatt då det skulle ruinera mig.
Skatteavdrag gör man för alla samtidigt, inte för vissa individer, för då kallas det bidrag. Har man inte råd att betala ränta så har man inte råd att köpa, det är ganska enkla koncept. Nu råkar det vara så att vi hejat på utvecklingen då vi sett våra "tillgångar" öka i värde i takt med att lånen blir billigare och skattereduktionen högre.
Men vem som helst kan räkna ut att om vi fortsätter som kommer hela ekonomin krascha tillslut och samhället ryker också. Nu har vi stängt ut unga från bostadsmarknaden och inga nya pengar kan komma in, utan att lånen går upp och kraven sänks.
Du betalar minst 40% på din inkomst. Mer om du betalar statlig skatt.
Sen ska du konsumera, såklart. Och har du bil så är du riktigt körd.
Du betalar runt 50-80% av allt du tjänar i skatt. Hur mycket skatt är tillräckligt?
Sluta gråta över ränteavdraget. Det är en skatteåterbäring till de som betalar allra mest skatt, den sönderskattade medelklassen. Patetiskt att ständigt gråta över det.
Dessutom, du är en av de där snillena som gråter över ränteavdraget, samtidigt som du inte gråter över subventionerade hyror. Det är ändå rätt komiskt.
Men låt gå. Jag föreslår att ränteavdraget, eller "bidraget" som du så efterblivet kallar det, avskaffas. Jag föreslår att statens inblandning i bostadsmarknaden avskaffas helt och hållet, och det innefattar även hyressättningen. Men det går patetiska människor som du inte med på.