Citat:
Ursprungligen postat av
VanDog
Jag fick två svar från gårdare och ett annat. Typ vadå alla fuskar.
Okey, jag börjar bli gammal det märker jag. Moral, etik, sportsmanship har försvunnit helt.
Kommer ihåg när Mats Wilander skänkte bort en boll till motståndaren i ett avgörande läge i en final, men det var då det.
I bland kan jag undra vad disciplinsnämndens gubbar och kärringar sysslar med.
Ser de matcherna eller går de forfarande bara på det domarna har noterat.
Annars tycker jag väldigt mycket om JWZ som målvakt och det hela är knappast pojkspolingens ide, utan snarare Kim och Tolles.
Norrköping-IFK Göteborg två fina lag som ligger i det trista ingenmansland.
Jobbigt att vara supporter förstås. Varenda säsong tror jag att IFK Göteborg skall lyfta till fornstora dagar. Än har det inte hänt.
Var någon apa som grinade som sjutton över Häckens straff igår, samma person försvarade frenetiskt Holmbergs sinnessjuka svandyk mot oss. Men så är det, många supporters är enorma hycklare, dom har otroligt svårt att erkänna när det egna laget får med sig något felaktigt domslut, men blir väldigt upprörda över minsta lilla tveksamhet som går emot dom.
Ingenmansland är 100 gånger bättre än botten... har inte haft några förväntningar på absoluta toppen i år ändå, godkänt för året är fler poäng och en bättre placering än 2021, dvs fler än 41 poäng och 7a eller bättre, det tror jag vi kan fixa, sedan spelar vi en deprimerande dödgrävarfotboll... men det är en annan femma.
Ett steg på vägen är väl att faktiskt slippa oroa sig över bottenstrider, sådana resultat kan också komma att påverka t ex intäkterna från tv-avtal, vilket ger bättre förutsättningar för framtiden. 2017 kom vi t ex 10a, så skulle vi komma 7a i år är det 3 poäng bättre i fördelningsmodellen.