2022-07-25, 16:07
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vad innebär det?

Dyr värvning med hög lön som är skadad hela tiden
Citera
2022-07-25, 16:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Jag håller med dig Drhash81.
Det är en gråzon. Får Danielsson en fråga om Kinatiden, ser jag inget fel i att han svarar ärligt på det.
Samtidigt lever vi i en tid där väldigt många kändisar och pseudokändisar söker uppmärksamhet och sympati. Typ sitter i ett slott och övertrumfar varandra med den jävligaste barndomen, och berömmer varandras ibland mediokra karriärer, snyft-tv.
Monty Python har en lysande sketch på det temat, om jävlig barndom.
Jag dömer egentligen inte den enskilde individen, snarare medias brist på kvalitetstänkande.
Samtidigt har den enskilde personen ett eget ansvar och bör ställa sig frågan är detta intressant för
allmänheten, måste jag dra detta offentlig. Har stor respekt för kändisar som håller sig till sitt gebit.
Och det får man väl säga att Danielsson gjorde, då det rörde sig om fotbollslivet i Kina.
Samma sak kan man inte säga om ex.v. Erik Berg (Johansson), när han bygger hus m.m.
I mina ögon usel soap opera TV, är han verkligen en så underhållande, intressant person?

Samtidigt är psykisk sjukdom det jävligaste en person och dess anhöriga kan råka ut för.
Om man bortser från medicinska dödsdomar.
Det finns ingen tidsgräns för när det vänder, om det vänder.

Jag kom till insikt om min ohälsa 2003. Jag håller fortfarande på att medicinerar och lär kanske göra det livet ut. Det är det värt när man fått livsglädjen tillbaka.
Citera
2022-07-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Jag fick två svar från gårdare och ett annat. Typ vadå alla fuskar.
Okey, jag börjar bli gammal det märker jag. Moral, etik, sportsmanship har försvunnit helt.
Kommer ihåg när Mats Wilander skänkte bort en boll till motståndaren i ett avgörande läge i en final, men det var då det.
I bland kan jag undra vad disciplinsnämndens gubbar och kärringar sysslar med.
Ser de matcherna eller går de forfarande bara på det domarna har noterat.
Annars tycker jag väldigt mycket om JWZ som målvakt och det hela är knappast pojkspolingens ide, utan snarare Kim och Tolles.

Norrköping-IFK Göteborg två fina lag som ligger i det trista ingenmansland.
Jobbigt att vara supporter förstås. Varenda säsong tror jag att IFK Göteborg skall lyfta till fornstora dagar. Än har det inte hänt.

Var någon apa som grinade som sjutton över Häckens straff igår, samma person försvarade frenetiskt Holmbergs sinnessjuka svandyk mot oss. Men så är det, många supporters är enorma hycklare, dom har otroligt svårt att erkänna när det egna laget får med sig något felaktigt domslut, men blir väldigt upprörda över minsta lilla tveksamhet som går emot dom.

Ingenmansland är 100 gånger bättre än botten... har inte haft några förväntningar på absoluta toppen i år ändå, godkänt för året är fler poäng och en bättre placering än 2021, dvs fler än 41 poäng och 7a eller bättre, det tror jag vi kan fixa, sedan spelar vi en deprimerande dödgrävarfotboll... men det är en annan femma.

Ett steg på vägen är väl att faktiskt slippa oroa sig över bottenstrider, sådana resultat kan också komma att påverka t ex intäkterna från tv-avtal, vilket ger bättre förutsättningar för framtiden. 2017 kom vi t ex 10a, så skulle vi komma 7a i år är det 3 poäng bättre i fördelningsmodellen.
Citera
2022-07-25, 17:25
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.instagram.com/p/CgcIqA5qfvR/

Djurgården just nu: heta
Citera
2022-07-25, 17:41
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.instagram.com/p/CgcIqA5qfvR/

Djurgården just nu: heta

SOYA!! Mackan tänker nej, nej, NEJ NEJ!!
Citera
2022-07-25, 19:38
Medlem
zebra121s avatar
Vill påpeka två grejor:

1. Att se en riktig fotbollsplan i form av NATURGRÄS på Varberg Energi Arena ger fan i mig blodfylld påle. Finns inget som är så äkta som spel på naturgräs där all form av fotboll kan ges tillfälle att utföra. Doften, gräset, känslan, spel på fot, spel på yta, ja allting.
PLASTMATTORNA kan dra åt helvete.

2. Man har tidigare hyllat Graham Potter beträffande allsvenska tränare som är på den yppersta eliten. Med all rätt.
Några som dock i mitt tycke är minst lika bra och imponerande är Kim B och Tolle. Det jobbet man gjorde i Sirius var exceptionellt vilket man oxå fortsatt i Djurgården. Dessa två ska vara heta kandidater till landslaget inom kort. Hatten av. Enormt bra jobbat.
Citera
2022-07-25, 20:56
Medlem
Petterrors avatar
trazke: ”Besara suger.”

Nåja, Varberg, med dessutom flera avständga, är ingen värdemätare såklart men den kommentaren har inte fallit väl ut
Citera
2022-07-25, 20:58
Medlem
Både Varberg och Peking förlorade ikväll. Vinner Giffarna på lördag(möter Varberg hemma) så är det helt plötsligt ett riktigt getingbo i bottenstriden. Och man får nog säga att även Peking på allvar är indragna i bottenstriden . Dom behöver verkligen en ny tränare snart .
Citera
2022-07-25, 21:02
Medlem
MrSkargards avatar
Trevligt att det lite väl snabba sparkandet av Norling inte gett några resultat överhuvudtaget.
Citera
2022-07-25, 21:03
Medlem
Va fan hänt med Norrköping?
Citera
2022-07-25, 21:08
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
trazke: ”Besara suger.”

Nåja, Varberg, med dessutom flera avständga, är ingen värdemätare såklart men den kommentaren har inte fallit väl ut
Kul att ni bajare vågar er ut efter derbytorsken
Citera
2022-07-25, 21:12
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Kul att ni bajare vågar er ut efter derbytorsken
Hört talas om Höstallsvenskan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera